2016-03-01, 08:09
Medlem
Hej. Nu börjar det bli så mycket lögner i den hör tråden att det kanske är dags för lite sanningar. Jag riktar mig särskilt till signaturerna "Slocum" och "Espia2" som verkar vilja ge ett intryck av att vara VÄLDIGT insatta i mitt privatliv. Det är ju gulligt att ni lusläser alla mina inlägg på twitter, men pinsamt med era fria fantasier. Och det här att mitt sexliv intresserar er så vansinnigt får ju en att undra om ni inte har något eget att ägna er åt?
Men, för att reda ut saker och ting:
- Våren 2012 fick ett antal personer gå från P4 Jkpg efter att ha varit illojala mot arbetsgivaren. Jag var inte en av dem, utan har kvar mitt frilanskontrakt med radion. Det är så det funkar i arbetslivet. Passar det inte får man gå.
- Efter det hamnade jag i en utmattningsdepression och var inlagd på psyket i två veckor. Det är inget jag skäms för. Tvärtom, kan rekommendera det till alla som någon gång mått dåligt.
- Jag lever i ett långt, kärleksfullt och öppet förhållande. Try it, you'll like it.

Det är säkert för mycket begärt att be Flashback visa hänsyn till såna saker som privatliv, familj och minderåriga barn. Men i fortsättningen, innan ni tar saker fritt ur luften och låtsas ni tillhör nån slag "inre krets" - kolla gärna med mig först. Jag lovar svara efter bästa förmåga. Vänligen, Johanna Linder
Senast redigerad av shuffleandplay 2016-03-01 kl. 08:57.
Citera
2016-03-01, 09:27
Medlem
Danvss avatar
Till Johanna Linder: Vad tycker du om att Svenskarnas Parti lagt ned, samt vad tycker du om det klassiska citatet "Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det". Bonus poäng om du kan läsa mellan raderna.
Citera
2016-03-01, 11:45
Medlem
Hej, kul att få återgå till ämnet. Tycker ju det är mer intressant att diskutera politik än mitt sexliv.
Det korta svaret på din fråga, för att använda ett annat klassiskt citat: "Jag delar inte dina åsikter och jag är inte beredd att felcitera Voltaire för att legitimera extremhögerns utrensning av invandrare, kommunister och homosexuella."
Det lite längre svaret: Jag tycker det är rätt gött att ett öppet nazistiskt parti inte finns längre. När vi talar om demokrati menar de flesta av oss inte ett styrelseskick bland andra, utan ett som kräver vissa grundläggande värderingar i botten för att fungera. Tex respekten för de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde (som mig veterligen samtliga riksdagspartier i Sverige ställer sig bakom.) Partier som går till val på att avskaffa demokratin, kan knappast vänta sig att just de personer som skulle hotas till livet av deras ideologi, skulle skynda till deras försvar i demokratins namn. Dessutom jobbar ju de här högerextrema grupperna ungefär på samma sätt som Hells Angels: Med hat och hot. I många fall räcker det med deras blotta närvaro för att människor ska bli tysta och rädda. I Jönköping den 1 maj 2014 lyckades vi sätta stopp för det. Det är jag stolt över.
Citera
2016-03-01, 17:35
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shuffleandplay
Hej, kul att få återgå till ämnet. Tycker ju det är mer intressant att diskutera politik än mitt sexliv.
Det korta svaret på din fråga, för att använda ett annat klassiskt citat: "Jag delar inte dina åsikter och jag är inte beredd att felcitera Voltaire för att legitimera extremhögerns utrensning av invandrare, kommunister och homosexuella."
Dessutom jobbar ju de här högerextrema grupperna ungefär på samma sätt som Hells Angels: Med hat och hot. I många fall räcker det med deras blotta närvaro för att människor ska bli tysta och rädda. I Jönköping den 1 maj 2014 lyckades vi sätta stopp för det. Det är jag stolt över.

Det är lätt för en psykotisk att ta till nazist- och rasistkortet när argumenten falnat. Dina argument är ju helt bortflugna och allt du gör är att exemplifiera och relatera till ytterligheter.

Vi som håller oss lite mer på jorden vill ha bort tiggarna och stoppa lyx-invandring. Men argumentera emot det - det kan du inte - bara vältra dig i gamla klyschor.

Å du, kyrkorna tillhör inte din kommunistiska lära. Religion var ju ett opium för folket, minns du inte att det var den tesen som gällde i Sovjet?

Att du utnyttjar kristen godhet för att förespråka stalinism är oförlåtligt.
Citera
2016-03-01, 18:13
Medlem
praeles avatar
Citat:
Det lite längre svaret: Jag tycker det är rätt gött att ett öppet nazistiskt parti inte finns längre. När vi talar om demokrati menar de flesta av oss inte ett styrelseskick bland andra, utan ett som kräver vissa grundläggande värderingar i botten för att fungera. Tex respekten för de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde (som mig veterligen samtliga riksdagspartier i Sverige ställer sig bakom.) Partier som går till val på att avskaffa demokratin, kan knappast vänta sig att just de personer som skulle hotas till livet av deras ideologi, skulle skynda till deras försvar i demokratins namn. Dessutom jobbar ju de här högerextrema grupperna ungefär på samma sätt som Hells Angels: Med hat och hot. I många fall räcker det med deras blotta närvaro för att människor ska bli tysta och rädda. I Jönköping den 1 maj 2014 lyckades vi sätta stopp för det. Det är jag stolt över.
Hur ser du på att samtliga riksdagspartier idag rensar ut de vita människorna från landet Sverige? På vilket sätt gick SvP till val på att avskaffa demokratin? Vilken var deras kritik mot demokratin?
Citera
2016-03-01, 21:16
Medlem
Citat:
När vi talar om demokrati menar de flesta av oss inte ett styrelseskick bland andra, utan ett som kräver vissa grundläggande värderingar i botten för att fungera. Tex respekten för de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde (som mig veterligen samtliga riksdagspartier i Sverige ställer sig bakom.)

Du är alltså en djupt religiös dåre som inte tolererar några som helst avvikelser från "värdegrunden". En värdegrund som du själv har blivit indoktrinerad att tro på av massmedia och utbildningsväsen. Du är ett lydigt hjon som gör exakt vad makthavarna vill att du ska göra.

Precis som vilken taliban som helst så tolererar du ingen som förnekar din egen tro.
Citera
2016-03-02, 00:49
Medlem
Danvss avatar
Citat:

Svar till ditt kortare svar: här har inget felciterats, och citatet är inte från Voltaire.

Svar till ditt längre svar: så du tycker inte åsiktsfrihet är högt värderat i ett demokratiskt samhälle helt enkelt? Det måste få vara rätt åsikt om den ska få finnas överhuvudtaget enligt dig. Sen kan du gärna ge ett exempel på när SVENSKARNAS PARTI har tystat någon. Igen får du bonus poäng om de gjorde detta med "sin blotta närvaro". Tips: NMR =/= Svenskarnas parti.

Jag tolkar ditt svar också som att du tycker att det är ok att sjunka till "högerextrema gruppers" nivå, eftersom du själv sprider hat och hot mot högerextremister. Eller du tycker ditt hat är ok medans andras hat är inte?
Citera
2016-03-02, 00:58
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Tex respekten för de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde (som mig veterligen samtliga riksdagspartier i Sverige ställer sig bakom.)
Kan du förklara vad som menas med det där?

Är Adolf Hitler lika mycket värd som dina egna barn alltså?
Citera
2016-03-05, 04:50
Bannlyst
Citat:

Jag vete fan vem du är men det är ju fantastiskt att få vatten på sin kvarn vilken personlighetstyp en svensk journalist nuförtiden är, så jag passar på att skriva ned ett litet svar. Så mycket skitsnack som det bara kan komma från en ung fjant: "Det är jag stolt över". Äckligt. Du har inget att vara stolt över.

För Sveriges del är rasister utan skuld. Till de som har förstört Sverige för all framtid hör journalisterna som är ett hycklande pack. De tycker alltså att det är "gött" att motarbeta den lilla, lilla opposition som velat bevara det Sverige journalisterna själva vill leva i varje dag (lokalt, om de får för sig att säga emot).

Journalister är ena fega as, maktmänniskor som trampar på oliktänkande, på oppositionella. De uppvisar ju faktiskt det de inte vill känna av (till en början, innan fasaden blottat häxan bakom), en vedervärdig människosyn och de drar sig inte för att vara folkets fiender. Är folket fientligt...så kan man krossa människorna och låta det svenska Sverige gå under. Det går för sig alldeles. De fega asen journalisterna lutar sig mot några kriterier, påpassligt står hela riksdagen inklusive SD upp för desamma, och då är det fritt fram! Är det bara "demokratiskt" så kan man bete sig hur som helst.

Så 7-klövern kan dra åt helvete den också. Borta är de år när jag själv röstade på skiten, 1991-2006, men jag röstade aldrig på M och KD för att de verkade sverigefientligt (resultatet av "AMLV, som är en floskel) utan för att jag en lång tid ändå närde en tro att invandringen inte var en ödesfråga. Det är vad den är och svenskarna har förlorat.

Citera
2016-03-05, 12:39
Medlem
Fru Linder bor i ett välmående villakvarter i Gränna helt utan berikning.Hon driver dessutom en liten butik på hallska gården, med vad vet jag inte.
Samt är hon väldigt engagerad i att bevara det romska tiggeriet i både gränna och jönköping, allt enligt en välunderättad källa, att hon därmed försvårar och gör livet till ett helvete för många gamla ortsbor som fått ändra sina vanor eftersom de annars inte kan stå emot tiggarnas påträngandehet(det är väl egentligen inte ens ett ord men va fan!), skiter denna godhetsapostel fullständigt i.
Senast redigerad av enskyggen 2016-03-05 kl. 12:41.
Citera
2016-11-15, 21:01
Medlem
Har gaphalsen Linder fått sparken från Karlavagnen? Det ryktas i stan om att hennes man, vars sjukdom hon outar på Twitter, inte är cancersjuk utan själv dragit på sig en annan sjukdom...
Citera
2016-11-15, 22:57
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danvs
Till Johanna Linder:vad tycker du om det klassiska citatet "Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det".

Vilket citat skulle det vara? Vem skulle ha sagt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in