• 1
  • 2
2014-04-22, 23:13
Medlem
Lång historia kort, har vart tunnhårig sålänge jag kan minnas och jag tror verkligen inte att jag tappade mer hår än en vanlig person, bara det att jag alltid haft så lite hår och nu har det börjat ta fart på riktigt. Mitt problem nu är att jag är i en fas där jag inte längre kan ha kort hår ens. Har en jävla stor fläck längst bak på hjässan, även fast vikarna där framme är jävligt minimala egentligen. Blir galen på att snagg ser förjävligt ut när man har en såndär fläck, men det andra problemet är att jag har en helt ok line där framme så är fan fyllnaden helt jävla värdelös där jag ens har hår, snagg ser helt enkelt jävligt dåligt ut.

Har ett litet huvud och väldigt dåligt format sådant, snagg och rakat ser båda två väldigt dåligt ut på mig (+tjocka svarta ögonbryn som bara den..). Men vad bör jag tänka på så att jag ser naturlig ut i snagg eller rakat?

http://www.americanhairloss.org/img/...rwoodscale.gif
Kanske inte en riktigt 5V än, något mildare. Har som fortfarande en stabil line därframme även fast fyllnaden av mitt hår är helt jävla värdelös på hela hjässan och i princip tomt där bak.

Bör jag ha stubb/skägg eller ser det helt jävla efterblivet ut när man är len på huvudet? Fan känns som att hur jag än vrider och vänder på detta kommer jag se ut som ett jävla cancerbarn. Finns det ens folk som ser naturligt bra ut i snagg när man är tunnhårig eller eventuellt helt rakad? Kan fan inte komma på något snygg kändis som är flint heller för den delen?

Nojjig? Det var jag för kanske 5 år sedan, idag jag är bara lite ledsen men mest frustrerad. Vad är kroppens funktion med att tappa hår? Jag vet vad det beror på, men vad är den evolutionära förklaringen till flint? Jotack, man kan identifiera gamla döingarna i sin stam och kvinnorna kan plocka dom med friska gener istället (blir fan deppig av att tänka på att mina framtida barn bli flintisar också, vem fan vill sätta sitt eget barn i den här sorgliga positionen?). Känner att jag kommer se ut som ett jävla cancerbarn eller kanske som en mesig 35-40 år gammal tönt som ser lite ung ut men ändå gammal p.g.a flinten.

Jobbigt i-landsproblem, till mitt försvar är jag bara 21 år gammal och är nästan helt flint. Hade fan aldrig brytt mig om jag hade blivit flint vid 30 istället, men 21...
Citera
2014-04-22, 23:16
Medlem
luuuugn.
Jag förstår din lilla panik.
Du växer in i rollen och om nåt år så känns det helt naturligt.
Vissa blir helt enkelt flint och andra inte.
Synd att du ska vara så ung då det kanske tar hårdare på självförtroendet.
Kör rakat typ 1 mm.

Om du inte är van att ha huvet rakat så kommer det.

Lycka till
Citera
2014-04-22, 23:23
Medlem
Booness avatar
Odla skägg. Så dras blickarna ifrån din flint.
Citera
2014-04-22, 23:25
Medlem
Snagga håret till någon millimeters längd, som sagt, man vänjer sig.
Om du har okej skäggväxt så hade jag nog lagt till med ett schysst stubb för att kompensera.
Så hade jag gjort om jag haft ditt problem.

Lycka till!
Citera
2014-04-22, 23:26
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissanGTR
Bör jag ha stubb/skägg eller ser det helt jävla efterblivet ut när man är len på huvudet? Fan känns som att hur jag än vrider och vänder på detta kommer jag se ut som ett jävla cancerbarn. Finns det ens folk som ser naturligt bra ut i snagg när man är tunnhårig eller eventuellt helt rakad? Kan fan inte komma på något snygg kändis som är flint heller för den delen?
Man kan se riktigt jävla brutal ut i skägg och rakat huvud.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ry_King_01.jpg
Citat:
Jobbigt i-landsproblem, till mitt försvar är jag bara 21 år gammal och är nästan helt flint. Hade fan aldrig brytt mig om jag hade blivit flint vid 30 istället, men 21...
Jo, så kan du ju inbilla dig att det hade varit.
Citera
2014-04-22, 23:28
Medlem
cammos avatar
Du vänjer dig med ditt utseende, det är bara du som tycker det ser konstigt ut.

Några exempel.

Daniel Breitholtz
Dredrik Kempe
Micael Bindefeld
Mark Levengood
Bruce Willis
Jason Statham

Cammo - Rakad sen jag var 23 och det var på 90-talet, då var jag ganska ensam om det.
Senast redigerad av cammo 2014-04-22 kl. 23:31.
Citera
2014-04-22, 23:52
Medlem
Ska försöka hjälpa dig! Benar ut lite frågor och funderingar du har.
Jag är 22 år och rejält tunnhårig, har kört rakat några år nu. För det första så verkar du inte anse att dina mörka och distinkta ögonbryn är något positivt vilket jag generellt tycker att det är om man är rakad, ger ett mindre kalt utseende. Har som tur är själv också det!

Det ser så klart inte konstigt ut med stubb eller längre när man är rakad, tvärtom! Nu vet jag inte hur din skäggväxt är, själv så har jag relativt lite (tyvärr) men kör med konstant stubb och ibland lite längre. Känn dig fram!

För mig underlättar det lite vid tanken av att när jag blivit lite äldre och blivit helt kal vilket jag är på god väg att bli att det finns möjligheter att göra en hårtransplantation. Även om det inte alls är säkert att det någon gång blir av och ens om det skulle bli respektabelt utseendemässigt så är det en skön tanke att ha i bakhuvudet för mig.
Även om jag har accepterat min skallighet så finns det väldigt tunga stunder. Med min grabbgäng där varenda polare sitter på feta hårsvall, det kan vara jobbigt.

Jag styrketränar iaf mycket, något som jag i perioder redan gjorde innan håret började falla av. Har en sjysst och stor kropp vilket har gjort en enorm skillnad på tjejfronten faktiskt. I och med ett par års uppehåll och en tunn kropp med rakat huvud var det torrt, nu 15-20 kg tyngre så är det en annan femma. Försöker även att klä mig sexigt och vill hålla mig brun året om, dessa saker kompenserar inte mitt komplex men jag försöker se så bra ut som möjligt efter min potential, vad annat kan man göra?

Gustaf Skarsgård är numera rakad. Hur rättvist det nu görs att länka någon i den snygga familjen. http://img.purseforum.com/attachment...sgard-nmg1.jpg

Magnus Betnér är nog inte tunnhårig men kör av någon anledning alltid kort-kort.
http://www.rawcomedy.se/wp-content/u...er-640x545.jpg

Henrik Rydström, fotboll. http://www.fotbolltransfers.com/uplo...13/528x300.jpg

Men ärligt talat så är det extremt sällsynt i mina ögon att någon ser bättre ut rakad än med hår. Ett exempel är väl dock Fredrik Ljungberg. Lite rörigt och långt inlägg, hoppas du och andra drabbade fått ut något av det åtminstone.
Citera
2014-04-23, 00:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
Det är fult och ser kriminellt ut med snaggad skalle, skippa det. Bär din flint med stolthet, kolla in stiliga män som David Dencik och Hunter S Thompson. Visst, lite creepy kan man lätt bli, du får odla en charmig och trevlig personlighet.
Eller ett skägg, det fungerar nästan alltid bättre än att raka skallen när det gäller att snygga upp en flintskallig man.
Citera
2014-04-23, 01:22
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Gustaf Skarsgård är numera rakad. Hur rättvist det nu görs att länka någon i den snygga familjen. http://img.purseforum.com/attachment...sgard-nmg1.jpg

Magnus Betnér är nog inte tunnhårig men kör av någon anledning alltid kort-kort.
http://www.rawcomedy.se/wp-content/u...er-640x545.jpg

Henrik Rydström, fotboll. http://www.fotbolltransfers.com/uplo...13/528x300.jpg
Nja, Gustaf Skarsgård tycker jag inte passade. Det var lite väl mycket conehead över det.
Citera
2014-04-23, 01:34
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det är fult och ser kriminellt ut med snaggad skalle, skippa det. Bär din flint med stolthet, kolla in stiliga män som David Dencik och Hunter S Thompson. Visst, lite creepy kan man lätt bli, du får odla en charmig och trevlig personlighet.
Eller ett skägg, det fungerar nästan alltid bättre än att raka skallen när det gäller att snygga upp en flintskallig man.

Tur att alla inte dömer boken efter omslaget då!

OnT: kör på snaggat och ha stubb, det är fräscht.
Citera
2014-04-23, 07:02
Medlem
bergochdals avatar
Raka bort det! Ser absolut inte bra ut med kala fläckar. Var glad att du har tjocka ögonbryn. Då har du antagligen tjockt skägg också.
Citera
2014-04-27, 00:40
Medlem
orrecrists avatar
Bruce Willis ska såklart vara rakad! (som någon nämde i något inlägg över)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in