Citat:
Ursprungligen postat av
wnaxr
Just Jerusalem har jag personligen aldrig fastnat för. Kanske beror det på de svenska texterna, men jag har alltid fått
Mora Träsk-vibbar av deras musik. Tycker dock att det är lite underligt att vissa fortfarande förvånas/upprörs av att det finns kristen rockmusik. Det är faktiskt tjugo år sedan
Horde släppte Hellig Usvart. Så alla gränser av det här slaget är utsuddade sedan länge.
Hehe.. Mora träsk, vilken jämförelse.
Själv har jag inte fastnat för Unblack metal, white metal.. fast jag har iofs även svårt för icke-kristen metal när sången låter som bräkande lamm eller "vill låta läskig och mörk på rösten".. allting har en gräns när det börjar låta töntigt liksom..
Det kändes liksom seriöst med band som black sabbath, iron maiden, metallica, megadeth, motorhead, guns n roses, sodom, annhilator, pantera m m.. men sen fortsätter ju bara stretchningen av allting in i det oändliga.. om jag vore på en blandkoncert och så klev slipknot in på scenen med sina masker eller nifelheim med sina nitar och smink det blir bara för mycket.. skulle kännas pinsamt så jag skulle lämnat rummet.. typ "aha.. nu kommer barnens underhållning, bäst att gå då.."
När det gäller kristen hårdrock från 80-talet så var nog plattan "the strongest power" med Leviticus favoriten när jag växte upp..
https://www.youtube.com/watch?v=xQCba-BnGqs