2014-06-06, 13:29
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
ja. är det fel?

Ja? Om man ska ta det på rasistspråk...

Är det okej att en invandrare kallar en svensk tjej för jävla svennehora för att sedan förklara att han bara menar svenska tjejer som ligger runt?
Citera
2014-06-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Kanske uttryckte mig dåligt. Du har rätt, men vad är Kristendom i Sverige idag? Hur många är kristna och tror på gud? Väldigt få. Jag menar att en person som krigar för Sverige inte krigar för Kristendomen då Sverige är så pass sekulariserat idag.

Det är nog fler som gör än som vågar erkänna det, dem flesta mår nog dåligt av att prata om det pga av att det påminner dem om döden.
Tanken på att inte finnas mer känns så overklig och främmande för att citera en vän.

Om personen tror på gud och ett liv efter detta varierar kanske mellan dem som ligger på sin dödsbädd och dem som firar sin student examen.
Citera
2014-06-06, 13:47
Medlem
Jag är kär, no homo
Citera
2014-06-06, 14:07
Bannlyst
Undrar hur länge till han lever/slipper sitta i rullstol.
Citera
2014-06-06, 14:24
Medlem
fendadens avatar
Skulle vara intressant att lyssna på en 5-10 år äldre version av honom, då hans hätska retoriska utsvängningar troligen minskat med livserfarenheten och han har ett mer adekvat språkbruk. Håller som många andra i tråden med honom i det mesta - det är synd att många är snabba med att döma honom för hans yttre.

Måste medge att jag också fick ett tämligen oseriöst intryck av honom till en början, men blev genom klippet alltmer behagad över att höra hans sansade åsikter. Som sagt behöver han tona ner sig och bli mer av en "svenskfitta" i sin retorik för att kunna få gehör för sina argument i offentliga sammanhang.
Citera
2014-06-06, 14:35
Medlem
fuck-its avatar
Vi är många blattar som tänker precis samma sak. Känns ibland som att vi bryr oss mer om detta land vi invandrat än svensken själv.. Don't get me wrong! Det finns stolta svenskar med heder i behåll som står emot denna våldtäkt mot deras land men dessa får ständigt kämpa i motvind. Det är en stor sak, även för en blatte, att yttra sig på detta sätt som arga blatten gör och det ska killen ha stort cred för! Mannen har stake!
Citera
2014-06-06, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag förstår inte riktigt hur man kan säga att man hatar rasism och att det är avskyvärt samtidigt som man benämner folk som "neger", "sandneger" osv. Han har rätt i att "negerboll" inte är världens farligaste grej och säga, men han använder rasistiskt nedsättande ord i sin monolog medan han påstår sig vara emot rasism.

Annars är det en bra video. Känner igen mig i mycket av det han säger.

Tyckte också videon var bra men det är synd att han använder ett så torftigt språkbruk; neger, fitta osv. Han kommer inte tas på allvar pga det. Men håller helt klart med om det han säger.
Citera
2014-06-06, 14:54
Medlem
Härdade ut 1 minut av klippet.
Citera
2014-06-06, 14:58
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs

Oj vad cool du är, vill du ha en medalj?
Citera
2014-06-06, 15:21
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascendi
Man kan inte bara komma och ogiltigförklara ett ords vedertagna innebörd och hoppas på medhåll. Oavsett kommer ord som sandneger att ge negativ klang och få många att rygga tillbaka från budskapet.

Ett ord är naturligtvis inte endimensionellt; denotation respektive konnotation, dvs "bokstavlig eller ursprunglig betydelse respektive kulturell, symbolisk, ofta stereotypisk, överförd betydelse". Om ett ords innebörd förändras i folkmun av tillräckligt många tillräckligt länge, kommer dess offentliga definition också att bytas ut i ordboken - den ursprungliga betydelsen blir förlegad och oväsentlig. Neger har använts till att syfta till svarta folkgrupper javisst, men är numera i folkmun ett skällsord baserat på ras. Åhöraren kan vid användande av ordet därför stämpla dig som rasist, då denne antar att ordets konnotation symboliserar din åsikt.

därför får ordet "rasist" även en modern innebörd som inte har ett dugg att göra med apartheid eller etnisk utrensning. men så långt tänker inte kreti och pleti. och politikerna utnyttjar detta för att splittra Sverige. ser du inte det? blatte mot svenne och man mot kvinna. galenskap.
Citera
2014-06-06, 15:37
Medlem
Att det finns folk som tänker såhär ger mig hopp.
Citera
2014-06-06, 15:43
Medlem
pickledonions avatar
Trevligt att någon säger vad jag har tänkt de senaste åren. Tyvärr behöver självklarheterna yttras av någon, även om alla borde se sanningen. Det är i alla fall trevligt att någon vågar ta på sig ansvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs

Du är säkert någon av de han pratar om, eller hur? Rädd för att se dig själv i spegeln?
Senast redigerad av pickledonion 2014-06-06 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in