2014-06-03, 15:05
Medlem
Hej, började på subutexet dagligen för en månad sen..igen. Började med 1mg per dag men nu steg det snabbt och första veckan tog jag 1-2mg per dag, andra veckan tog jag 2-3mg per dag, tredje veckan tog jag 3-4mg per dag, och nu sista veckan mellan 4-6mg per dag. Nu har jag slut på skiten och vill bli kvitt mitt beroende. Jag käkar 7,5mg Nitrazepam per dag och har gjort det de 2 senaste månaderna så det hjälper ju inte. Visst kan höja dosen men det fysiska kommer fortfarande vara ett helvete..

Jag har möjlighet att köpa 15st Citodon av en kompis, kan jag ta 4 om dagen de 3 första dagarna sen 3 den fjärde dagen och lindra ATn med det? Har även 8st 36mg Concerta som jag fick av en polare igår, kan det hjälpa mig något? (tänker inte blanda concertan och citodonet men tänkte om man kör varannan dag)

Några tips? Väldigt tacksam för svar!
Citera
2014-06-03, 15:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Lägg in dig på avgiftning. Försök komma in på ett behandlingshem. Gör som andra vill att du ska göra, gör inte på ditt sätt för det funkar inte.
Citera
2014-06-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Lägg in dig på avgiftning. Försök komma in på ett behandlingshem. Gör som andra vill att du ska göra, gör inte på ditt sätt för det funkar inte.
Pallar inte med avgiftning och behandling igen, ska iväg och jobba i göteborg om en vecka så det går inte
Citera
2014-06-03, 17:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunners007
Pallar inte med avgiftning och behandling igen, ska iväg och jobba i göteborg om en vecka så det går inte
Du vägrar ju att lyssna. Det går tamejfan inte att bli drogfri genom att fortsätta missbruka. Lycka till på jobbet, hoppas verkligen att du inte gör illa dig.
Citera
2014-06-04, 15:45
Medlem
Citat:
Du vägrar ju att lyssna. Det går tamejfan inte att bli drogfri genom att fortsätta missbruka. Lycka till på jobbet, hoppas verkligen att du inte gör illa dig.
Jag vill bli drogfri men ta mig igenom denna avtändningen så lindrigt som möjligt......
Citera
2014-06-04, 17:22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag vill bli drogfri men ta mig igenom denna avtändningen så lindrigt som möjligt......

Du är ju en erfaren missbrukare, tror jag. Du borde veta bättre. Abstinensen och suget kommer obevekligt att slå till igen, vad gör du då?
Nej mitt råd är att du söker hjälp, du har ju försökt förut. Många har försökt flera gånger, men till slut kanske man fattar. Det är då man kan bli drogfri.
Citera
2014-06-04, 19:37
Medlem
trueforgoods avatar
Bara att bita i det sura äpplet - det finns helt enkelt inga genvägar. En riktigt jobbig AT minskar dessutom risken att du återfaller i missbruk i framtiden.
Citera
2014-06-05, 14:26
Medlem
Citat:
Du är ju en erfaren missbrukare, tror jag. Du borde veta bättre. Abstinensen och suget kommer obevekligt att slå till igen, vad gör du då?
Nej mitt råd är att du söker hjälp, du har ju försökt förut. Många har försökt flera gånger, men till slut kanske man fattar. Det är då man kan bli drogfri.
Jo jag vet men syftet med att flytta till Göteborg i 3 månader och jobba där är att bli drogfri..vill komma ifrån detta stället. Jag tog tramadol igår och idag har jag tagit concerta (bara36mg) sen imorgon kanske min AT inte är lika kraftig och istället uthärdlig och då behöver jag inga ersättningsmedel.

Jag vill verkligen bli drogfri och jag kommer klara det.
Citera
2014-06-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Bara att bita i det sura äpplet - det finns helt enkelt inga genvägar. En riktigt jobbig AT minskar dessutom risken att du återfaller i missbruk i framtiden.
Jo jag vet men har haft riktigt äckliga avtändningar förr och det har inte hjälpt mig något så nu vill jag helst komma undan så lindrigt som möjligt och sen dra här ifrån och komma vidare.
Citera
2014-06-05, 15:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jo jag vet men syftet med att flytta till Göteborg i 3 månader och jobba där är att bli drogfri..vill komma ifrån detta stället. Jag tog tramadol igår och idag har jag tagit concerta (bara36mg) sen imorgon kanske min AT inte är lika kraftig och istället uthärdlig och då behöver jag inga ersättningsmedel.

Jag vill verkligen bli drogfri och jag kommer klara det.

Önskar dig lycka till! Funkar inte detta försök får du väl tänka om igen.
Citera
2014-06-09, 16:02
Medlem
Citat:
Önskar dig lycka till! Funkar inte detta försök får du väl tänka om igen.
Tack, jag trappar ur subutexet snabbt istället. Tagit 2,5mg igår och idag, imorgon kör jag på 2mg och även samma på onsdag, sen torsdag och fredag kör jag 1,5. Sen lördag, söndag och måndag kör jag 1mg sen lägger jag ner skiten. Snabb och tuff nedtrappning men lika bra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in