Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
På vilket sätt motsäger det du citerade från Nizkor vad jag skrev tidigare?
Du skrev tidigare:
Citat:
Och om det är Auschwitz vi talar om så hävdar nog ingen, med trovärdighet, ens att runt 1 miljon människor gasades där? Nej. Den etablerade historieskrivningen säger att runt (eller lite drygt) 1 miljon dog där, bl a genom gasning.
Nizkor skrev att
Institut Fuer Zeitgeschichte försett dom med en uppskattning av antalet gasningsoffer i Auschwitz:
Citat:
The Institut Fuer Zeitgeschichte, Munich, provided the following capsulated paragraph about Auschwitz in a March, 1992, letter of inquiry. (See auschwitz IFZ.report)
The extermination camp in Birkenau, established in the second half of 1941, was joined to the concentration camp Auschwitz, existing since May 1940. From January 1942 on in five gas chambers and from the end of June 1943 in four additional large gassing-rooms gassings with Zyklon B have been undertaken. Up until November 1944 more than one million Jews and at least 4000 gypsies have been murdered by gas. (IFZ)
http://www.nizkor.org/faqs/auschwitz...tz-faq-09.html (min fetning/kursivering)
..
.mer än en miljon judar och åtminstone 4000 zigenare har mördats med gas fram till november 1944.
Det är väl det du menar att
nog ingen, med trovärdighet, hävdar?
"...more than one million Jews..." --- inget "..
ens att runt..." så lång ögat räcker!!!
"..by gas.(IFZ)..." --- inget "
bl a" där inte!!!
Å då så
motsäger väl det jag citerade från Nizkor
vad du
skrev tidigare?
..................
Citat:
Ursprungligen postat av
d00rkey
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Om vi sedan återvänder till Rudolf...
Jfr Dr Tinnitus om vad som i grunden spelar roll eller ingen....:
(FB) :: Revisionism ang. "förintelsen"?
Har Dr T fel i fall det gäller Rudolf och hans pseudonymer? Kan ingen annan än Rudolf själv och hans pseudonymer kontrollera huruvida hans uppgifter stämmer med sanning och fakta i Auschwitz?
Säkert, men nu talade jag om vetenskaplig trovärdighet (och, för all del, hederlighet)!
Säkert vadå? Att Dr Tinnitus har fel?
Kan ingen annan än Rudolf själv och hans pseudonymer kontrollera huruvida hans uppgifter stämmer med sanning och fakta i Auschwitz?
Citat:
Om vi tar exempel:
Jag påstår att månen väger si eller så många ton. Att detta stämmer bekräftas av professor Golgök vid Kungliga Tekniska Högskolan i hans studie The mass of the Moon explained and determined från 2007.
Vad säger då att denna slutsats stämmer om ingen annan bekräftar resultatet av min vägning av månen förutom en av mig påhittad karaktär vid ett välrenommerat lärosäte i en "studie" som egentligen har författats av mig själv?
Du menar om det är förbjudet att bestämma månens vikt och därmed också att kontrollera vad du påstår om sagda vikt, och vad din påhittade professor Golgök bekräftat?
Vad säger det om månen?
Nåt i stil med Auschwitz och Leuchters provtagningar, och vad Errol Morris säger om dess heliga centrumaltare? :
Citat:
"If I had to create a geography of evil, this would certainly be my center point," van Pelt said. "Many people consider this the most important place in their life. I'm not a Catholic, but I wouldn't go into a Catholic Church and piss on the altar. There are standards of human decency. Fred Leuchter came here for two or three days and took samples. I don't want to deny people the right to doubt. But I want them to do it after they've done their homework; I hate Holocaust deniers not just for their moral atrociousness but because they're sloppy craftsmen. I walk around here and I still find things that I don't understand-why they're here. This is an enormous place. This is a city. Originally, there were a hundred and twenty-five architects and draftsmen working here. Why would one or two people think they can come here and in two or three days understand this place?"
http://www.errolmorris.com/content/p...ecutioner.html
Men det gick väl att kontrollera Leuchters resultat?
Dr T har rätt? :
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om något är kontrollerbart och stämmer med sanning och fakta, så spelar det i grunden ingen roll om det så är David Irving, CODOH, Nizkor eller gud fader själv som lagt fram det, eller som man länkar till.[...]
(FB) :: Revisionism ang. "förintelsen"?