Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-01, 23:56
  #1
Medlem
Krasigts avatar
Kollade precis, och fann ingen tråd till detta mycket intressanta spel!

Det är ett nysläppt skräckspel som har tagit en intressant approach på hela horrorspels-genren.

https://www.kickstarter.com/projects...mong-the-sleep

http://store.steampowered.com/app/250620/

Har själv köpt det och kan säga att jag än så länge är väldigt nöjd med spelet. Det är ganska mycket pussel och letande i spelet, men det är alltid obehagligt eftersom man inte vet vad man kan förvänta sig härnäst.

Citera
2014-06-02, 23:04
  #2
Medlem
Dålig respons här!

Såg det här spelet för första gången på steam nu i helgen. Fastnade direkt när jag såg lite filmsnuttar. Intressant perspektiv när man får spela som en liten unge. Kommer helt klart bli ett köp, vet dock inte om det är värt pengarna för tillfället då en bekant sa att gameplayet sträckte sig runt en timme?

Jobbigt att vara feg dock, har tre spel på listan att spela klart också: FEAR3, Amnesia: A machine for pigs samt Outlast
Citera
2014-06-03, 07:04
  #3
Medlem
gameplay sträcker sig runt 1-2timmar bara japp.
budskapet bakom spelet är hyfsat bra.
Citera
2014-06-05, 21:23
  #4
Medlem
Masturblijas avatar
Tycker det var mer ett äventyr än skräckspel........ Amnesia TDD, Outlast och Pneumbra är fortfarande kungar.
Citera
2014-09-14, 02:17
  #5
Medlem
chessjamts avatar
Köpte det på steam idag (läs lördag 13:e september) då de hade 40% rabatt på spelet. Har spelat några minuter nu. Tycker det verkar bra. Märker dock att jag är ovan (feg) när det gäller skräckspel. Har både Outlast och Amnesia på steam biblioteket som jag köpte på senaste summer sale men har inte spelat något mycket alls av dem. Tror att det här kan bli en bra inkörsport till de spelen.

Har inte spelet klart det som sagt men oroar mig att man har slängt bort pengar på något som man gör klart på bara ett par timmar. Tror ni att det går att utveckla mera med mods och sånt?
Citera
2015-01-13, 03:05
  #6
Medlem
Krasigts avatar
Lite sent ute, men det har nu kommit ett gratis DLC till Among the Sleep!
Citera
2015-01-13, 09:06
  #7
Medlem
Glenneths avatar
Riktigt bra spel faktiskt.
Psykologisk terror, halv kluriga pussel och mystiskt story.

Blir riktigt obekvämt då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in