Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeOn
Fr ngra r sedan skulle jag hlla med om den bedmningen, men inte lngre. Sverige har tagit tten i en rad frgor som rr mnniskors rttigheter och har idag vrldens kanske mest genersa invandringspolitik. Vi har omvrderat s mnga politiska omrden att en omsvngning i narkotikapolitiken knappast skulle generera ngra hjda gonbryn i vr omvrld.
Min personliga gissning r att den svenska opinionen r alldeles fr ovillig att acceptera en mer tilltande narkotikapolitik. Kanske r den rent av den sista frgan som opinionen faktiskt ger ver politiker och media.
Nu har det blivit ngot fel i citatet eftersom det var jag som hade skrivit det dr, nja.
Tycker du verkligen att ngra riksdagspolitiker i dagslget faktiskt tar debatten p en sansad niv? Det r fortfarande samma sak fast med nya ord, det vill sga: drugs are bad, mmmkay... Tar man upp det hr med sprutbytesprogram till exempel s blir det i 9 fall av 10 ett nej motiverat med ngot i stil med att "vi ska minsann inte uppmana mnniskor till att injicera droger". Till och med Bjrn Fries har ndrat stllning i frgan men det r nd ingen politiker som gr.
Viss tisslas det lite i ungdomsfrbunden men tisslas r allt det gr och ven om det r fantastiskt infr framtiden att det hnder ngot men det betyder inte ens nstan att det kommer f ngot utslag i moderpartiet.