Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-26, 12:00
  #1
Medlem
Jag köpte domän på Crystone och tänkte skapa en sida på Wix hur överför jag den till min egna domän?

Mod får flytta tråden om den är felplacerad
Citera
2014-04-26, 12:15
  #2
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppenAnonym
Jag köpte domän på Crystone och tänkte skapa en sida på Wix hur överför jag den till min egna domän?

Mod får flytta tråden om den är felplacerad
Detta har ju såklart Wix tänkt ut. När du skapar en sida hos Wix så kan du inte få själva koden och bara klistra in den på din hemsida. Utan i så fall måste Wix peka om sina DNS servrar som du har skapat sidan på med ditt konto till ditt domännamn. Det är där dom börjar tjäna pengar, för det vill dom ha betalt för om du klickar dig vidare på deras hemsida
Citera
2014-04-26, 12:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Detta har ju såklart Wix tänkt ut. När du skapar en sida hos Wix så kan du inte få själva koden och bara klistra in den på din hemsida. Utan i så fall måste Wix peka om sina DNS servrar som du har skapat sidan på med ditt konto till ditt domännamn. Det är där dom börjar tjäna pengar, för det vill dom ha betalt för om du klickar dig vidare på deras hemsida

Finns det ingen annan sida som Wix som man kan flytta till sin egna domän gratis?
Citera
2014-04-26, 12:20
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppenAnonym
Finns det ingen annan sida som Wix som man kan flytta till sin egna domän gratis?
Tyvärr inte, det kallas business.

Försök hitta någon som försöker lära sig att utveckla hemsidor så kanske den gör till en lite mindre peng än de större utvecklarna
Citera
2014-04-26, 12:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tyvärr inte, det kallas business.

Försök hitta någon som försöker lära sig att utveckla hemsidor så kanske den gör till en lite mindre peng än de större utvecklarna

Okej men om jag ska göra en sida med Dreamweaver exempel om jag ska skriva nått nytt inlägg då måste jag ladda upp den nya filen hela tiden ?
Citera
2014-04-26, 12:26
  #6
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppenAnonym
Okej men om jag ska göra en sida med Dreamweaver exempel om jag ska skriva nått nytt inlägg då måste jag ladda upp den nya filen hela tiden ?
Yes det behöver du, om du inte hittar något CMS.
Citera
2014-04-26, 12:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Yes det behöver du, om du inte hittar något CMS.

Vad gör CMS? Hur fixar jag det?
Citera
2014-04-27, 15:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GruppenAnonym
Vad gör CMS? Hur fixar jag det?

Googla på WordPress
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback