2014-05-23, 19:24
Medlem
Du som tänker, kan tänka dig att rösta på F!. Vilket parti skulle du rösta på annars?
Citera
2014-05-23, 19:26
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Du som tänker, kan tänka dig att rösta på F!. Vilket parti skulle du rösta på annars?

Detta kan väl vara en fingervisning? PP, M, FP, JL.
Jag trodde framförallt att F! skulle sno från vänster då det mer eller mindre är samma politik.

Hahaha jag glömde länken!
http://www.dn.se/valet-2014/sd-och-f...u-parlamentet/
Senast redigerad av vizsofius 2014-05-23 kl. 19:42.
Citera
2014-05-23, 19:32
Medlem
EvilGs avatar
Nu tänker jag inte rösta på F!, men vad jag tror är att de tar en massa röster från rödgröna, FP och en hel del nya väljare. F! är ganska bra på att använda sociala medier, där förstagångsväljare är mycket aktiva.
Citera
2014-05-23, 19:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Gudrun är så röd det går att bli = kommunist. Så de tar från V
Citera
2014-05-23, 20:20
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Enligt deras toppkandidat till EU-parlamentet, Soraya Post så stjäl Fi röster från rasistiska sverigedemokrater som vill ha mindre rasism och mer feminism.
Citera
2014-05-23, 20:24
Medlem
Det jag är rädd för är att F! faktiskt tar lite röster från potentiella SD tjejer. man kan ju fråga sig hur det kan vara möjligt med tanke på deras sjuka politik, fri invandring, inget försvar och kvoterad föräldraförsäkring. Har två tjejkompisar som sagt att de kunde tänka sig att rösta på SD men nu överväger F!
Citera
2014-05-23, 20:46
Medlem
Grovsnusns avatar
Skulle säga att största delen av de som röstar på F! är kvinnor som har låg lön och skyller det på patriarkatet, och de flesta rösterna kommer nog från de rödgröna. Jag vet också några kvinnor som är väldigt extrema feminister, några av dem säger att de hatar män osv. En av de som säger det är med i SSU (Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund) men vet inte om de andra som säger det är sossar.
Citera
2014-05-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovsnusn
Skulle säga att största delen av de som röstar på F! är kvinnor som har låg lön och skyller det på patriarkatet, och de flesta rösterna kommer nog från de rödgröna. Jag vet också några kvinnor som är väldigt extrema feminister, några av dem säger att de hatar män osv. En av de som säger det är med i SSU (Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund) men vet inte om de andra som säger det är sossar.

Man får väl hoppas att du har rätt. Det vore fint om F! plockade majoriteten av sina förvillade röster från den rödgröna röran. Hellre ett stort F! utanför EU-parlamentet/riksdagen en ett stort kommunistparti och Miljöparti.
Citera
2014-05-23, 21:57
Medlem
Fjodorovs avatar
Främst auktoritetsbundna mediaföljare som tror att kändisar, artister och skådespelare skulle ha någon som helst auktoritet i politiska frågor och därmed väljer F! som är "heta" just nu, framförallt i media som har haussat dem i någon månad utav någon outgrundlig anledning.

Läser man deras partiprogram så är det fullständigt idiotiskt och rent utsagt livsfarligt ifall några utav idéerna skulle få genomslag. Så förmodligen snor de röster ifrån de oinsatta förmodligen unga tjejer som röstar på moderaterna för att de vill va lite fina och passa in eller sossarna.

Demokrati är skit helt enkelt, speciellt när den största megafonen till folket styrs utav folk som inte vill oss väl.
Citera
2014-05-23, 22:01
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gudrun är så röd det går att bli = kommunist. Så de tar från V
Ja, att F! är ett vänsterextremt parti råder ju inga tvivel om, men det förstår nog inta alla. Många tror att F! är "partiet som vill kvinnor väl" likt de som tror att miljöpartiet är "partiet som vill miljön väl". Det låter ju toppen!
Senast redigerad av JP 2014-05-23 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in