Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-22, 10:34
  #1
Medlem
Hej

Ni som är kunniga, går det att framställa ättiksyraanhydrid? isf hur? och vad behövs?

Om det går, skulle en sån som jag kunna tillverka det som har 0 koll inom kemi?

Mvh
Citera
2014-05-24, 01:13
  #2
Medlem
Kom igen någon dexter borde väll kunna komma med lite råd! ialf slänga iväg ett pm med en förklaring !
Citera
2014-05-24, 01:35
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nä, om det hade varit lätt att framställa tror jag du hade fått svar nu...
Citat:
Ättiksyraanhydrid framställs genom dehydratisering av ättiksyra. Denna reaktion är en såkallad kondensationsreaktion.
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ttiksyraanhydrid
Verkar krångligt... Beställ färdigt heroin istället...
Citera
2014-05-24, 21:14
  #4
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Sitter inne på ca 1dl. Hur ska man göra för att göra heroin? Krossa en morfintablett, lägg pulvret på en sked, tillsätt 2 ekvivalenter ättiksyraanhydrid och värm med tändare??
Citera
2014-05-25, 00:50
  #5
Medlem
Vuxenporrs avatar
Ättikssyraanhydrid är väl reglerad av just den anledningen.

http://www.erowid.org/archive/rhodiu...nhydrides.html

Acetylkloriden är även den kapabel att trycka fast acetogrupper där det suttit hydroxigrupper, så om man (hypotetiskt) är en tuff sydamerikansk knarkkung så kan man lika gärna använda den, om jag förstått det rätt.

PCl3 är vad man får om vit fosfor kloreras. PCl3 är också den fett reglerad, man vill ju inte att folk kokar ihop allt möjligt i sina garage, eller kök om man är Psychopatic : Om jag vore en tuff syd.... whatever så hade jag nog kört något i stil med magnesiumpulver + kalciumfosfat ---> kalciumoxid, magnesiumoxid, magnesiumfosfid, den senare bör ge PCl3 vid klorering, denna kan sen destilleras av.

Snorgiftig är den, givetvis.
Citera
2014-05-25, 00:52
  #6
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
Sitter inne på ca 1dl. Hur ska man göra för att göra heroin? Krossa en morfintablett, lägg pulvret på en sked, tillsätt 2 ekvivalenter ättiksyraanhydrid och värm med tändare??

Du tror det är vad junkiesen gör i filmerna? Jag hade renframställt morfinet, sen kört reaktionen enligt en syntesanvisning jag litar på.

En jävla sked är lite ghetto, rätt som det är så får någon fnatt och injicerar ättikssyraanhydrid, och dör plågsamt.
Citera
2014-05-25, 11:07
  #7
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenporr
Du tror det är vad junkiesen gör i filmerna? Jag hade renframställt morfinet, sen kört reaktionen enligt en syntesanvisning jag litar på.

En jävla sked är lite ghetto, rätt som det är så får någon fnatt och injicerar ättikssyraanhydrid, och dör plågsamt.
Nej är väl medveten om att de löser upp sitt H i vatten och tillsätter en svag syra för att lösa skiten. Inte fan droppar dom på ättiksyraanhydrid haha.

Kokpunkten är 139 C så om man eldar på tills det slutat bubbla så borde all oreagerad anhydrid koka bort. Sen borde man självklart göra någon form av syra/bas extraktion för säkerhetsskull.

Hur lätt är det att extrahera morfin från mofinpiller egentligen?
Citera
2014-05-25, 11:11
  #8
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
https://www.erowid.org/archive/rhodi...bake.labs.html


"4. Conversion of morphine to heroin

Morphine powder as prepared in Step 3 is placed in a spoon. A small amount of acetic anhydride is added and the mixture ignited. Addition of acetic anhydride may be repeated. A brown or black tar-like residue remains."

Verkar bli produkten blir black tar heroin. Man borde rena upp efter syntesen...
Citera
2014-05-25, 19:41
  #9
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
https://www.erowid.org/archive/rhodi...bake.labs.html


"4. Conversion of morphine to heroin

Morphine powder as prepared in Step 3 is placed in a spoon. A small amount of acetic anhydride is added and the mixture ignited. Addition of acetic anhydride may be repeated. A brown or black tar-like residue remains."

Verkar bli produkten blir black tar heroin. Man borde rena upp efter syntesen...

Acetyleringen blir inkomplett....Men jag har svårt att föreställa mig att det svarta möget är halvacetylerad morfin, det blir nog "nyttigare" om alkaloiderna specifikt extraheras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback