Citat:
Ursprungligen postat av
storpungen
Yoho!
Var tillfälligt i Smedjebacken och tog en pizza och några öl på den lokala pizzerian. Satt där och drack och åt och tänkte på mitt. En ung man kom in genom dörren. Han ställde sig mitt i restaurangen och tittade runt omkring sig. Fick syn på mig (Jag ser snäll och mesig ut och är även det. Sådana som han ser det direkt) och tog sikte på mig. Han gick emot mig från sidan och jag förstod att han vill mig något. Killen satte sig på en tom stol framför mig och började att prata massa skit. Jag förstod nu att är den lokale slaskpundaren som sitter framför mig. Jag frågade om han hade tagit tjack och det hade han. Jag tittar bort för ett ögonblick och då tog han tillfället i akt och slet åt sig min öl och halsade så mycket han kunde. Pizzabagaren slet tag i ölen och ställde den på bordet och tog tag i luffarpundarens arm och slängde ut honom. Blev inbjuden till ett medelålders gäng med travintresse som var betydligt trevligare. Dom tyckte synd om honom och det tyckte jag också på sätt och vis. Man är bra nedgången om man nedlåter sig på det viset för lite öl.
Har du någon historia när ni har haft att göra med missbrukare ute på stan och i det offentliga rummet?
Var i München förra sommaren och av någon anledning fastnade vi vid en korvkiosk vid centralstationen med ett par tyskar. Runt oss var det säkert 50 pundare som förde liv och bråkade med varandra. Efter en stund kommer det fram en alkis som börjar snacka med oss, vi ber han gå för att vi inte fattar vad han säger. Då börjar han skrika en massa grejer om min syster som står bredvid mig. Blir förbannad och puttar honom hårt så han nästan ramlar. Då går en tysk emellan och säger åt han att dra åt helvete. Han ställer sig då fem meter bort och börjar lipa och skrika saker till oss..
När han går fram för andra gången så flyger kioskens ägare ut och tar han i kragen och i byxorna och kastar han in i två cyklister som kom cyklande. Då gav han sig haha.
Kioskägaren var rätt van med dom där så han hade basebollträ där inne om det behövdes