2014-04-24, 14:44
Medlem
Hej! Jag har just nu en saab 9-3 coupe -99. Jag vill i nuläget byta bil men vet inte till vad. Jag har kollat på Volvo s70 och BMW 318. Anledningen till att jag ville bil är att det är så krångligt att skjutsa folk i en coupe. Men vad tycker ni? Ska jag byta eller behålla? Är fortfarande student så får ju bara in 1050:- varje månad. Är det värt att lägga ner tid på att byta bil bara för att få 4 dörrar istället för 2? Samt undrar jag om BMW-n och s70 drar mycket bensin?
Tack på förhand!
Citera
2014-04-24, 14:52
Medlem
Köp diesel, gärna mercedes!
Citera
2014-04-24, 14:57
Medlem
YoungTonys avatar
Att gå från SAAB 9-3 till S70 skulle jag aldrig rekommendera, min första bil var en S70 och visst det är en bil som alltid startar men verkligen ingen rolig bil, då är 9-3:an bra mycket roligare.
Ett byte till 318 skulle väl gå men ser inte meningen att byta förutom att du får mer dörrar då såklart
När det kommer till S70:in så var den väl inte för törstig för en gammal bil, tror mitt genomsnitt låg på 0.9 oftast.
Citera
2014-04-24, 15:14
Medlem
Får se hur jag gör! Men det finns problem med 9-3an som att den gnisslar vid inbromsning samt när den rullar. Vad kan de vara?
Citera
2014-04-30, 15:04
Medlem
Vad skulle ni byta till? Det ska vara en 5 dörrars, inte jätteliten motor, samt inte så dyr.
Citera
2014-05-01, 08:21
Medlem
gniff754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoyri
Får se hur jag gör! Men det finns problem med 9-3an som att den gnisslar vid inbromsning samt när den rullar. Vad kan de vara?
Anliggande bromsar?

Om din bil funkar bra i övrigt och du tror/vet att den varit välskött under sitt liv skulle jag behålla den. Byter man till en bil i samma prisklass finns alltid risken att du köper en strulbil, kan du inte lista ut varför dina bromsar gnisslar lär du få svårt att avgöra om det är ett bra bilköp du gör. Köper du bilen en fin sommardag kanske inte säljaren berättar att den är svårstartad höst och vinter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in