• 1
  • 2
2014-05-08, 18:10
Medlem
Såg att en cannabinoid som heter ADSB-FUB-187 hade kommit upp på en av inrikesshopparna nyligen. Jag har personligen aldrig sett en cannabinoid som låter så... konstig och giftig.

Namnet för den är:

7-klor-N-[(1S)-1-[2-(cyklopropyl-sulfonyl-amino)-etylkarbamoyl]-2,2-dimetyl-propyl]-1-[(4fluorfenyl)metyl]indazol-3-karboxamid

Molekylbild

Det verkar finnas extremt lite information kring drogen och jag har inte för avsikt att prova den, inte nu i alla fall. Däremot vet jag att det alltid finns folk här på forumet som är villiga att ställa upp och jag är intresserad av att höra vad ni som tänker prova den tycker.
Citera
2014-05-08, 18:30
Medlem
khrysothemiss avatar
Den såg ju riktigt skum ut också!
Finns inget om man googlar...
Citera
2014-05-08, 18:48
Medlem
Mohafes avatar
Själva namnet låter lite som ab-fubinaca. ?
Men sökte runt lite, fann bara detta då: AC1NOV7A
Namnet och formel bilden verkar lite off isf, om det verkligen är denna dom har dvs.
Sökte på den kemiska formeln som angavs på sidan: C26H31ClFN5O4S
Senast redigerad av Mohafe 2014-05-08 kl. 19:06.
Citera
2014-05-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
Den såg ju riktigt skum ut också!
Finns inget om man googlar...

Citat:
Ursprungligen postat av Mohafe
Själva namnet låter lite som ab-fubinaca. ?
Men sökte runt lite, fann bara detta då: AC1NOV7A
Namnet och formel bilden verkar lite off isf, om det verkligen är denna dom har dvs.
Sökte på den kemiska formeln som angavs på sidan: C26H31ClFN5O4S

Spännande! Här har vi på riktigt en sann forskningskemikalie som inte på något vis är tidigare känd, inte så som de flesta andra cannabinoider eller nätdroger som trots allt har lite grundinformation från företag, kemister som Shulgin och liknande som utvecklat dem. Vem är först ut att agera försökskanin på riktigt?
Citera
2014-05-09, 03:49
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohafe
sökte på den kemiska formeln som angavs på sidan: C26H31ClFN5O4S
tror inte att det är den, den ser inte ut som en cannabinoid, vilket dock rc-stores bild gör.
(formeln du sökte på anger bara antal av varje atom, inte hur de är placerade relativt varandra, påsåvis kan den syfta på flera olika molekyler!)

Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Spännande! Här har vi på riktigt en sann forskningskemikalie som inte på något vis är tidigare känd, inte så som de flesta andra cannabinoider eller nätdroger som trots allt har lite grundinformation från företag, kemister som Shulgin och liknande som utvecklat dem. Vem är först ut att agera försökskanin på riktigt?
det jag undrar lite över är hur de fått för sig att synta denna, den har lite oortodoxa bihang om man jämför med de strukturer som redan finns. frågan är alltså om det är nån nisse som bara ritat något coolt, eller om det bygger på någon sorts forskning i början?
det var en massa patent och liknande om man googlade "cyclopropyl sulfonyl cannabinoid" men det var helt annorlunda strukturer. testade "cyclopropyl sulfonyl indazole carboxamide flouropentyl", gav inte heller något.
Senast redigerad av khrysothemis 2014-05-09 kl. 04:09. Anledning: jag är så sjukt glad att jag bor där det inte finns fiskmåsar
Citera
2014-05-09, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
tror inte att det är den, den ser inte ut som en cannabinoid, vilket dock rc-stores bild gör.
(formeln du sökte på anger bara antal av varje atom, inte hur de är placerade relativt varandra, påsåvis kan den syfta på flera olika molekyler!)

det jag undrar lite över är hur de fått för sig att synta denna, den har lite oortodoxa bihang om man jämför med de strukturer som redan finns. frågan är alltså om det är nån nisse som bara ritat något coolt, eller om det bygger på någon sorts forskning i början?
det var en massa patent och liknande om man googlade "cyclopropyl sulfonyl cannabinoid" men det var helt annorlunda strukturer. testade "cyclopropyl sulfonyl indazole carboxamide flouropentyl", gav inte heller något.

Det är väldigt intressant. Kanske är det här måhända en av de cannabinoiderna som på riktigt är framtagen av någon halvgalen kemist så som media ofta benämner det som? Vanligtvis är det som du vet redan äldre och tidigare nämnda cannabinoider som funnits i många år men som på nytt börjat produceras.

Jag kommer som sagt inte att prova den här, inte i nuläget. Däremot ser jag fram emot att någon här från Flashback som vanligt beställer hem substansen och ger sitt utlåtande.

Vad jag finner mest intressant är att de tycks ha försökt pressa in så många atomer/funktionella grupper som möjligt i en och samma formel. Etyl, metyl, flour, klor, sulfonyl, propyl, dimetyl och så vidare. Helt galet.
Citera
2014-05-09, 07:56
Medlem
Mohafes avatar
...

Edit: Nevermind.. Morgontrött..
Senast redigerad av Mohafe 2014-05-09 kl. 08:21.
Citera
2014-05-13, 19:41
Medlem
Ha ha jag håller med molekylen ser ut som nåt som skulle hänga framme vid ett kyrkaltare eller nåt, den är ju nästan religiöst vacker.

Får hem lite av den på torsdag så då ska ni få höra mer om den. Skulle tydligen va lika potent som AB-Fubinaca.

Så vi hörs på torsdag om ingen annan hinner före.
Citera
2014-05-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din_feta_morsa
Ha ha jag håller med molekylen ser ut som nåt som skulle hänga framme vid ett kyrkaltare eller nåt, den är ju nästan religiöst vacker.

Får hem lite av den på torsdag så då ska ni få höra mer om den. Skulle tydligen va lika potent som AB-Fubinaca.

Så vi hörs på torsdag om ingen annan hinner före.

Ska bli intressant att höra ditt utlåtande om den! Vad har du för tidigare referenser inom cannabinoider?
Citera
2014-05-14, 04:06
Medlem
Kan väl säga att jag rökt dom sen dom första släpptes på marknaden, dock inte kontinuerligt. Jag kom ihåg när JHW sorterna kom, vissa av dom älskade jag. Jag är astmatiker och har aldrig gillat att röka vanliga cigg eller pipa eller bong eller nåt annat heller för den delen. Men att freebasa från folie är ju underbart för att slippa röken.

Det jag rökt dom senaste månaderna sen 5F-AKB48 förbjöds har vart AB-FUBINACA. Men har erfarenhet av alla dom gamla varianterna oxå: Det här tror jag är en ungerfärligt exakt lista av alla jag rökt senaste fem åren:

JHW-018
JHW-073
JHW-133?
JHW-200
JHW-250
JHW-2??
AM-2201
MAM-2201
EAM-2201
UR-144
5F-AKB48
AB-FUBINACA
PB-FUBINACA?
THJ-018
TXC-009 (Blandning som innehåller):
1. PB-22 10%
2. FDU-PB-22 10%
3. PB-FUBNACA 10%
4. AB-FUBINACA 20%
5. THJ-018 10%
6. THJ-2201 10%
7. 5F-AB-144 10%
8. SDB-006 10%
9. 5F-SDB-006 10%
Citera
2014-05-14, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din_feta_morsa
Kan väl säga att jag rökt dom sen dom första släpptes på marknaden, dock inte kontinuerligt. Jag kom ihåg när JHW sorterna kom, vissa av dom älskade jag. Jag är astmatiker och har aldrig gillat att röka vanliga cigg eller pipa eller bong eller nåt annat heller för den delen. Men att freebasa från folie är ju underbart för att slippa röken.

Det jag rökt dom senaste månaderna sen 5F-AKB48 förbjöds har vart AB-FUBINACA. Men har erfarenhet av alla dom gamla varianterna oxå: Det här tror jag är en ungerfärligt exakt lista av alla jag rökt senaste fem åren:

JHW-018
JHW-073
JHW-133?
JHW-200
JHW-250
JHW-2??
AM-2201
MAM-2201
EAM-2201
UR-144
5F-AKB48
AB-FUBINACA
PB-FUBINACA?
THJ-018
TXC-009 (Blandning som innehåller):
1. PB-22 10%
2. FDU-PB-22 10%
3. PB-FUBNACA 10%
4. AB-FUBINACA 20%
5. THJ-018 10%
6. THJ-2201 10%
7. 5F-AB-144 10%
8. SDB-006 10%
9. 5F-SDB-006 10%

Grymt! Då har du lite att jämföra med vilket alltid är bra när det kommer till utlåtande om nya substanser. Ser fram emot att få höra vad du tycker om ADSB-FUB-187!
Citera
2014-05-16, 00:22
Medlem
Mattematikens avatar
Har precis gjort en mix.

Pulvret är ifrån pålitliga RCS.

Gjort på 20 gram Damania löv och 1 gram ADSB-FUB-187.

Ligger på tork i skrivande stund.
Återkommer med "recensioner"

Må väl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in