Citat:
Ursprungligen postat av
Perfume-V
Bensodiazepiner är ju mirakelmedicinen mot dåligt självförtroende, ångest och dylikt. Fast det slutar nästan alltid med beroende och i längden ännu sämre mående, så det är ju inget att rekommendera ändå.
Så hur exakt fixar det problemet
?
Till TS:
Om vi snackar om nån enstaka gång så är MDMA, Ketamin, div. hallucinogena att föredra. Sen vilket preparat och hur man administrerar och tar detta för att göra det till ett så pass utvecklande tillfälle som möjligt det är jag inte mästare på.
Att börja knapra saker "under korttid" för att få upp sig själv på banan, utan uppbackning från exempelvis psykolog eller vården skulle jag aldrig göra.
Om man är väldigt deprimerad, tar en drog som får en på helt andra banor. Där man ser hopp, lycka, glädje och allt det där härliga som man vill känna. Kan de ge en rejäl skjuss dagarna och veckorna efteråt. Det är väldigt lätt att gå ned sig i missbruk/droger när man är deprimerad då det får en att just inte må dåligt längre.
För mig som varit deprimerad till och från hela livet har enstaka fanatiska tillfällen hjälpt mig betydligt mer än daglig självmedicinering. Att självmedicnera för mig har inneburit att överleva. Vare sig det handlar om att behålla jobbet, förhållandet, kompisarna eller kraven som man har.