Det är nästan helt säkert att Reinfeldt inte kommer att vinna valet ihop med Alliansen för tredje gången gilt. Alla undersökningar och siffror pekar på att det är Socialdemokraterna som kommer vinna valet och sedan ihop med V och mp bilda en ny majoritetsregering med Löfven som statsminister. Svensk populärmedia tror även att F! kommer in i riksdagen för första gången i år om de ökar i opinionsundersökningar lika stadigt som nu fram till september. Isåfall skulle F! troligtvis ansluta sig till de rödgröna, och stärka deras majoritet i riksdagen ytterligare.
Poängen är att, även om F! inte tar sig in i riksdagen, så har vi absolut en rödgrön majoritetsregering att vänta oss efter valet i september 2014.
Frågorna som vi nu ställer oss är följande:
- Vad kommer vi att kunna förvänta oss av denna rödgröna regering? Vallöften/reformer/osv
- Vilka konsekvenser kommer det att få för det svenska samhället?
- Vad för frågor kommer den rödgröna regeringen att prioritera högst?
- Vad för frågor kommer deb rödgröna regeringen att prioritera lägst?
Som jag ser det har vi en ganska mörk tid framför oss, allra mest om du råkar vara svensk, och speciellt en svensk vit man. Jag tror att vi kommer att få se många förslag från V och mp som S kommer att gå med på utan att ens diskutera saken. Invandringen kommer att explodera ytterligare och kräva höjda skatter från skattebetalarna för att bekosta den allt mer sjunkande välfärden. Feminismen kommer få ett järngrepp om politiken främst pga miljöpartiet, och att män särbehandlas och får sämre förutsättningar än kvinnor kommer att bli en allt mer vanlig och svensson-accepterad vardag.
Dessa är några av mina punkter på vad som kommer att hända på kort sikt:
- Höjda skatter, särskilt för höginkomstintagare men även medelinkomstintagare kommer att drabbas hårt
- Mer könskvotering av kvinnor i bolagsstyrelser
- Ökad invandring och höjda bidrag för invandrare
- Stor bostadsbrist
- Slappare universitet, kraven på studier kommer att bli tvungna att sänkas för att kvinnorna ska hänga med
- Att sjukskriva sig på universitetet kommer att bli möjligt, se även ovan
- Samtyckeslag vid sex kommer att införas, fler killar kommer att bli oskyldigt dömda som "våldtäktsmän"
- Svenska män som köper sex utomlands kommer att straffas för detta i Sverige
- Fler?
Som resultat av övriga punkter kommer Sveriges samhälle stagnera och gå i botten.
Poängen är att, även om F! inte tar sig in i riksdagen, så har vi absolut en rödgrön majoritetsregering att vänta oss efter valet i september 2014.
Frågorna som vi nu ställer oss är följande:
- Vad kommer vi att kunna förvänta oss av denna rödgröna regering? Vallöften/reformer/osv
- Vilka konsekvenser kommer det att få för det svenska samhället?
- Vad för frågor kommer den rödgröna regeringen att prioritera högst?
- Vad för frågor kommer deb rödgröna regeringen att prioritera lägst?
Som jag ser det har vi en ganska mörk tid framför oss, allra mest om du råkar vara svensk, och speciellt en svensk vit man. Jag tror att vi kommer att få se många förslag från V och mp som S kommer att gå med på utan att ens diskutera saken. Invandringen kommer att explodera ytterligare och kräva höjda skatter från skattebetalarna för att bekosta den allt mer sjunkande välfärden. Feminismen kommer få ett järngrepp om politiken främst pga miljöpartiet, och att män särbehandlas och får sämre förutsättningar än kvinnor kommer att bli en allt mer vanlig och svensson-accepterad vardag.
Dessa är några av mina punkter på vad som kommer att hända på kort sikt:
- Höjda skatter, särskilt för höginkomstintagare men även medelinkomstintagare kommer att drabbas hårt
- Mer könskvotering av kvinnor i bolagsstyrelser
- Ökad invandring och höjda bidrag för invandrare
- Stor bostadsbrist
- Slappare universitet, kraven på studier kommer att bli tvungna att sänkas för att kvinnorna ska hänga med
- Att sjukskriva sig på universitetet kommer att bli möjligt, se även ovan
- Samtyckeslag vid sex kommer att införas, fler killar kommer att bli oskyldigt dömda som "våldtäktsmän"
- Svenska män som köper sex utomlands kommer att straffas för detta i Sverige
- Fler?
Som resultat av övriga punkter kommer Sveriges samhälle stagnera och gå i botten.