Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-05, 22:23
Medlem
sabress avatar
På onsdag gör MLB The Show debut som next gen-spel. Spelet ser oerhört vasst ut, och för alla oss baseballfantaster är abstinensen skyhög och jag vill bara ha spelet i mina händer. Jag har inte kunnat hitta spelet på svenska marknaden, så jag antar att det är PS Store som gäller för oss svenska PS4 spelare. Spelet har varit ute till PS3 i ett par veckor redan men det är inga större skillnader där mot förra upplagan.

http://se.playstation.com/ps4/games/...B-14-The-Show/

Gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=wCnjMpnh_Ww
Senast redigerad av sabres 2014-05-05 kl. 22:29.
Citera
2014-05-05, 23:38
Medlem
B-Dawks avatar
Går ju alltid att importera spelet ifall du vill ha en fysisk kopia. Jag har köpt flera spel ur serien från USA. Funkar lika bra varje gång. Dock får du ju vänta lite längre.
Citera
2014-05-06, 00:56
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Går ju alltid att importera spelet ifall du vill ha en fysisk kopia. Jag har köpt flera spel ur serien från USA. Funkar lika bra varje gång. Dock får du ju vänta lite längre.

Är det Amazon som gäller då? Brukar aldrig importera spel. Du kanske även har koll på andra seriösa sidor? Blir väl billigare att köpa på det sättet också antar jag.
Citera
2014-05-06, 19:13
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Är det Amazon som gäller då? Brukar aldrig importera spel. Du kanske även har koll på andra seriösa sidor? Blir väl billigare att köpa på det sättet också antar jag.

Jag köper från en kanadensisk sida vid namn Videogamesplus. Har aldrig åkt på någon tull som annars kan vara risk vid import.
Citera
2014-05-06, 20:07
Medlem
sabress avatar
Citat:
Jag köper från en kanadensisk sida vid namn Videogamesplus. Har aldrig åkt på någon tull som annars kan vara risk vid import.

Ser bra ut. Överkomliga priser också.
Citera
2014-05-07, 11:35
Medlem
Citat:

Det där med tull är lite skumt, kommer ihåg när jag skulle beställa varor från Nhl shopen, så läste jag på diverse forum att man skulle åka på tull om man handla för över ca 1100-1400+ kr. men handlade för drygt 2300 kr och åkte inte på någon tull så vet inte riktigt hur det fungerar.
Citera
2014-05-09, 22:25
Medlem
Scientologens avatar
Drog hem det via amerikanska PSN nyss, tar en förbannad tid att installera bara!

Men imorgon är jag säkert igång med själva spelandet, ser fram emot det.
Citera
2014-05-10, 07:15
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Drog hem det via amerikanska PSN nyss, tar en förbannad tid att installera bara!

Men imorgon är jag säkert igång med själva spelandet, ser fram emot det.

Hur gör man då? Jag är ny på PS4 och hittade det inte på PSN...
Citera
2014-05-10, 10:03
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Hur gör man då? Jag är ny på PS4 och hittade det inte på PSN...

När du går in på PSN från din användare är det europeiska PSN eftersom du säkert angett dina egna adressuppgifter.

När det gäller att komma in via den amerikanska och kunna använda den är det enklast med en bra guide!

http://www.nowgamer.com/features/217...psn_games.html
Citera
2014-05-10, 16:35
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
När du går in på PSN från din användare är det europeiska PSN eftersom du säkert angett dina egna adressuppgifter.

När det gäller att komma in via den amerikanska och kunna använda den är det enklast med en bra guide!

http://www.nowgamer.com/features/217...psn_games.html

Jag måste skapa nytt konto alltså?
Citera
2014-05-10, 19:09
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Jag måste skapa nytt konto alltså?

Ja, så att du har din vanliga användare, plus en amerikansk. Min heter Shawn.
Citera
2014-05-10, 22:29
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Jag har väntat på det här spelet sedan i november. Det finns inte på den svenska marknaden och hittas heller inte via PSN. Jag förstår att det går att ladda ner via PSN med ett amerikansk konto, men då måste jag ju betala online-tid både för mitt vanliga OCH mitt amerikanska konto om jag vill spela MLB online. Det suger.

Kommer verkligen inte spelet komma på psn i swe?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in