Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-27, 10:39
Medlem
Nihennas avatar
Verkar som att detta spelet har undgått radarn.
Inte så konstigt kanske med tanke på att det utvecklas av en högst okänd studio vars största hit heter Mars: War Logs.

Detta spelet ser faktiskt ut att kunna bli en någorlunda hit.
Kanske inte en 8a eller 9a, men definitivt en 7a som man med glädje spelar igenom.

https://www.youtube.com/watch?v=SmBwuTQXYcY

Att vi PS4-ägare suktar efter ett första ordentligt RPG tror jag också kommer göra att denna studio får den ekonomiska boost de behöver för att fortsätta och kunna leverera bättre titlar i framtiden.

Vad är då Bound by Flame:
  • Klassiskt "dark fantasy"-spel där man spelar en karaktär besatt av en elddemon.
  • Det finns tre klasser som jag har förstått det, warrior, ranger och pyromancer.
  • Finns ett moral-system där spelet ändrar sig beroende på om du är god/ond. Mer demoniska krafter som ond, mindre som god.
  • Open world med sidoquests, som de flesta RPGs med andra ord

Jag hörde faktiskt först om spelet idag, och jag tycker att det seriöst ser skoj ut.
Senast redigerad av Nihenna 2014-04-27 kl. 10:51.
Citera
2014-04-27, 21:16
Medlem
Nihennas avatar
Verkar vara väldigt lite intresse för detta spelet.

Är det pga. hur litet företaget är som skapade spelet, att de inte har haft någon ordentlig marknadsföring?
jag själv hittade ju spelet enbart genom att jag tittade på webhallens kommande-lista för PS4, hade nog missat det helt annars.

Detta spelet ser seriöst att kunna bli något.
Inget som man pratar om i sekel, men som definitivt kan bli ett av de minnesvärda spelen från 2014.
Citera
2014-05-02, 13:39
Medlem
Nihennas avatar
Ny gameplay-video uppe, från utvecklarna;

http://www.twitch.tv/gamekultlive/c/4160118

Det är på franska dock.

Ser faktiskt redigt intressant ut.
Senast redigerad av Nihenna 2014-05-02 kl. 13:43.
Citera
2014-05-05, 12:48
Medlem
Nihennas avatar
4 dagar kvar till spelet släpps.

Är det bara jag som är intresserad av detta spelet?
Vet att det finns en hel del PS4-ägare i alla fall som väntat på ett okej RPG att spela.
Citera
2014-05-05, 13:31
Medlem
Shejkens avatar
Kan vara intressant, men tycker ser lite "ryckigt" ut. Animationerna på karaktären ser ut att vara skakiga, gubben far hit och dit.
Avsaknaden av multiplayer får mig också att rygga tillbaka en del.

Ska bli roligt att se vad spelet får för mottagande!
Citera
2014-05-05, 14:03
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Kan vara intressant, men tycker ser lite "ryckigt" ut. Animationerna på karaktären ser ut att vara skakiga, gubben far hit och dit.
Avsaknaden av multiplayer får mig också att rygga tillbaka en del.

Ska bli roligt att se vad spelet får för mottagande!

Jo, det har jag också reagerat på lite, samt att vapnen verkar åka "igenom" modellen, man får ingen direkt känsla av att vapnen träffar fienderna.

jag förväntar mig ärligt talat inte mer än 7 i betyg, vilket inte är jäääättebra men inte dåligt på något sätt heller, bara ett bra spel helt enkelt.
Citera
2014-05-07, 12:04
Medlem
Nihennas avatar
http://www.gamefaqs.com/boards/72953...9177988?page=2

Folk har börjat få tag på spelet och skriver sina första intryck.

Överlag så gillar de spelets gameplay, spelets starka sida.
Spelets svaga sida, RIKTIGT svaga sida, verkar vara röstskådespeleriet som lutar åt C-filmshållet.
Jag bryr mig själv inte ett dugg om sådant dock så länge det är kul att spela.

Detta blir definitivt ett köp imorgon efter jobbet .
Citera
2014-05-08, 16:53
Medlem
AbsentMindeds avatar
Har ju funnits på PSN i några dagar nu, kostar 490 eller något sånt. Ingen som laddat ner det?
Citera
2014-05-08, 21:18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Har ju funnits på PSN i några dagar nu, kostar 490 eller något sånt. Ingen som laddat ner det?

Har det släppts tidigare på PSN? Där ser man, för överallt står det att 9:e är värdslig release utav spelet.

Jag kommera tt få spelet imorgon.

Fortsätter man att läsa på gamefaqs forum så är folk överlag nöjda, förutom med röstskådespeleriet samt att kompanjonens AI visst ska vara under all kritik.

Verkar vara ett 7 av 10-spel eller något. 6 kanske.

Synd att folk har blivit så jefla bortskämda bara nu för tiden att allt under 8 är "ett dåligt spel", så många kommer nog missa den här titeln.
Citera
2014-05-08, 23:53
Medlem
Evil-Ernies avatar
Fick spelet i dag.
Citera
2014-05-09, 18:38
Medlem
Nihennas avatar
Nu har man spelat 2 timmar och ja... skådespeleriet är som sagt under all kritik, men själva spelet är riktigt roligt faktiskt.

Roligt att varje fiende är smått utmanande också i och med att de inte dör på 2 träffar.

Skulle nog inte rekommendera alla, speciellt de som inte gillar sånahär spel särskilt mycket eller bara är nyfikna, detta för fullpris men när det går ner i pris eller finns begagnat , köp köp köp!

Definitivt en stark 7a än så länge.
Senast redigerad av Nihenna 2014-05-09 kl. 18:42.
Citera
2014-08-22, 08:42
Medlem
värt att köpa? finns ju bara skitspel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem