Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Nä, jag sa inte att de kommer ta till sig av budskapet, jag sa att de kommer lägga märke till det, och då menar jag inte Sven, 58, kommunalråd, utan vad jag skrev, pk-eliten. De kommer se det här på Flashback eller på Facebook eller på Twitter. Och de kommer förstå att det inte går att avfärda som svenskt inavlat SD-pladder, och de kommer dregla som Pavlovs hundar, och de kommer klamra sig fast vid sina hussar, och juggen kommer skita i vilket för hans budskap nådde den publik den var tänkt att nå, inte Sven , 58 som gör det han blir tillsagd att göra, han är redan förlorad, eller vunnen, beroende på vem som bestämmer, inte pk-eliten som är indoktrinerade bortom all räddning, utan fittorna som måste sluta ängslas och ge röst åt den tysta majoriteten.
Heil Hitler.
Imo kan den här videon få potentiella SD:are att tänka till. D.v.s. sådana som idag röstar på M, S eller vad fan som helst men som är missnöjda med migrationspolitiken men ännu inte "tagit steget", alltså insett hur sjukt samhället verkligen blivit.
I det långa loppet kan man vinna på det sättet. Fler och fler röstar på ett för PK-eliten, låt oss säga obekvämt, sätt. Men önskvärt vore att media och andra etablerade partier också inser hur sjukt debattklimatet är här numer, och för att nå dem tror inte jag att det är optimalt att inleda en video med att jämföra invandrare och apor. Uppenbart att du tror annorlunda men jag
tror att vi alla vunnit mer på att han hade framställt sig själv på ett mer ödmjukt vis och presenterat kalla fakta kombinerat med allmänna reflektioner och tankar.
Det räcker långt med att han är ung, invandrare men samtidigt skärpt. Tänk dig, det hade nog kunnat få honom att dyka upp i "Aktuellt" eller liknande om videon slog ordentligt. Nu tror jag verkligen inte han kommer synas i de sammanhangen. PK-eliten kommer inte lyssna på honom och färre "vanligt folk" kommer se detta. En sådan här video kan om något stärka intrycket av att det främst är unga arga män som röstar på SD. Även om det här alltså råkar vara en blatte och dessutom en väldigt smart sådan.
Känslan är att det här är något som väcker intresse hos en ung del av befolkningen som ser den delas på Facebook m.m. Ingenting som har chansen att verkligen förändra någonting. Förutom att alltså troligen få ytterligare några att "vakna" och rösta på SD i höst. Men vi tycker väl olika helt enkelt.