2025-01-04, 08:03
Medlem
moralhoras avatar
Han är deltagare i Kvartals veckopanel: https://kvartal.se/artiklar/vi-bor-g...folk-och-folk/

Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Han är bitter på svenskar för att svenskar är så antikristna av sig. Vilket jag kan tycka är lite förståeligt då man inte brukar bli så bra bemött hos etniska svenskar om man kallar sig kristen och de gör gärna narr av en så att man känner sig lite mobbad osv. Svenskar betraktar att vara religiös och i synnerhet kristen som att vara någonting fult nästan i likhet med kriminell eller pedofil.

Väldigt få svenskar bryr sig om någon är kristen eller inte. "Sanningen" är att svenskar är rent allmänt rätt icke-konfrontativa och MYOB-orienterade. Såvida Vedad inte blivit kristen på det där irriterande sättet att han konstant måste annonsera ut hur kristen och hela tiden prata om det så bryr sig liksom ingen.

Jag tror snarare att problemet folk har med honom är hans autistiska tendens att konstant annonsera ut sina tankar. Ingen bryr sig, de flesta vill bara ta sig genom dagen.
Senast redigerad av moralhora 2025-01-04 kl. 08:09.
Citera
2025-01-13, 21:52
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Personligen skiter jag i vad utbölingar tycker. Lämna landet då om det inte passar.

Jag umgås inte med etniska svenskar så det är lugnt.

Tänker inte lämna.

Synd att du tar det så hårt det där med er sjuka syn på sex som ju är ett faktum.
Citera
2025-01-13, 21:57
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vad är det med er o att vara totalt svart inombords fylld med hat?

Haha. "Hat"?

Jag har minsann inte uttryckt nåt hat.

Vad är det med er svenskar som hela tiden försöker framställa svartskallar som hatfyllda monster utan självkontroll.

Som undermänniskor.

Det är tamejfan rasism.

Jag märker att kritiken svider.
Citera
2025-01-13, 22:02
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Du skulle ju kunna ... åka hem?
Eftersom du aldrig någonsin kommer kunna kalla vårt hem ditt.

Det gör jag redan.

Jag kallar det mitt.

Anser inte att det är ert.

Nä, tänker inte "åka hem".

Fascinerande hur lätt det är att få svenskar att dra till med rasistiska slogans.

Tål ni inte kritik?

Ni HAR ju en sjuk syn på sex.

Ni ÄR ju konformister.

Ni SPELAR ju teater.

Varför förneka detta uppenbara och säga åt folk som påtalar det att "åka hem"?
Citera
2025-01-13, 22:11
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Konsensuskultur är inte fel per se, man kan dock som Flam är inne på bygga system som förstärker dem eller motarbetar dem. Att ha konsensuskultur var antagligen nädvändigt i dessa breddgrader.. Vad var ditt svar på att resten av Europa är på väg åt helvete? Ni beter ju er som drägg där också? För generaliseringar måste väl vara ok om andra än svennar? Åsiktkorridorren gällande massinvandring är förövrigt mer eller mindre lika trång i många länder.

Nä, konsensuskultur är vidrigt och skapar ett samhälle där folk går runt och spelar teater, hycklar och inte vågar säga vad de tycker.

Finns inget positivt med det alls.

Det är dessutom farligt med ett samhälle där folk knyter näven i fickan i stället för att debattera öppet.

Det kan skapa Breiviks.

Och nä, det är verkligen inte så att invandringsdebatten är mer eller mindre densamma i alla länder.

Driver du med mig?

Det är bara att titta på två av grannländerna - Danmark och Finland - för att konstatera att så inte är fallet.
Citera
2025-01-14, 19:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Hade arge blatten varit känd youtube-profil i exempelvis Polen hade han inte kunnat visa sig på stan efter sådana yttranden.

Det räcker att han åker hem till sitt kära Bosnien och kritiserar landet och bosnierna på samma sätt som han vevar mot Sverige och svenskar.

Eftersom det är uppenbart att det inte är Sverige och svenskar som får honom att stanna så är frågan vilken det egentliga orsaken är:
1. bidragssystemet?
2. bidragssystemet?
3. bidragssystemet?
4. mångkulturen med alla härliga kaosblattar som avskyr svenskar lika mycket som EABT?
Citera
2025-01-14, 19:54
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Eftersom det är uppenbart att det inte är Sverige och svenskar som får honom att stanna så är frågan vilken det egentliga orsaken är:
1. bidragssystemet?
2. bidragssystemet?
3. bidragssystemet?
4. mångkulturen med alla härliga kaosblattar som avskyr svenskar lika mycket som EABT?

Mjae, det kan vara Sverige.

Och bara för att folk kritiserar vissa drag i svensk mentalitet betyder det inte att de hatar svenskar.

Han har ju själv sagt att målet med boken är att få svenskar att reflektera över dessa drag.

Det finns mycket med svensk mentalitet som delvis förklarar varför Sverige är/har varit ett relativt bra land.

Men faktum kvarstår ju att i de här olika kulturmätningarna som görs internationellt hamnar svenskar på ena extremen och sudaneser på den andra.
Citera
2025-01-14, 20:00
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kikade nyss på hans standup, och jag får hålla med. Det var inte direkt något som fick en att garva.

Nä, det var inget vidare.

Upplägget och skämten var ganska bra, bl.a. det där med att runka till folks Facebook-bilder t.ex.

Men han saknar taktkänsla och förmåga att läsa av publiken.

Vid nåt tillfälle står han och läser från en lapp.

Han ska nog hålla sig till samhällskritiken.
Citera
2025-01-14, 20:18
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Vi blir alltså hatade/pissade på för att vi är rasister mot blattar, men även hatade/pissade på pga vi är för snälla/undanfallande mot blattar?

Du har en poäng.

Intressant paradox.

Men jag tror nog mer att han är kritisk till hanteringen av det.

Volymen förvisso men också kyrkogårdsgruppvåldtäkter osv.

Tro det eller ej, de flesta blattar tycker det där är lika sjukt som svenskar gör.

Kanske till och med mer därför att sådant verkligen inte hade tolererats i blatteländer.

Tror du gängkrigarna hade vågat leva rövare som de gör här i t.ex. Irak?

Man ska nog inte glömma EABTs utgångsläge.

Han kritiserar svenskar på ett skenbart fientligt sätt men hela hans gärning handlar ju om svensk slapphet inför exempelvis gravgårdsknullare.

Förvisso ter han sig disillusionerad.
Citera
2025-01-14, 23:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Mjae, det kan vara Sverige. Och bara för att folk kritiserar vissa drag i svensk mentalitet betyder det inte att de hatar svenskar.

Självklart inte, det handlar inte bara om VAD som sägs utan även HUR det sägs. Sett till kritiken från invandrare gentemot Sverige och svenskar så innehåller den i regel både direkta felaktigheter och brist på acceptans för det som är annorlunda. Det behöver inte handla om hat, det räcker att de inte gillar dragen. Det är okej men nu är det som så att det är EABT och övriga invandrare som sökt sig till Sverige vilket innebär att de är i en position där de antingen ska hålla käft eller resa till sina, eller till sina föräldrars, hemländer.

Lyssnar man på EABTs kritik låter han som vilken random invandrare som helst i form av att han kritiserar något han inte förstår, som att läsa någon annans filmrecension och sedan skriva en egen utan att ha sett filmen. EABTs beskrivning (som han delar med många invandrare som inte förstår eller gillar det som är typiskt svenskt) av svenskar haltar mer än den går upprätt. Det EABT är tydlig med att det han ogillar, vilket han delar med många invandrare, är exakt det vi som svenskar gillar och jo, vi både gillar oss själva, våra familjer och andra svenskar. Det vi inte gillar, inklusive alla från vänster till höger, är människor som avviker alltför mycket från oss själva. Vissa av oss är alltså hycklare, och det är en av de saker som EABT noterat, vilket å andra sidan är ett drag som stämmer in på ungefär alla folkslag, och i jämförelse skulle jag inte ens säga att svenskar tillhör de värsta.

Citat:
Han har ju själv sagt att målet med boken är att få svenskar att reflektera över dessa drag.

Jag hörde det, vilket gör honom ännu mer aktuell för återvandring. Vad ska vi reflektera över? Hans villfarelser av att han verkligen känner svenskar? Hans beskrivning av svenskar har poänger, absolut, men på stora hela låter han som en ortenmusse från valfritt skitland.

Citat:
Det finns mycket med svensk mentalitet som delvis förklarar varför Sverige är/har varit ett relativt bra land.

Givetvis. Sverige var fram till 80-talet ett av världens mest framgångsrika länder inom alla mätbara områden. Dvs när landet till största del bestod av etniska svenskar, nordbor och en handfull européer, innan mussar från Bosnien och alla möjliga sorters konfliktdrypande skitländer hittade hit. Att Sveriges stjärna dalat i takt med migrationsintaget beror givetvis inte på etniska svenskar. Hade de som kommit till Sverige uppträtt och agerat som invandrarna som kom innan 80-talet så hade Sverige sannolikt fortfarande varit ett helt fantastiskt land fyllt av etniska svenskar och assimilerade tacksamma invandrare.

EABT har gjort Sverige bättre genom att...vad? Jag är inte en av hans beundrare, jag plågade mig igenom intervjun med Aron Flam och jag gissar följande om EABT:

Han visar uttryck av klass- och akademikerkomplex, han kommer alltså från enkla förhållanden, kanske ensamstående lågutbildad mamma som slavat i kök/lokalvård eller är sjukpensionär, och han har inte pluggat på universitet - för att han inbillar sig att han är så smart att han inte behöver, sanningen är att han inte orkar för han saknar driv, killen föddes utan motor. Gissar jag lite till så tror jag att det är tveksamt att han ens är klar med gymnasiet och om han är det så är betygen dåliga. Hela hans uppsyn tyder på att han håller på med något, gissningsvis är han torsk på röka och piffar till det med alkohol och kanske tabletter när han har möjlighet - skälet till det är att han har någon sorts diagnos, autism och generell ångest- och depressionsproblematik kanske? Psykisk ohälsa iaf.
Jag avrundar med att fråga: under hur många år har EABT haft ett 40h/veckan arbete som gett vit lön och boostat välfärdssystemet med skattemedel?

Om jag har 50% rätt i något av min profilering så är han, inklusive sina uttalanden om Sverige och svenskar, själva definitionen av havererad migrationspolitik och han borde flytta hem till sitt älskade Bosnien. Har han spenderat större delen av sitt liv genom att helt eller delvis försörjas av andra skattebetalare då är han också själva urtypen av en gnällig, otacksam, svenskhatande invandrare som förstör landet.

Citat:
Men faktum kvarstår ju att i de här olika kulturmätningarna som görs internationellt hamnar svenskar på ena extremen och sudaneser på den andra.

Ja, och Sverige kan också skryta med att fram till för inte så länge sedan ha varit världens mest framgångsrika land inom alla mätbara områden.
Citera
2025-01-15, 11:33
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är okej men nu är det som så att det är EABT och övriga invandrare som sökt sig till Sverige vilket innebär att de är i en position där de antingen ska hålla käft eller resa till sina, eller till sina föräldrars, hemländer.

Ok, så andra klassens medborgarskap med begränsad yttrandefrihet?
Citera
2025-01-15, 11:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Ok, så andra klassens medborgarskap med begränsad yttrandefrihet?

Nej, nej, inte medborgare alls. Den som gör det aktiva valet att byta bort sitt hemland mot ett annat land ska så klart vara ödmjuk och intelligent nog att stå upp för valet. Gnäll över landet och dess folk tar de med sig när de lämnar.

Detta gäller även dig. Väljer du att lämna Sverige för att flytta till Norge, Spanien, Irak, Somalia eller något annat land, så ska inte ett enda negativt pip mot landet och dess folk ramla över din läpp. Du är ansvarig för ditt eget beslut, välj ett land med ett folk du gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in