• 1
  • 2
2014-05-30, 11:12
Medlem
Stathams avatar
Efter en del letande hr p dopingdelen utan strre framgng bestmde jag mig fr att gra en trd angende just Aromasin vs Cabaser. tycker informationen r knapp och jag r "all eyes and ears" fr inlgg frn personer med erfarenhet av just dessa tv mediciner.

Det jag vet r inte mycket, halveringstiden r dryga 1 dygn p Aromasin, 2.5 p Cabaser. 25mg ed verkar vara en lmplig dos p Aromasinet medan Cabaser ligger ngonstans mellan 0.25-0.125 eod. Iaf om man ska tro det man lst p diverse forum man snokat p.

Drfr vnder jag mig till de som har erfarenhet, kan bertta vad de har upplevt p dessa prepp. ven intresserad av att eventuellt kombinera ngon av dessa med letro/nolva i syfte att brottas lite med en pgende gyno som jag har p tren E atm(Ifall det skulle ha ngon som helst effekt eller ifall det bara r pengar och bieffekter i sjn).

ven intresserad av Aromasin som en del av min pct senare i sommar och intresserad av o hra utltanden frn personer med erfarenhet av detta.

Frgestllningen r enligt fljande:

Vad skiljer sig generellt mellan dessa tv mediciner?

vilken har fungerat bst fr att "dda" prog-gyno?

r det vrt att kra aromasin jmsides med t ex nolva i en pct?

Finns det ngot som helst syfte att kra letro jmsides med ngon av dessa fr att bekmpa gyno eller r det pengar i sjn?

Som jag har frsttt det har letro/adex ingen strre pvisad effekt mot en redan introducerad prog-gyno. och Nolva skulle mest sannolikt gra situationen vrre.

Men lngt ifrn ngon expert p detta, enbart lst slumpade trdar angende detta p olika brdor.

Sjlvklarheter som att snka dosen aromatiserande prepp r ngot jag redan r medveten om, s mest intresserad av Aromasin / Cabaser fr- och nackdelar i syfte att dda prog-gyno samt som del i pct.

Mvh Statham
Citera
2014-05-30, 12:27
Medlem
Hej! Bra trd!

Varfr skulle nolva frvrra prog-gyno?
Hur ser man skillnad p hur gynon inducerats? Gr det ens?

Tack!
Citera
2014-05-30, 13:18
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPisafag
Hej! Bra trd!

Varfr skulle nolva frvrra prog-gyno?
Hur ser man skillnad p hur gynon inducerats? Gr det ens?

Tack!

Nolva kan ka knsligheten i den progersterona receptorn, drmed frvrra situationen. s som jag tolkar det. Drav kanske inte det bsta kortet att sats p ensamt ifall man vill lindra sina symptom nr det kommer till prog-gyno.

angende vilken gyno man har, tvivlar jag stark p att man kan se ngon strre skillnad utseendemssigt, har lst om de som brjat producera mjlk och att det ska vara ett tecken p prog-gyno, i vrigt r det vl svrt just utseendemssigt.

I mitt fall bedmer jag att det r prog-gyno just av att jag krt de andra preppen separat tidigare p samma doser samt hgre, utan ngra som helst biverkningar av ngot slag. Samt att jag redan provat p adex och letro separat utan strre lycka, under en lngre tid och vid relativt hga doser.

Adex r vl just ingen hjdare heller mot redan introducerad gyno, men testade det av brist p andra ider.

mvh
Citera
2014-05-30, 20:18
Medlem
BodyGods avatar
Finns inget som heter prog-gyno.. Prolactin/progesteron kommer bara orsaka laktering och "puffy nips".

S cabaser kan bara hjlpa mot laktering och eventuell "puffighet".

r ditt problem en vxande knl s r det strot du vill f ner.

Har sjlv erfarenhet frn att kontrat bde laktering/puffy samt gynoknlar.
Citera
2014-05-30, 20:22
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Finns inget som heter prog-gyno.. Prolactin/progesteron kommer bara orsaka laktering och "puffy nips".

S cabaser kan bara hjlpa mot laktering och eventuell "puffighet".

r ditt problem en vxande knl s r det strot du vill f ner.

Har sjlv erfarenhet frn att kontrat bde laktering/puffy samt gynoknlar.

ok, dr ser man. Fr tillfllet r det bde en knl samt puffy nipples. har ju knlen p hger tutte, men vnstern som r fri frn gyno r nd duktigt strutformad s att sga, dock ingen knl d.

mvh

Edit: angende just de andra frgestllningarna, har du ngot att tillgga? provat det med letro eller s? krt p pct?
Citera
2014-05-30, 20:24
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
ok, dr ser man. Fr tillfllet r det bde en knl samt puffy nipples. har ju knlen p hger tutte, men vnstern som r fri frn gyno r nd duktigt strutformad s att sga, dock ingen knl d.

mvh

Vad har du testat fr att kontra detta?
Citera
2014-05-30, 20:26
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Vad har du testat fr att kontra detta?

Letro, I doser mellan 1.5mg upp till 7mg ed. flytande frn Madm om jag inte minns fel, i dryga 60 dagar utan strre resultat, dock har letrot sttt ett tag och kan ha tappat effekt, s funtar p att bestlla hem nytt.

Mvh

Edit: den blir inte strre, r ungefr 1.2cm diameter uppskattat, utan hller sig i den storleken, testade dock att sluta med letron och d brjade det att vxa igen.
Senast redigerad av Statham 2014-05-30 kl. 20:28.
Citera
2014-05-30, 20:32
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Letro, I doser mellan 1.5mg upp till 7mg ed. flytande frn Madm om jag inte minns fel, i dryga 60 dagar utan strre resultat, dock har letrot sttt ett tag och kan ha tappat effekt, s funtar p att bestlla hem nytt.

Mvh

Ta hem adex eller aromasin och se om det blir bttre efter nn vecka.

Blir det inte bttre s lgger du in caber p det. Brja med att dosera 0,5mg 2ggr i veckan, det r en okej dos.

Vad exakt ligger du p nu? Dos och prepp.
Citera
2014-05-30, 20:42
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ta hem adex eller aromasin och se om det blir bttre efter nn vecka.

Blir det inte bttre s lgger du in caber p det. Brja med att dosera 0,5mg 2ggr i veckan, det r en okej dos.

Vad exakt ligger du p nu? Dos och prepp.

Just nu, s ligger jag p 250mg Galenika, 300mg eq, 225mg tren E. e3d p alla tre.

tnkte byta till propp eventuellt och stta kanske 30mg ed istllet, fr att ta ner aromatiseringen. Har ju enbart varit vrng p den fronten o vgrat snka teston dels fr att det r jvla meck att gra det med ampuller och det motar ju att snka dosen, dum som man r. S ju st med letro istllet fr att testa att "kompensera", men det har ju inte direkt vertygat om man sger s.

Lite drfr jag ville se ifall ngon p brdan har upplevt ngot "halleluja" p Aromasin eller Cabaser just fr att inte g ver till propp och snka testot. Men det kanske r s att man fr ta och inse faktum och snka teston och fortstta med letron.

och just angende letron har jag pendlat ganska mycket i doserna, bara fr o se ifall de gr ngon skillnad, just nu ligger jag p 5mg ed sen 4 dagar tillbaka.

Har inga synliga eller knnbara biverkningar av det, utan allt knns relativt normalt, letron r bestlld i hstas ocks kan tillggas. kanske lge o kpa ny?

Mvh
Citera
2014-05-30, 20:51
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Just nu, s ligger jag p 250mg Galenika, 300mg eq, 225mg tren E. e3d p alla tre.

tnkte byta till propp eventuellt och stta kanske 30mg ed istllet, fr att ta ner aromatiseringen. Har ju enbart varit vrng p den fronten o vgrat snka teston dels fr att det r jvla meck att gra det med ampuller och det motar ju att snka dosen, dum som man r. S ju st med letro istllet fr att testa att "kompensera", men det har ju inte direkt vertygat om man sger s.

Lite drfr jag ville se ifall ngon p brdan har upplevt ngot "halleluja" p Aromasin eller Cabaser just fr att inte g ver till propp och snka testot. Men det kanske r s att man fr ta och inse faktum och snka teston och fortstta med letron.

och just angende letron har jag pendlat ganska mycket i doserna, bara fr o se ifall de gr ngon skillnad, just nu ligger jag p 5mg ed sen 4 dagar tillbaka.

Har inga synliga eller knnbara biverkningar av det, utan allt knns relativt normalt, letron r bestlld i hstas ocks kan tillggas. kanske lge o kpa ny?

Mvh

D bde eq och testo aromatiserar till strogen r det frmodligen dr problemet ligger.

5mg ed av letro borde du inte m bra p.. dock sjlv aldrig krt letro men frsk satsa p apotek nr det gller AI's. Finns en anledning till att ug r mycket billigare.

Det du ocks ven kan testa r att lgga in masteron. Masteron kan gra underverk fr gynoknsliga pojkar som oss.
Citera
2014-05-30, 21:04
Medlem
Stathams avatar
Citat:
D bde eq och testo aromatiserar till strogen r det frmodligen dr problemet ligger.

5mg ed av letro borde du inte m bra p.. dock sjlv aldrig krt letro men frsk satsa p apotek nr det gller AI's. Finns en anledning till att ug r mycket billigare.

Det du ocks ven kan testa r att lgga in masteron. Masteron kan gra underverk fr gynoknsliga pojkar som oss.

Ja, jag r alltid p jakt efter hg nr det kommer till AI's, tyvrr r det ju med ljus och lykta man fr ska efter skiten med, och ingen vidare framgng fr stunden nr det kommer med det.

Mast har jag provat tidigare men tyvrr fr jag helt galen acne p det. kunde rkna till dryga 800-1000 finnar p ryggen, och samma p brst/mage efter enbart 4-5 veckor p Mast P. kombinerat med testo/eq som jag alltid ligger p. Trkigt med acnen, d jag lskade trycket och hrdheten, men man vill ju som inte bli inburad, man flaggar ganska duktigt med "prepp mongo" ifall man gr runt 105kg, dryga 10-12% bf och finnar ver exakt hela kroppen, s fick lgga masten p hyllan. Annars p testo/eq har jag golden hud, inte en finne, inte flottig heller. lg p 500mg ew p masten d.

Har varit p 1200mg ew p galenika tidigare utan problem, men d var ju som sagt inte tren med i bilden. utan enbart testo/EQ d.

Grymt tacksam fr svaren BodyGod, ska ta o frska hitta nn shop med HG letro(om det nu finns ngon), g ver p proppar. snka eqn och testot, till iaf hlften och se vad som hnder.

Mvh
Citera
2014-05-30, 21:12
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ja, jag r alltid p jakt efter hg nr det kommer till AI's, tyvrr r det ju med ljus och lykta man fr ska efter skiten med, och ingen vidare framgng fr stunden nr det kommer med det.

Mast har jag provat tidigare men tyvrr fr jag helt galen acne p det. kunde rkna till dryga 800-1000 finnar p ryggen, och samma p brst/mage efter enbart 4-5 veckor p Mast P. kombinerat med testo/eq som jag alltid ligger p. Trkigt med acnen, d jag lskade trycket och hrdheten, men man vill ju som inte bli inburad, man flaggar ganska duktigt med "prepp mongo" ifall man gr runt 105kg, dryga 10-12% bf och finnar ver exakt hela kroppen, s fick lgga masten p hyllan. Annars p testo/eq har jag golden hud, inte en finne, inte flottig heller. lg p 500mg ew p masten d.

Har varit p 1200mg ew p galenika tidigare utan problem, men d var ju som sagt inte tren med i bilden. utan enbart testo/EQ d.

Grymt tacksam fr svaren BodyGod, ska ta o frska hitta nn shop med HG letro(om det nu finns ngon), g ver p proppar. snka eqn och testot, till iaf hlften och se vad som hnder.

Mvh

Fr ven jag acne vid hgandrogena preparat som mast/tren. Lser det med att sticka oftare, kan vara vrt att testa! 350mg ew mast p/e kan vara nt.

Inga problem vnnen vet hur jvligt detta kan vara. Bara slnga ivg pm om du har ngra fler funderingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in