Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-21, 16:23
Medlem
TriKris avatar
Jag har lst att man kan kominusera telepatiskt med djur (snubblade ver ngon bok p biblan ngon gng). Har ni hrt talas om det frut? Fungerar det eller r det bara bluff?
Citera
2005-08-21, 16:35
Medlem
Nsta vecka sg jag att det var en kvllskurs i en affr dr man lrde sig just detta. 350 bagis kostar det, kanske vore ntt att prva, efter kursen kan jag frhoppningsvis ge ett bra svar.
Citera
2005-08-21, 16:39
Medlem
Sjlvklart kan du prata du prata genom telepati med dina katter.

Lyssna nu noga p vad din katt sger:

*Mjaaaaaaaauuuu* Du kommer.. mjau... bli.. blst... p jvla mycket.... pengar... mjau.. i ditt.. liv om du... inte.. mjaaaaaaaauuuuu... vxer upp.... nn.... jvla... gng... *Mjaaaaaaaaaauuuu*

Harregud.....
Citera
2005-08-21, 16:56
Medlem
comendantes avatar
Om det hade kostat 5kr kanske jag had kunnat tnka mig att g, men med tanke p hur stor risken r att det bara r lurendrejeri s kan man nog psta att det r alldeles riskabelt att lga ut 350 spn! S vida du nte r rik frstss.....
Citera
2005-08-21, 17:27
Medlem
Inlines avatar
Kp en bok i djurpsykologi istllet, s fr du valuta fr pengarna och lr dig ngot du har nytta av i hela livet. Djur "talar" med sitt kroppssprk och till viss mn med sina lten. Telepati r bluff och bg, mnniskor emellan. Vad sger dig d att djur och mnniskor skulle klara av denna form av kommunikation?
Citera
2005-08-21, 17:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Utan att g in p frgan hurvida telepati finns eller inte, s klart man kan prata med djur.

Alla som bott tillsammans med en hund eller katt - vet ju att de begriper mycket vl vad vissa ord betyder.

Som Inline skriver - s kommunicerar ju alla djur (inkl mnniskan) med kroppssprk kanske i hgre grad n med sjlva orden.

Och man kan ju ocks - om man knner ett djur - begripa mycket av det som de vill sga.

Dremot r jag nog ganska skeptisk till dessa "djurpsykologer" som hvdar att ens lille kanin Pelle ter dligt fr att han r orolig ver att matte och husse grlar om ekonomin. Det r nog i huvudsak bluff.
Citera
2005-08-21, 17:39
Medlem
Bingolikets avatar
Hr r en intressant lnk om mnet.Har sjlv haft hundar och upplevt hur den ibland lste mina tankar.http://home7.swipnet.se/~w-77537/tala.html
Citera
2005-08-21, 17:47
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Hr r en intressant lnk om mnet.Har sjlv haft hundar och upplevt hur den ibland lste mina tankar.http://home7.swipnet.se/~w-77537/tala.html

Jag r ledsen, men ven om hon kan ha rtt i mycket, s fr meningar som det hr det att krulla sig i huden p mej.

"Djuren har ofta mycket strre intelligens och kunskap n vad vi tror. De ger villkorsls krlek till andra djur och mnniskor, utan ngra egoistiska tankar om vad de kan f i gengld. "

P mej lter detta som ngon som frlst sej p Disney-sagor.

Djur r inte osjlviska, snarare tvrtom.

Och nr hon hvdar att man kan kommunicera med myror eller flugor, som i princip saknar hjrnor d rasar hennes trovrdighet rejlt.
Citera
2005-08-21, 17:51
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag r ledsen, men ven om hon kan ha rtt i mycket, s fr meningar som det hr det att krulla sig i huden p mej.

"Djuren har ofta mycket strre intelligens och kunskap n vad vi tror. De ger villkorsls krlek till andra djur och mnniskor, utan ngra egoistiska tankar om vad de kan f i gengld. "

P mej lter detta som ngon som frlst sej p Disney-sagor.

Djur r inte osjlviska, snarare tvrtom.

Och nr hon hvdar att man kan kommunicera med myror eller flugor, som i princip saknar hjrnor d rasar hennes trovrdighet rejlt.
Men bygger inte t.ex ett bisamhllet lite p telepati mellan insekterna?
Citera
2005-08-21, 17:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Men bygger inte t.ex ett bisamhllet lite p telepati mellan insekterna?

Nej, inte vad jag vet. De har ju feromoner och knselsprt, samt att deras dans r ett mycket exakt sprk i sig. (Nr en spanare kommer hem och har hittat ett bra stlle att hmta nektar s dansar denne i ttor vars vinkel och storlek p glorna anger avstnd och riktning samt mngd.)
Citera
2005-08-21, 17:57
Medlem
Bingolikets avatar
Sg fr vrigt ett TV program med Penelope Smith som tydligt visade att hon hade frmgan att komunicera med djur.Dock inte med insekter som ven jag tycker lter vl verdrivet.
Citera
2005-08-21, 17:59
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nej, inte vad jag vet. De har ju feromoner och knselsprt, samt att deras dans r ett mycket exakt sprk i sig. (Nr en spanare kommer hem och har hittat ett bra stlle att hmta nektar s dansar denne i ttor vars vinkel och storlek p glorna anger avstnd och riktning samt mngd.)
Men d mste dom vl nd besitta ngon form av intilligens.Eller r det bara omedvet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in