• 1
  • 2
2014-05-17, 14:00
Medlem
QkNNs avatar
Redbull var på besök i Åre och jag fick en gratis redbull. Efter det så har jag druckit en jävla massa redbull, snitt kanske 2 om dagen.

Det sägs ju att det är onyttigt eller skadligt att dricka redbull, kan det vara skadligt på nått sett?

Det är iaf skadligt för min plånbok.. men vadfan ska man göra när suget kommer och man bara vill klunka i sig en kall redbull?

Nån mer än jag som dricker för mkt redbull?
Citera
2014-05-17, 14:06
Medlem
Shurda14s avatar
Haha , oj vilket problem...TVÅ redbull om dagen, shit gå till beroendecentrum.
Skämt åsido..har faktist också överkonsumerat koffein drycker och det suger ju av den enkla anledningen att jag får en sprängande huvudvärk utan.

Mitt tips är skippa redbull/powerking/monster och Co.
Drick kaffe.
Citera
2014-05-17, 14:20
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Haha , oj vilket problem...TVÅ redbull om dagen, shit gå till beroendecentrum.
Skämt åsido..har faktist också överkonsumerat koffein drycker och det suger ju av den enkla anledningen att jag får en sprängande huvudvärk utan.

Mitt tips är skippa redbull/powerking/monster och Co.
Drick kaffe.

hehe finns väl tyngre grejor att vara beroende av. Ah ska fan göra ett försök, dock köpte jag ett fyrpack idag, var då jag kom på att det kanske överkonsumeras, fan 60 spänn för 1l redbull är dyrt.

Får återgå till kaffet.
Citera
2014-05-17, 14:22
Medlem
dwgs avatar
Dom fick som dom ville en till köpare
Bara att sluta tar några dagar innan kroppen vänjer av sig, men 2 är inget beroende.
Ta två koppar kaffe i stället om du känner dig seg.
Citera
2014-05-17, 14:22
Medlem
Har också konsumerat rent för mycket av de goda.
Mitt tips är att dricka kaffe, de spar på plånboken!
Citera
2014-05-17, 14:24
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Koffein stimulerar andningen, ger ökad hjärtverksamhet och ökad medvetenhetsgrad, är urindrivande.

Livsmedelsverkets varnar ”...för att engergidrycker med hög koffeinhalt vid stor konsumtion kan ge lätt till måttlig koffeinförgiftning” och deras är;
Använd inte energidryck som törstsläckare.
Använd inte energidryck som vätskeersättning.
Använde inte energidryck ihop med alkohol.

Bortsett från att vara en viktig orsak till fetma, är det ökande bevis för att tillsatt socker ökar risken för att utveckla typ 2-diabetes, metabolt syndrom och fettlever.
Citera
2014-05-17, 14:24
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
hehe finns väl tyngre grejor att vara beroende av. Ah ska fan göra ett försök, dock köpte jag ett fyrpack idag, var då jag kom på att det kanske överkonsumeras, fan 60 spänn för 1l redbull är dyrt.

Får återgå till kaffet.

Redbull är ju dessutom jävligt dyrt, överpris så det sjunger om det.
Om du ska dricka sånt där köp Lidls eller powerking på willys eller någon skön importerad sort hos din lokala irakier, brukar ha typ 1,5L för 15kr, typ ''LifeEnergy'' eller liknande fantasilöst namn.

Om du nu ska ha kvalite så satsa på Franks, kan va knepig att få tag i mig men ojojoj, du kommer inte ångra dig.

Citera
2014-05-17, 14:29
Medlem
populopiduss avatar
Drack 5-10 powerking om dagen i 6 månader (många år sedan nu). Funkade bra tills jag en morgon vaknade av att varenda tand i käften värkte. Hade jag fortsatt hade det blivit köpetänder för mig.

Även mitt tips är att ersätta det med kaffe. Tror inte de där energidryckerna är särskilt nyttiga egentligen.
Citera
2014-05-17, 14:56
Medlem
Havremopedens avatar
Jag har redan efter 1 timma tryckt i mig 2 redbull idag. Jag är en riktigt torsk när det kommer till Red Bull.

Skadligt kanske det är, men i don't give a flying fuck! Det är himmelriket.

Dyrt är det inte, då jag köper mina red bull för 1€ eller 1,5€ Fungerar för mig
Citera
2014-05-17, 16:24
Medlem
psychofoxs avatar
Var tungt nere på Lipovitan D en höst/vinter. Såna där små sliskiga flaskor på import från thailand. Började också med Redbull. Nä, seriöst. Koffein är väldigt beroendeframkallande. Som tur är funkar faktiskt "ett gott råd" här, ät bättre och träna mer. Ju bättre du sover, desto mer utvilad blir du och behöver mindre och mindre kickar för att komma igång.
Citera
2014-05-17, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag har redan efter 1 timma tryckt i mig 2 redbull idag. Jag är en riktigt torsk när det kommer till Red Bull.

Skadligt kanske det är, men i don't give a flying fuck! Det är himmelriket.

Dyrt är det inte, då jag köper mina red bull för 1€ eller 1,5€ Fungerar för mig

Det kanske är himmelriket nu men efter ett tag brinner de där vingarna upp, kom inte och säg att jag inte varnade dig. Då blir det red bull-programmet och du vet att du aldrig mer kommer känna dig som en människa utan.
Citera
2014-05-17, 22:43
Medlem
Köp en Sodastreamer. Ger inte mycket för de andra smakerna även om de helt klart fungerar - men energidrycks varianten är fan hur god som helst. Dricker hellre den än riktig Redbull, särskilt då man hällt i ett par ml extra av extraktet, riktigt bra drag och smak i den lösningen. 12 liter för 45 kr, bra mycket bättre än 15 kr för 2 dl som är ungefär får om man ska springa på affären och handla skiten. Har t.o.m. råd att vaska, häller upp ett glas och dricker kanske hälften, resten häller jag ut, finns mer i kylen! Bara att köpa en ny flarra när den andra tar slut, som sagt 45 kr, det är typ 3 Redbull på affären. Att köpa själva maskinen och patroner kostar ett par hundra, men knappast någon större investering så länge man inte är typ uteliggare, har du råd att köpa Redbull på affären så har du även råd med en sådan maskin, literpriset är i vilket fall max 8-9 kr.
Senast redigerad av vor.dem.endsieg 2014-05-17 kl. 22:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in