2014-05-05, 23:57
Medlem
Jag har ett guild forum (MyBB installation), har ett .tk domännamn till denna, använder ett stabilt webbhotell som jag betalar för varje år.

Nu har guildet en alliance med ett annat guild och vi har tänk ta emot det andra guildet och lägga in forum för dom även.

Saken är att vårat domän ligger i vårat guildnamn, vi vill kunna skapa liksom två domän, så vi har ett domän till dom men att det leder samma väg.

Så t.ex
sida1.com/members
leder till samma ställe som
sida2.com/members

så det leder helt likadant förutom att första domänet är annorlunda.

Fungerar detta?
Eller är enda idén att jag tar och kör en redirect från sida2.com till sida1.com? så att när man går till sida2.com så kommer man till sida1.com, alltså videbefodra?
Ser helst det första alternativet som jag beskrev om det nu är möjligt?
Citera
2014-05-07, 08:32
Medlem
ellelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
Jag har ett guild forum (MyBB installation), har ett .tk domännamn till denna, använder ett stabilt webbhotell som jag betalar för varje år.

Nu har guildet en alliance med ett annat guild och vi har tänk ta emot det andra guildet och lägga in forum för dom även.

Saken är att vårat domän ligger i vårat guildnamn, vi vill kunna skapa liksom två domän, så vi har ett domän till dom men att det leder samma väg.

Så t.ex
sida1.com/members
sida2.com/members

Fungerar detta?
Eller är enda idén att jag tar och kör en redirect från sida2.com till sida1.com? så att när man går till sida2.com så kommer man till sida1.com, alltså videbefodra?

Det verkar som att du vill ha två domäner som har olika "public_html directories"?
Detta kan du lätt göra genom att använda Virtualhosts. Ifall du använder Apache som webbserver kan du läsa mer här: http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/
Citera
2014-05-07, 08:35
Medlem
ellelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark

Så t.ex
sida1.com/members
sida2.com/members

Fungerar detta?

Whops, nu när jag läste igen insåg jag vad du ville göra, eftersom din webbplats ligger i en delad miljö kan du inte använda virtual hosts eller lägga till ytterligare domäner ifall ditt webbhotell inte tillåter dig. Kontakta dem angående att lägga till ytterligare ett domän.

.. och be dem att lägga det nya domänet på samma public_html directory som ditt första domän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in