2018-01-03, 17:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Flashbacks medlemmar brukar snoka som bara fan och hänger ut folk kors och tvärs ofta med felaktig information och ofta läggs känslor om den uthängda på av den som hänger ut.
Fast alltså. Det är nog helt enkelt inte samma användare som vill hänga ut folk till höger och vänster som gillar EAB. "Flashbacks medlemmar" är liksom ingen homogen massa.
Citera
2018-01-03, 17:36
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Finns det inget roligt skvaller om blatten istället för att man tvingas läsa 30 sidor huruvida han skall hängas ut eller inte.
  • Jobbar han eller är han bidragstagare
  • Pluggar han hålen på tjejer eller killar?
  • Har han någon talang? Pingis, matte, löpning
  • Syskon, föräldrar ...någon kändis i släkten?
  • osv...

Kan man få den här tråden att bli som alla andra skvallertrådar? Den här 30 sidor långa hit-och-ditandet om han skall hängas ut eller inte kan knappast vara topic utan borde väl äga rum i någon regeltråd istället?

Några meningar som svara på andra frågor ges i enstaka inlägg men blandas med om han skall hängas ut eller inte så det blir inget vettigt av det.

Fokus nu på topic!

Flashbacks medlemmar brukar snoka som bara fan och hänger ut folk kors och tvärs ofta med felaktig information och ofta läggs känslor om den uthängda på av den som hänger ut.

Den här tråden visar det stora hyckleriet hos "flashbacks medlemmar". Missförstå mig inte, jag har inget intresse av att se blatten uthängd. Men har svårt för inlägg som du gör som är så totalt felaktiga dom kan bli.

Inlägg som ditt ser man ofta på Flashback och jag undrar alltid om det är författaren av inlägget som är totalt hjärndöd eller om författaren hoppas på att det är läsarna som är totalt hjärndöda?
  • Du vill inte att namn skall komma fram
  • Men du vill att någon skall skicka PM till just dig med namn?

Vad är det som säger att inte just du skulle tillhöra "journalister och vänsterkräk".

Så typiskt "flashbacks medlemmar".

Du kanske ska läsa tråden innan du börjar skriva massa saker, för flera av dina frågor är redan besvarade. Sen är det inte så att den genomsnittliga flashback-användaren hänger ut folk till höger och vänster, det är ett fåtal personer som skriver saker utan att tänka/ge belägg, alla flashback-användare är inte exakt likadana. Detta inlägg säger nog mer om dig än "flashbacks medlemmar".
Senast redigerad av R.Victoriano 2018-01-03 kl. 17:40.
Citera
2018-01-03, 18:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Enligt en som träffat honom ska han vara blyg och tillbakadragen IRL. Han var trevlig dock, inte dryg eller nåt.
Citera
2018-01-03, 21:58
Medlem
pocahontas väns avatar
Han verkar bara vara ytterligare en i ledet av det relativt nya fenomenet av Youtube-narcissister som ofta känner sig manade att uttrycka en åsikt i nästintill varje ämne och händelse?
Citera
2018-01-04, 09:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
30 sidor och ingen har ens listat ut vilken stad han kommer ifrån, haha. Första gången Flashback torskar?

Finns väl lite olika anledningar till det. Just i detta fall får man väl dock härleda även till detta forums regler då personen skrivit i tråden dvs att denna regel förmodligen gäller:
Citat:
1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet.

I övrigt finns det väl ingen större vilja att eftersöka namn eller stad då. Inte som detta kommer ge mycket ändå utan bara något random jugge namn som bara de närmaste känner till. Dock för personen ifråga kan det ju innebära otrevligheter med meningsmotståndare som börjar trakassera vederbörande.

Bortsett från namn skulle det vara intressant att veta ungefär hur mycket han tjänar på sina videos och bidrag från enskilda. Antar att det är långt under Jockiboi-summor då säkert många anmäler hans videos och annonsörer därmed ratar att synas där. Några pengar från staten i form av bidrag eller priser som "Jag är här" får lär det inte heller röra sig om.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-01-04 kl. 09:04.
Citera
2018-01-04, 11:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns väl lite olika anledningar till det. Just i detta fall får man väl dock härleda även till detta forums regler då personen skrivit i tråden dvs att denna regel förmodligen gäller:

I övrigt finns det väl ingen större vilja att eftersöka namn eller stad då. Inte som detta kommer ge mycket ändå utan bara något random jugge namn som bara de närmaste känner till. Dock för personen ifråga kan det ju innebära otrevligheter med meningsmotståndare som börjar trakassera vederbörande.

Bortsett från namn skulle det vara intressant att veta ungefär hur mycket han tjänar på sina videos och bidrag från enskilda. Antar att det är långt under Jockiboi-summor då säkert många anmäler hans videos och annonsörer därmed ratar att synas där. Några pengar från staten i form av bidrag eller priser som "Jag är här" får lär det inte heller röra sig om.
Enligt hans Patreon-sida så får han in ungefär 2000 dollar per månad.
Citera
2018-01-04, 11:31
Medlem
Condottieris avatar
EABT:s iakttagelser är ofta riktiga, även om de i min smak bitvis är lite för mycket PK. Han har självklart all rätt att yttra sig utan att drabbas av repression av något slag. Att blanda in hans skattemoral är skitnödigt och har egentligen inte ett dugg med saken att göra.
Senast redigerad av Condottieri 2018-01-04 kl. 11:59.
Citera
2018-01-04, 12:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Enligt hans Patreon-sida så får han in ungefär 2000 dollar per månad.

Skatt på det och det blir ca 8000 SEK per månad. Lite över soc nivå då. Antar att gällande YT-videos så blir det inte så mycket för reklam om man bara är lite mot PK-strömmen.

Har varit en del snack om detta hur lite då de som inte är ombord gällande PK tjänar då folk är på direkt om de bara råkar se t.ex en IKEA-video i deras videos och IKEA då efter klagomål säger till att man inte vill synas där. Medan då de som gör löjliga videos som t.ex då Jockiboi drar in hur mycket som helst.
Citera
2018-01-04, 12:11
Medlem
Black.Lipss avatar
Minns inte om han är från Mjölby eller Tranås och orkar inte läsa tråden. Det närmsta skvaller jag kommer är väl den gången han bajsade på en papptallrik och satte ett par bestick i dem för att han tyckte det var en kul grej eller något, värre saker har säkert folk gjort. Han brukade glida runt i svarta platåskor och läderrock, berättade att han onanerat till tanken av sin faster/moster och testat att titta på bögporr, det hela kom från en då typ 17-årig EABT, så det får tas med en nypa salt även om det kom från honom själv. Förutom det där med avföringen, det finns dokumenterat på nätet, typ gamla bilddagboken eller något. Han skulle nog inte sticka under stolen med något av det heller. Han var trevlig då, jag har däremot inte sett någon av hans videor så jag undviker att uttala mig om honom nu.
Citera
2018-01-04, 13:29
Avstängd
olasvenssons avatar
”En arg blatte talar” har livvakter dygnet runt. Blir han attackerad så har man Säpo efter sig i hälarna.
Citera
2018-01-04, 19:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
1.Jag vill inte att namnet ska framkomma offentligt eftersom EABT kan tvingas sluta filma om det händer.
2. Om du läser genom resten av mina inlägg så kommer du snabbt förstå att jag varken är vänster eller journalist.
3. Din mamma är en hora som suger min kuk varje dag.

1,2. Men ärligt. Är du så dum på riktigt? Hela din profil kan ju vara en teater just för att kunna lura svagbegåvade att skicka info till dig via PM. Det vore inte heller första gången i så fall som en användare gör detta.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast alltså. Det är nog helt enkelt inte samma användare som vill hänga ut folk till höger och vänster som gillar EAB. "Flashbacks medlemmar" är liksom ingen homogen massa.

Nä inte det jag säger. Men 30 sidor med användare som lägger mycket tid på att uttrycka sin vilja att lägga locket på. Jag har genom åren sett rätt sjuka uthängningar utan att någon sagt ett ord. Jämför det med 30 sidor här.
Jag känner en man som har blivit uthängd här. Han var debattör som vill försvara nuvarande prostitutionslag. Mängder med påhittade förnedrande saker skrevs om honom.
Jag vet en tjej som har blivit utsatt för mobbning i skolan efter att hon blivit uthängd i farten som ett brottsoffer. Ett sexualbrottsoffer som här på Flashback kunde läsa att hon var en hora som förtjänade det. Inte ett inlägg till hennes försvar och flera moderatorer plus admin sa att de inte kunde ta bort inläggen. Dom finns fortfarande kvar efter många år.

Jag skulle säga att detta på så vis är hyckleriets paradis när det istället blir som i den här tråden. Märk nu att jag inte värderar tanken på om någon skall hängas ut eller inte. Det är just hyckleriet jag vill skämskudde för. Jag vet själv vad blatten heter och bor (inte exakt) men vet ingen anledning till att skriva just detta nu

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skatt på det och det blir ca 8000 SEK per månad. Lite över soc nivå då. Antar att gällande YT-videos så blir det inte så mycket för reklam om man bara är lite mot PK-strömmen.

Har varit en del snack om detta hur lite då de som inte är ombord gällande PK tjänar då folk är på direkt om de bara råkar se t.ex en IKEA-video i deras videos och IKEA då efter klagomål säger till att man inte vill synas där. Medan då de som gör löjliga videos som t.ex då Jockiboi drar in hur mycket som helst.

Patreon är väl gåvor och gåvor skattar man väl inte för. Eller har dom ändrat det eftersom så mycket patreon och swish idag är folks "löner". Man kan istället fråga sig vad alla som vill förbjuda tiggeriet säger om det. NMR skulle vara intressanta att fråga. Dom säger att dom vill stoppa tiggeriet, samtidigt som dom själva tigger via Hatreon + andra sätt. Där har vi hyckleri igen.

Vad säger blatten. Är han en sån som vill förbjuda tiggeriet? Hur skall han göra då. Jobba. Han ser inte ut som en som gärna jobbar.
Senast redigerad av kalkryggar 2018-01-04 kl. 19:51.
Citera
2018-01-04, 19:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Patreon är väl gåvor och gåvor skattar man väl inte för. Eller har dom ändrat det eftersom så mycket patreon och swish idag är folks "löner". Man kan istället fråga sig vad alla som vill förbjuda tiggeriet säger om det. NMR skulle vara intressanta att fråga. Dom säger att dom vill stoppa tiggeriet, samtidigt som dom själva tigger via Hatreon + andra sätt. Där har vi hyckleri igen.

Tyvärr är det skatt som gäller. Föga förvånande då det ju är Sverige och svenska skatteverket...
http://www.lawline.se/answers/patreo...atoriska-gavor
https://www.idg.se/2.1085/1.648379/crowdfunding-skatt

Det är inte gåvor i sig utan det är ersättning som personer ger t.ex då En arg blatte talar för hans videos. Sedan hur många som faktiskt sköter detta med skatten gällande tjänster som detta är en annan femma. Men om rätt ska vara rätt är det skatt på ca 50% som då gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in