• 1
  • 2
2014-05-15, 19:03
Medlem
Greenbridges avatar
Idag har vi en lång jävla lista med droger i världen. Både gamla klassiker som alkohol, cannabis, kokain, heroin, amfetamin, svampar och LSD. MDMA har också blivit en sån drog som kan räknas till "klassikerna" på senare tid. Men idag har vi även otroligt många nya droger, ofta s.k "RC-droger". T.ex methylon, 4-fa, 2C-B, DOB, 25I-NBOMe och en hel drös olika syntetiska cannabinoider. Och det kommer nya hela tiden.
Det jag undrar är om några av dessa nya substanser kommer bli stora i framtiden, när man vet lite mer om dem och kunna mäta sig med klassikerna när det gäller efterfrågan. Flera av dessa är ju redan relativt populära. Men skulle det kunna vara så att visa av klassikerna mer eller mindre "slås ut" av de som nu är RC-droger. T.ex att 3-MMC blir en mer utspridd drog än amfetamin, eller att LSD tas över av 2C-I? Vad tror ni? Vilka blir framtidens "klassiker"?
Citera
2014-05-15, 19:30
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Det tror jag att framtiden får utvisa, med tanke på skadeverkningar och liknande, som man inte har så bra koll på än.
Finns definitivt en möjlighet att NBOMe-varianterna lever vidare länge, eftersom de är väldigt visuella och en bra inkörsport till hallucinogener.
Citera
2014-05-15, 19:39
Medlem
rEEgs avatar
FÖrutom de som redan är klassiker tror jag att folk kommer se tillbaks med ett leende och bra minnen på b.la Mephedrone, methylone, 5-meo-dmt, 2-CB, 6-APB, MXE, vissa NBOMe sorter, Etizolam, och ett antal fler populära substanser.

Nu räknade jag bara med s.k RC droger
Citera
2014-05-15, 19:48
Medlem
graffdatshits avatar
Jag tror inte att det kommer att bli några klassiker så som lsd ecstasy weed osv utav rc drogerna, eller spice är ju typ redan en klassiker, men annars tror jag inte att någon fastnar kvar i längden iom att dessa klassas och är då helt onödiga att riskera att smuggla osv när man isf lika gärna skulle kunna smuggla the real deal som det finns större efterfrågan på!
Citera
2014-05-15, 19:55
Medlem
Bertil85s avatar
Mephedrone tror jag blir populärt.

Om nu inte CIA/FDA kommer med skräck-propaganda; om att den är livsfarlig.
Senast redigerad av Bertil85 2014-05-15 kl. 19:57.
Citera
2014-05-15, 19:56
Bannlyst
Tror att de som kom först och blev störst i varje generation och familj kommer att bli eviga namn även om de inte finns i omlopp. Ungefär som DOB, eter och barbiturater. AMT, fenazepam, mefedron. Sen kanske några alltid kommer att finnas och bli en del av den naturliga floran, som nån noid kanske ab-fubinaca, 2c-b, 5-meo-dmt, dpt, mdpv förmodligen många fler med tiden.
Citera
2014-05-15, 21:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Mephedrone tror jag blir populärt.

Om nu inte CIA/FDA kommer med skräck-propaganda; om att den är livsfarlig.
Det är en substans som smälter plast. Det behövs ingen propaganda, bara sanningen.

Jag tror att få av dagens rc-droger kommer att finnas kvar eller få den kultstatus som till exempel 2cB och 5-MeO-DiPT är. En del hallucinogener kommer nog att finnas kvar eftersom dom i viss mån tillför något nytt. Jag har inte testat så många rc-droger i jämförelse med vissa andra men dom flesta jag har testat har helt enkelt varit sämre varianter av klassikerna.
Citera
2014-05-15, 21:18
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är en substans som smälter plast. Det behövs ingen propaganda, bara sanningen.

Jag tror att få av dagens rc-droger kommer att finnas kvar eller få den kultstatus som till exempel 2cB och 5-MeO-DiPT är. En del hallucinogener kommer nog att finnas kvar eftersom dom i viss mån tillför något nytt. Jag har inte testat så många rc-droger i jämförelse med vissa andra men dom flesta jag har testat har helt enkelt varit sämre varianter av klassikerna.

Tja' du är ju moderator.
Citera
2014-05-15, 21:36
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Har liksom du inte testat så många rc-hallucinogener och inte heller 5-MeO-DiPT som du nämner och har inte hört speciellt mycket om den. Däremot tror jag också att 2C-B kommer fortsätta vara populärt då jag själv tycker den är ganska karakteristisk och riktigt jävla underbar, dessutom inga värre bieffekter. Har dock hört att 4-AcO-DMT och 4-HO-MET ska vara speciella, kanske också kan bli "nåt stort" av dom.
Citera
2014-05-15, 21:44
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Det tror jag att framtiden får utvisa, med tanke på skadeverkningar och liknande, som man inte har så bra koll på än.
Finns definitivt en möjlighet att NBOMe-varianterna lever vidare länge, eftersom de är väldigt visuella och en bra inkörsport till hallucinogener.
Alltid intressant att spekulera i vilka som kommer bli poppisar.
Däremot har jag testat både 25C och 25I och ingen av dom har tilltalat mej sådär jättemycket. Tycker det visuella i 25I är skit om man jämför med t.ex LSD, så isf ligger den största potentialen i 25C med den enorma mindfucken som jag upplevt riktigt skeva saker med vid visa tillfällen.
Citera
2014-05-15, 23:36
Medlem
total felpost lol
Senast redigerad av Huzzlin 2014-05-15 kl. 23:38.
Citera
2014-05-15, 23:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tja' du är ju moderator.
Det innebär ju inte att jag sprider propaganda för det. För att det ska vara propaganda så bör det ju rimligtvis inte vara sant eller en grov överdrift. Sen är det faktiskt ganska många som har fått rätt allvarliga problem efter att dom har brukat det där jävla rävgiftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenbridge
Har liksom du inte testat så många rc-hallucinogener och inte heller 5-MeO-DiPT som du nämner och har inte hört speciellt mycket om den. Däremot tror jag också att 2C-B kommer fortsätta vara populärt då jag själv tycker den är ganska karakteristisk och riktigt jävla underbar, dessutom inga värre bieffekter. Har dock hört att 4-AcO-DMT och 4-HO-MET ska vara speciella, kanske också kan bli "nåt stort" av dom.
Jag skulle vilja säga att 2cB redan är en klassiker just för att den är så annorlunda. 5-MeO-DiPT har nog helt enkelt gått kidsen förbi eftersom den är svår att få tag på och det var säkert tio år sen den var laglig. 4-HO-MET var helt klart intressant även om jag inte tycker att den tillför något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in