2018-01-04, 20:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tyvärr är det skatt som gäller. Föga förvånande då det ju är Sverige och svenska skatteverket...
http://www.lawline.se/answers/patreo...atoriska-gavor
https://www.idg.se/2.1085/1.648379/crowdfunding-skatt

Det är inte gåvor i sig utan det är ersättning som personer ger t.ex då En arg blatte talar för hans videos. Sedan hur många som faktiskt sköter detta med skatten gällande tjänster som detta är en annan femma. Men om rätt ska vara rätt är det skatt på ca 50% som då gäller.

Jag kan tänka mig att det är svårare att motivera som gåva i Sverige medans i USA så verkar det vara lättare. Det gäller dock att dom uttrycker sig rätt på sin Patreon-sida om jag förstått det rätt. Skulle blatten kunna komma undan genom att få det utbetalt i USA undrar man.

Men 50% kan det väl inte vara. Det borde väl i så fall räknas som vanlig inkomst? Ca 30% skatt.
Citera
2018-01-04, 20:24
Medlem
Ingenting är en gåva om det förutsätter en motprestation. Det spelar ingen roll vilket forum man använder för att nå ut eller få in pengar. För att redovisa måste pengarna gå först till ett företag, enskild firma då antagligen lämpligast, och sedan tas ut som privat inkomst. Det blir alltså ca 50 % i företagsskatt plus 30 % i inkomstskatt, beroende på var han är skriven. Årsinkomsten blir knappt ca 100 000 kr om folk ger honom 2000 USD per månad.

Mer är han inte värd. Finns gott om folk som är värda betydligt mer. Inte minst Eurocop Radio, t.ex. Ett annat barnprogram, om än med humorinriktning.

En av de sköna sakerna med Youtube förr i tiden var en massa skumma typer som bara satt framför webbkameran och pladdrade fritt. Blatten har tillrättalagt och packeterat sig själv för att uppnå maximal uppmärksamhet. Det är till 99 % ett härmande av de mest tragiska (tillika populäraste) uttrycken på Youtube.

Han ser ut som han kan bli en duktig gruvarbetare om han drar sitt strå till stacken och flyttar hem till Bosnien.
Citera
2018-01-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag skulle säga att detta på så vis är hyckleriets paradis när det istället blir som i den här tråden. Märk nu att jag inte värderar tanken på om någon skall hängas ut eller inte. Det är just hyckleriet jag vill skämskudde för. Jag vet själv vad blatten heter och bor (inte exakt) men vet ingen anledning till att skriva just detta nu

Jag håller med dig i sak, men det spelar ingen roll om man skriver namnet här eller inte. Det är inte jättekrångligt att komma på att man kan söka efter t ex "arg blatte ratsit" på Google.
Citera
2018-01-05, 00:49
Medlem
Ras-muss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Jag håller med dig i sak, men det spelar ingen roll om man skriver namnet här eller inte. Det är inte jättekrångligt att komma på att man kan söka efter t ex "arg blatte ratsit" på Google.

Fast personen V***d, är inte kopplad till något bolag vad jag kan se. Är du medlem i ratsit och kan se mer info?
Senast redigerad av Ras-mus 2018-01-05 kl. 01:15.
Citera
2018-01-05, 01:03
Medlem
V.O bor dessutom i bostadsrätt.
Citera
2018-01-05, 01:35
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Kan ni lägga ner och rota i hans privatliv med att röja hans identitet? Vad är poängen med det??? För Guds skull outa inte hans namn, han kan i värsta fall få stora problem längre fram av folk som inte tycker om hans åsikter. Ni kan förstöra killens liv era idioter.
Citera
2018-01-05, 10:02
Medlem
Och där kom hans namn fram...
Citera
2018-01-05, 11:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Och där kom hans namn fram...

Det har varit framme hela tiden för den som orkat sig på en google sök.
Citera
2018-01-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ras-mus
Fast personen V***d, är inte kopplad till något bolag vad jag kan se. Är du medlem i ratsit och kan se mer info?

Han har ju en enskild firma i kategorin "litterärt och konstnärligt skapande".
Citera
2018-01-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
”En arg blatte talar” har livvakter dygnet runt. Blir han attackerad så har man Säpo efter sig i hälarna.

Glöm det. Han bor i samma hus som sina föräldrar och behöver bara lyfta på rumpan när han ska handla på Systemet. Inget har någonsin hänt honom för det ingen som bryr sig mer än att nån på stan gör tummen upp för hans senaste video. Hans åsikter är på inget sätt extrema.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det har varit framme hela tiden för den som orkat sig på en google sök.

Orsaken är att han är en sjuk besvikelse irl. Han har från början varit öppen med vem han är och deltog en gång i tiden i något jippo av public service som aldrig sändes. Jo, han gjorde en video om det också där han vädrade sitt missnöje om saken så hans namn har varit känt för media i åratal och långt innan han blev Sverigevänlig. Sen har Sverigevännerna gjort ett bra och fint försvar av hans varumärke för att han för stunden har rätt åsikter men jag kan påminna om att han tidigare var antirasist och hata Sverige och svensken för hela slanten. Känner man honom så vet man att han fortfarande gör det. Han är en youtuber och säger det som han får klick och uppmärksamhet för.

Med åren har han blivit mer paranoid och vistas allt mindre ute. Det har spätt på varumärket En Arg Blatte Talar men sanningen är att han inte kan sköta sin hygien och andra vardagliga funktioner. Hans mamma bor i en lägenhet brevid, de gamla vännerna har växt upp och flyttat etc etc...

Han lider av psykiskt ohälsa sedan barnsben och det är orsaken till att media inte hängt ut honom med namn. Han har öppet visat sin ilska mot att media inte uppmärksammat honom mer och har samarbetat med media tidigare och gör fortfarande. Sorgligt nog har det inte gjort honom till kändis som tragiskt nog är det enda han vill. Jag misstänker att det är ett medvetet drag från media pga hans psykiska ohälsa. Sen ska man komma ihåg att han också är vänster och befinner sig på samma planhalva som media och är invandrare. EABT behöver alltså aldrig känna samma rädsla som Håkan som jobbar åt kommunen och röstar på SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Minns inte om han är från Mjölby eller Tranås och orkar inte läsa tråden. Det närmsta skvaller jag kommer är väl den gången han bajsade på en papptallrik och satte ett par bestick i dem för att han tyckte det var en kul grej eller något, värre saker har säkert folk gjort. Han brukade glida runt i svarta platåskor och läderrock, berättade att han onanerat till tanken av sin faster/moster och testat att titta på bögporr, det hela kom från en då typ 17-årig EABT, så det får tas med en nypa salt även om det kom från honom själv. Förutom det där med avföringen, det finns dokumenterat på nätet, typ gamla bilddagboken eller något. Han skulle nog inte sticka under stolen med något av det heller. Han var trevlig då, jag har däremot inte sett någon av hans videor så jag undviker att uttala mig om honom nu.

Han har alltid varit aktiv med att söka uppmärksamhet med åsikter och handlingar. Han skulle kunna äta bajs för att få uppmärksamhet sas det i skolan. Det sorgliga är att det är sant. Den dag Sverige kommer på rätsida och hans åsikter inte längre behövs... tja var då inte förvånade om er favorit och youtuber EABT kryper på alla fyra och äter bajs från en tallrik i sin nästa video.

Det är inte roligt att behöva såga någon i den Sverigevänliga rörelsen men han är inget annat än en opportunist och det kommer komma fram i med tråden. Tänker inte vara den som skriver detaljerna. Jag minns det som igår när han sympatiserade med AFA och hatade svenskar.
Citera
2018-01-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valborgsnatten
Glöm det. Han bor i samma hus som sina föräldrar och behöver bara lyfta på rumpan när han ska handla på Systemet. Inget har någonsin hänt honom för det ingen som bryr sig mer än att nån på stan gör tummen upp för hans senaste video. Hans åsikter är på inget sätt extrema.

Orsaken är att han är en sjuk besvikelse irl. Han har från början varit öppen med vem han är och deltog en gång i tiden i något jippo av public service som aldrig sändes. Jo, han gjorde en video om det också där han vädrade sitt missnöje om saken så hans namn har varit känt för media i åratal och långt innan han blev Sverigevänlig. Sen har Sverigevännerna gjort ett bra och fint försvar av hans varumärke för att han för stunden har rätt åsikter men jag kan påminna om att han tidigare var antirasist och hata Sverige och svensken för hela slanten. Känner man honom så vet man att han fortfarande gör det. Han är en youtuber och säger det som han får klick och uppmärksamhet för.

Med åren har han blivit mer paranoid och vistas allt mindre ute. Det har spätt på varumärket En Arg Blatte Talar men sanningen är att han inte kan sköta sin hygien och andra vardagliga funktioner. Hans mamma bor i en lägenhet brevid, de gamla vännerna har växt upp och flyttat etc etc...

Han lider av psykiskt ohälsa sedan barnsben och det är orsaken till att media inte hängt ut honom med namn. Han har öppet visat sin ilska mot att media inte uppmärksammat honom mer och har samarbetat med media tidigare och gör fortfarande. Sorgligt nog har det inte gjort honom till kändis som tragiskt nog är det enda han vill. Jag misstänker att det är ett medvetet drag från media pga hans psykiska ohälsa. Sen ska man komma ihåg att han också är vänster och befinner sig på samma planhalva som media och är invandrare. EABT behöver alltså aldrig känna samma rädsla som Håkan som jobbar åt kommunen och röstar på SD.

Han har alltid varit aktiv med att söka uppmärksamhet med åsikter och handlingar. Han skulle kunna äta bajs för att få uppmärksamhet sas det i skolan. Det sorgliga är att det är sant. Den dag Sverige kommer på rätsida och hans åsikter inte längre behövs... tja var då inte förvånade om er favorit och youtuber EABT kryper på alla fyra och äter bajs från en tallrik i sin nästa video.

Det är inte roligt att behöva såga någon i den Sverigevänliga rörelsen men han är inget annat än en opportunist och det kommer komma fram i med tråden. Tänker inte vara den som skriver detaljerna. Jag minns det som igår när han sympatiserade med AFA och hatade svenskar.

Ögonöppnande saker, tack.
Citera
2018-01-05, 16:00
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Han är som alla andra Ljug-oslaver som ljuger för att skaffa kompisar uppmärksamhet pengar jobb allt, han är lågutbildad mumlar . Alla från Ljug-oslavien är kriminella se hur deras land see ut .

bill gates är med outbildad, inte ens klarat av collage, vilket avskum.
nej just det han är nästan rikast i världen, utbildning har noll värde om du är iq befriad, och har noll värde om du är smart, iq befriade personer förstår inte detta.

Nej Eabt är inte en lögnare, han pratar sanningen ifrån sitt perspektiv, mer sanning än msm någonsin har skrivit

Nej alla ljuger inte i jugoslavien, drar du ett helt folk över samma kam har du extrema psykiska problem, finns bra människor av alla folkslag, även judar..

det som spelar någon större roll är ens värderingar, och det är något man lär sig innan man ens börjar i skolan, ens första 5 år bestämmer hur en människas liv kommer att bli, resten är effekter av ens uppfostran.

till tråden: expo som försöker luska fram fakta för att försöka förstöra eabt rykte ?
Förstår inte denna extrema fixering vid en människans utsida ?
Lider hela världen av narcissism ?
Verkar så..

puss och kram neger barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in