Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-20, 10:10
Medlem
-Lars-Olof-s avatar
Jag har inte hittat någon tråd som handlar om detta ännu så jag bestämde mig för att skapa en!

(Om jag placerat tråden i fel kategori så är det väl bar å säga till)

Jo så som sagt så är denna tråd till för dem som använder adrenalin som en "drog" alltså blivit "beroende" av den!

-Lars
Citera
2014-05-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Lars-Olof-
Jag har inte hittat någon tråd som handlar om detta ännu så jag bestämde mig för att skapa en!

(Om jag placerat tråden i fel kategori så är det väl bar å säga till)

Jo så som sagt så är denna tråd till för dem som använder adrenalin som en "drog" alltså blivit "beroende" av den!

-Lars

Sugar is my drug
Citera
2014-05-20, 10:41
Medlem
LegaliseItNows avatar
Det är väl extremsportare som är ett finare ord för adrenalinmissbrukare.

Men såklart finns det andra, folk som kör snabbt och riskfyllt i trafiken, samt kan vissa spel ge rejäla adrenalinkickar.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2014-05-20 kl. 10:43.
Citera
2014-05-20, 12:09
Medlem
Dubrovniks avatar
Snackar vi noradrenalin och adrenalin, eller är det samma sak ? (Sorry är dum i huvudet).
Citera
2014-05-20, 12:42
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubrovnik
Snackar vi noradrenalin och adrenalin, eller är det samma sak ? (Sorry är dum i huvudet).

Nej noradrenalin är en signalsubstans likt serotonin och dopamin
Citera
2014-05-20, 12:46
Medlem
-Lars-Olof-s avatar
Vad jag menar är just missbruket av adrenalin av att t.ex. cykla utan bromsar i stan, följa med folk in i deras hus osv. för att få adrenalinkickar
Citera
2014-05-21, 21:00
Medlem
UERATZs avatar
Mer eller mindre varje graffitimålare är väl "adrenalinejunkies"
Citera
2014-05-23, 20:34
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Nej noradrenalin är en signalsubstans likt serotonin och dopamin

Det är adrenalin också...

Adrenalin, Noradrenalin och Dopamin är extremt nära besläktade. De alla är katekolaminer.
Citera
2014-05-23, 21:02
Medlem
mariejanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lars-Olof-
Vad jag menar är just missbruket av adrenalin av att t.ex. cykla utan bromsar i stan, följa med folk in i deras hus osv. för att få adrenalinkickar

Får jag fråga vad du menar med att Följa med folk i deras hus.. haha jag fick upp en väldigt rolig bild i hövvet
Citera
2014-06-02, 09:48
Medlem
-Lars-Olof-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariejana
Får jag fråga vad du menar med att Följa med folk i deras hus.. haha jag fick upp en väldigt rolig bild i hövvet

Vad jag menar är att helt enkelt sitta utanför ett ´hyreshus å vänta tills någon går in, följa efter dem in när dem öppnar dörren och helt enkelt hålla sig bakom dem hemma i deras hem och sedan se reaktionen när dem märker att man är där... det ger ju en überkick liksom!

-Lars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in