2014-05-22, 16:36
Medlem
Kevys avatar
Tjena,

Jag tänkte lägga över lite skön musik på mp3-spelaren inför skidresan nästa vecka,, kom och tänka på om det egentligen är så bra att lyssna på musik när man åker skidor samtidigt? Vad tycker ni? Vilka är riskerna med att göra de?
Citera
2014-05-22, 16:43
Medlem
Termosins avatar
Brukar göra detta när man är uppe å åker bräda. Inga olyckor alls hittills iaf.
Övriga äldre i backarna vet hur man sköter sig i backen och knattarna på 6 år som kommer farandes med full hastighet hör du iaf inte...

Bara att köra på, blir skönare med musik på!
Citera
2014-05-22, 16:43
Medlem
str0ntiums avatar
Klart att det kan skapa farliga situationer som annars inte hade uppstått, men jag tror att det är relativt säkert. Åker du i pisten, vilket du bör göra utanför Sverige ur försäkringssynpunkt, och har bra koll runtomkring så bör det mesta faror undvikas. Jag brukar själv åka med musik i ett öra, tycker det är najs att kunna prata i liften utan att behöva ta av handskarna hela tiden.
Citera
2014-05-22, 17:01
Medlem
Det skulle väl vara att du inte hör om någon håller på att köra in i dig bakifrån, eller ropar "se upp" eller nåt sånt.

Chansen att det skulle kunna orsaka en olycka tror jag är minimal.
Citera
2014-09-12, 17:39
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av str0ntium
Klart att det kan skapa farliga situationer som annars inte hade uppstått, men jag tror att det är relativt säkert. Åker du i pisten, vilket du bör göra utanför Sverige ur försäkringssynpunkt, och har bra koll runtomkring så bör det mesta faror undvikas. Jag brukar själv åka med musik i ett öra, tycker det är najs att kunna prata i liften utan att behöva ta av handskarna hela tiden.
Eller så fixar man en försäkring för ett par hundra typ så slipper man betala 300 lök när helikoptern ska plocka upp sitt invalida arsle.

Kör jag själv så har jag oftast musik på en nivå som blockerar omvärlden totalt och har inte varit nära på att hamna i en olycka pga det, se bara till att ha bra uppsikt runt om dig även bakom dig vilket man alltid bör ha då det ränner omkring för många ovetandes fyllskallar/idioter en bra dag på berget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in