2014-06-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Det bästa jag har sett.. någonsin!
En svensk hade aldrig kommit undan med ordspråket dock så det är skönt med en invandrare som säger vad han tycker.

Samma här! Killen skulle kunna göra karriär i SD. Tänk dig partiledardebatter där han är med, vänstern och Journalistpartiet skulle stå och stamma i ett hörn.
Citera
2014-06-05, 23:55
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Han är absolut bra på svenska och slänger in "hårdare" ord för att få fram sin poäng.

Det jag inte håller med dig om är att PK-maffian kommer ta till sig det här (vilket måste vara målet). Har svårt att se Sven(S), 58 år, kommunalråd i Storuman reagera på annat sätt än: "Vilket hemskt språkbruk han har. Otäckt att han jämför traumatiserade invandrare med apor. Nej du, jag har annat att göra". För att sedan stänga av fem minuter in där han går på som värst om att många blattar är mindre värda än apor.

Tyvärr.

Nä, jag sa inte att de kommer ta till sig av budskapet, jag sa att de kommer lägga märke till det, och då menar jag inte Sven, 58, kommunalråd, utan vad jag skrev, pk-eliten. De kommer se det här på Flashback eller på Facebook eller på Twitter. Och de kommer förstå att det inte går att avfärda som svenskt inavlat SD-pladder, och de kommer dregla som Pavlovs hundar, och de kommer klamra sig fast vid sina hussar, och juggen kommer skita i vilket för hans budskap nådde den publik den var tänkt att nå, inte Sven , 58 som gör det han blir tillsagd att göra, han är redan förlorad, eller vunnen, beroende på vem som bestämmer, inte pk-eliten som är indoktrinerade bortom all räddning, utan fittorna som måste sluta ängslas och ge röst åt den tysta majoriteten.

Heil Hitler.
Senast redigerad av Arthur Dent 2014-06-06 kl. 00:02.
Citera
2014-06-06, 03:26
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nä, jag sa inte att de kommer ta till sig av budskapet, jag sa att de kommer lägga märke till det, och då menar jag inte Sven, 58, kommunalråd, utan vad jag skrev, pk-eliten. De kommer se det här på Flashback eller på Facebook eller på Twitter. Och de kommer förstå att det inte går att avfärda som svenskt inavlat SD-pladder, och de kommer dregla som Pavlovs hundar, och de kommer klamra sig fast vid sina hussar, och juggen kommer skita i vilket för hans budskap nådde den publik den var tänkt att nå, inte Sven , 58 som gör det han blir tillsagd att göra, han är redan förlorad, eller vunnen, beroende på vem som bestämmer, inte pk-eliten som är indoktrinerade bortom all räddning, utan fittorna som måste sluta ängslas och ge röst åt den tysta majoriteten.

Heil Hitler.
Imo kan den här videon få potentiella SD:are att tänka till. D.v.s. sådana som idag röstar på M, S eller vad fan som helst men som är missnöjda med migrationspolitiken men ännu inte "tagit steget", alltså insett hur sjukt samhället verkligen blivit.

I det långa loppet kan man vinna på det sättet. Fler och fler röstar på ett för PK-eliten, låt oss säga obekvämt, sätt. Men önskvärt vore att media och andra etablerade partier också inser hur sjukt debattklimatet är här numer, och för att nå dem tror inte jag att det är optimalt att inleda en video med att jämföra invandrare och apor. Uppenbart att du tror annorlunda men jag tror att vi alla vunnit mer på att han hade framställt sig själv på ett mer ödmjukt vis och presenterat kalla fakta kombinerat med allmänna reflektioner och tankar.

Det räcker långt med att han är ung, invandrare men samtidigt skärpt. Tänk dig, det hade nog kunnat få honom att dyka upp i "Aktuellt" eller liknande om videon slog ordentligt. Nu tror jag verkligen inte han kommer synas i de sammanhangen. PK-eliten kommer inte lyssna på honom och färre "vanligt folk" kommer se detta. En sådan här video kan om något stärka intrycket av att det främst är unga arga män som röstar på SD. Även om det här alltså råkar vara en blatte och dessutom en väldigt smart sådan.

Känslan är att det här är något som väcker intresse hos en ung del av befolkningen som ser den delas på Facebook m.m. Ingenting som har chansen att verkligen förändra någonting. Förutom att alltså troligen få ytterligare några att "vakna" och rösta på SD i höst. Men vi tycker väl olika helt enkelt.
Citera
2014-06-06, 03:43
Medlem
sdvinner2014s avatar
Som någon i början av tråden påpekade så klädde väl denne person missanpassat i förhållande till det han kritiserade!!

Hans sakargument däremot är inte lätt att begrava, för att inte säga omöjligt!!

Jag vill också som honom ta de bästa bitar ifrån olika partier och sätta ihop till ett annat fristående oslagbart parti , men det finns tyvärr inte idag.

Vi måste kämpa för att ett sådant parti skall existera, varenda en utav oss!!

SD är bara första steget till ett sådant, och ni kommer inte att skratta åt mig i framtiden heller när ni har fattat...
Citera
2014-06-06, 04:08
Medlem
testpilotens avatar
skönt att höra att fler börjar förstå. mycket uppfriskande.
Citera
2014-06-06, 04:18
Medlem
area50s avatar
Lite löjligt med SD-fobin & SD-floskler, men annars bra
Citera
2014-06-06, 04:25
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Hans poäng går förlorad när han gång på gång använder sig av rasistiska uttryck. Det är liksom inte okej att använda ord som svartskallar och sandnegrer. Han påstår att det baseras på handlingar snarare än etnicitet och att det endast är de "kriminella" invandrarna som han pratar om, men det finns inget i de nämnda uttrycken som syftar på beteende snarare än etnicitet.

poängen är just att det inte är orden i sig som utgör den egentliga rasismen.

man är inte rasist bara för att man säger "neger".
Citera
2014-06-06, 06:38
Medlem
dwgs avatar
Fan vad alla klagar på språket i videon killen är ju
"smart", vilka är det som kollar/hänger på Youtube?
Jo ungdomar och folk som brukar samma språk som han.

Vi lever ej på 60-talet med korrekt svenskt tal vi lever på
10-talet med massinvandring som har "förfinat vårt språk"
Citera
2014-06-06, 06:49
Medlem
RingRing2014s avatar
Jag har gått och funderat på det här klippet ett tag nu. Han är som sagt djävligt oslipad och faktiskt rasistisk i sina ordval, som sandneger, neger, blattefitta och apa. Men bakom flashback-orden så visar han samtidigt att han inte har en rasistisk syn, detta när han kommer ner i tempo och resonerar lite lugnare med sig själv. Han verkar ha lite både och i sig, godhet och ondhet, och vem fan har inte det. Han är således en bra megafon för hur många av oss grubblar dagligen, han säger mer eller mindre exakt vad den knutna näven i fickan tänker.

Hans analys om svenskens flathet och hur vi särar för invandrare är så djävla bra också.

Ett häftigt klipp minst sagt. Jag undrar om detta är det första klippet i sin genre i Sverige. Efter lite eftertanke lutar det åt att detta kan bli en viral undergroundhit som även når medelsvensson i viss grad.

Han flyter i samma hetsiga frekvens som Magnus Betnér, bara det att den här snubben vägrar att slicka PK i stjärten.

Killen värnar Sverige och svensk kultur, han gillar Sverige på det hela taget. Man kan inte låta bli att gilla pojkvaskern.

Sen verkar det som att Balkaninvandrare har ganska lätt att integrera sig i Sverige, och min magkänsla säger att många av dom också är djävligt trötta på den utomeuropeiska invandringen, bestående av för få som uppskattar vårt land på riktigt. (Vissa gör det, fjäder i hatten till dom)

Min amatördiagnos blir: Bipolaritet

Keep up the good work, och använd bara lite mindre av de stereotypa flashbackorden, så ser jag redan fram emot nästa youtubeklipp!

SD 2014
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-06 kl. 07:38.
Citera
2014-06-06, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
poängen är just att det inte är orden i sig som utgör den egentliga rasismen.

man är inte rasist bara för att man säger "neger".

Man kan inte bara komma och ogiltigförklara ett ords vedertagna innebörd och hoppas på medhåll. Oavsett kommer ord som sandneger att ge negativ klang och få många att rygga tillbaka från budskapet.

Ett ord är naturligtvis inte endimensionellt; denotation respektive konnotation, dvs "bokstavlig eller ursprunglig betydelse respektive kulturell, symbolisk, ofta stereotypisk, överförd betydelse". Om ett ords innebörd förändras i folkmun av tillräckligt många tillräckligt länge, kommer dess offentliga definition också att bytas ut i ordboken - den ursprungliga betydelsen blir förlegad och oväsentlig. Neger har använts till att syfta till svarta folkgrupper javisst, men är numera i folkmun ett skällsord baserat på ras. Åhöraren kan vid användande av ordet därför stämpla dig som rasist, då denne antar att ordets konnotation symboliserar din åsikt.

Citera
2014-06-06, 07:22
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Sen verkar det som att Balkaninvandrare har ganska lätt att integrera sig i Sverige, och min magkänsla säger att många av dom också är djävligt trötta på den utomeuropeiska invandringen.

Japp européer har lättare att "anpassas sig"

Citera
2014-06-06, 08:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Japp européer har lättare att "anpassas sig"

Bara 3% av Turkiet ligger i Europa, kanske lite mera i % om man räknar befolkning.

Men jag riktigt imponerad, det här kommer att bli en talare av rang med lite finslipning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in