Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-05, 22:02
Medlem
psychofoxs avatar
Som trådstarten lyder! Alkohol är väl en självklar kandidat, eftersom den säljs tillåtet av staten, i viss mån med uppenbart russyfte. Själv är jag alkoholist, men har tröttnat och vet inte vad jag ska inta för att fira men kommer nog på något utan hjälp. Är född och uppvuxen här, stolt över mycket med Sverige och förtjust i mycket av naturen, kulturen och människorna utan att snöa in på definitioner. Välkomnar även människor att komma hit oavsett hudfärg eller tidigare nationalitet och ligger till vänster politiskt. Men imorgon ska jag fira. Osäker på vad jag tänker inta och uppmanar inte till tips, men vilket berusningsmedel tycker ni passar bäst på nationaldagen, motivera gärna varför.

Mitt bidrag: Förutom alkohol tycker jag att amfetamin och cannabis känns som svenska favoriter, i alla fall i det Sverige jag lever i idag. Även RC's som mephedron och mdpv tycker jag att vi har utmärkt oss på att uppskatta, liksom somalier kan sägas gilla att tugga khat och vissa folkgrupper i amazonas traditionellt använder bryggder i stil med ayahuasca.
Cornelis räknar jag som en nationalskald: han var rätt bra tjenis med både tjack och sponken, samma sak med Ulf Lundell och Freddie Wadling. Bellmans efterlämnade nationalskatt handlar mycket om alkoholberusning. Vår världskändis Linné uppskattade att röka holk har jag nyligen hört från en rätt säker vän som själv är helt ointresserad av cannabis, men inte har så mycket fördomar kring andras bruk. Detta tycker jag är rätt skoj, samt att holkande verkar ha varit populärt bland etablerade kultursvenskar som Peps Persson, Timbuktu, Öyvind Fahlström och Carl Johan DeGeer. Lite kul OT-anekdot är att jag en gång kände människor rätt väl som umgicks regelbudet med en viss DiLeva och efter förfrågan hävdade att han alltid var spik nykter, samt att jag hört att Peps Persson inte alls röker på om dagarna, ialla fall nu för tiden Finns ju andra trådar för just kändisskvaller, men att en drog förekommer flitigt hos väletablerade artister OCH i deras material tycker jag ger viss legitimitet till bevisad popularitet och "nationaldrogstatus". Har även hört mycket utomlands om att vi svenskar ofta stereotypiseras som överdrivet påverkade av olika substanser offentligt när vi är på semester, samt att vi är riktiga doseringsmonster på våra drogforum, jämfört med populära engelskspråkiga, samtidigt som vår stat är känd för sin stränghet och förbudsiver, även om vi ju inte avrättar folk som i vissa delar av världen
Senast redigerad av psychofox 2014-06-05 kl. 22:59. Anledning: Exempel på kulturpersonligheter som jag tycker verkar ha inspirerats av välkända droger och andra exempel på vad jag menar med trådstarten
Citera
2014-06-05, 22:06
Medlem
Scarabeos avatar
En hederlig national-spliff är aldrig fel!
Citera
2014-06-05, 22:42
Medlem
graffdatshits avatar
Några sköna knappar slår aldrig fel! Dock så är ju halva upplevelsen att ta dom där folk gör det i en festlig massa, typ stamp, vilket typ är helt dött i sverige så tjack, gräs och alkohol är väl ganska bra alternativ isf
Citera
2014-06-05, 23:14
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Några sköna knappar slår aldrig fel! Dock så är ju halva upplevelsen att ta dom där folk gör det i en festlig massa, typ stamp, vilket typ är helt dött i sverige så tjack, gräs och alkohol är väl ganska bra alternativ isf

Utgår från att du menar E, och MDMA. Det var jättelänge sen, men jag hade riktigt bra upplevelser på ecstasy ett par gånger men sen fick jag i mig riktig skit ett par gånger och slutade eftersom jag personligen tycker att det varit svårt att finna säkra källor på just e eller för den delen MDMA-kristaller, och ofta har jag haft svårt att hitta det överlag om jag får "erkänna" att jag sökt runt på gatan och på större festivaler inrikes för flera år sedan. Just den verkar efter mitt kunnande dessutom var extra mycket superförbjuden i Sverige jämfört med resten av Europa och västvärlden. Hörde att 3 pers dömdes för grovt narkotikabrott på 100 piller för eget bruk och att mer än tre piller med ungefärligen standarddoser kan räcka för att dömas för narkotikabrott av normalgraden, men är inte insatt i fallet eller juridik i allmänhet. Tycker dock att det känns som om rättsystemet dömmer användare av ecstasy onödigt hårt om jag får säga mitt, och att ecstasy känns mer som en brittisk eller nederländsk grej efter att ha umgåtts en del med britter, läst på internet och bevistat queens day i amsterdam där jag fick intrycket av att minst 50% av alla nederländare jag såg ute på gatan var påverkade av MDMA
Vi kom nog till samma slutsats alltså. Ursäkta wall of text från en lite pratglad TS, men känner inte att flashbackanvändarna har fått säga sitt angående detta, även om det ju finns en pågående omröstning av vad folk har testat, där alkohol, nikotin, cannabis och amfetamin i skrivande stund samtliga uppgavs ha testat av mer än 50% av de som svarat, till skillnad från alla andra droger som fanns med som alternativ.
Citera
2014-06-06, 03:20
Medlem
Vattenspridares avatar
Nu ska jag låta som världens sämsta svensk men... När är nationaldagen?

Kan dock bli en/flera holk/holkar, 125mg 5-eapb pellet och lite alkohol
Citera
2014-06-06, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Nu ska jag låta som världens sämsta svensk men... När är nationaldagen?

Kan dock bli en/flera holk/holkar, 125mg 5-eapb pellet och lite alkohol

Idag - 6/6-14 - är nationaldagen.
Citera
2014-06-06, 05:40
Medlem
i-can-flys avatar
Supa !
Citera
2014-06-06, 05:43
Medlem
Mommejrs avatar
Blir nog cannabis och tjack för min del iaf Ska jag nu motivera varför så:
Drogerna i sig kanske inte är så Svenska lr några traditioner här hemma. Dock är det dom 2 illegala droger jag anser är okej att använda lite mer en dom övriga drogerna jag tagit/tar ibland. Blir pratglad och på bra humör på tjack, passar bra om man hänger med ett litet umgänge. Rökat är även det fint att ha, skönt att kunna somna tidigt på morgonen, nu kommer man nog iaf vara vaken ett tag framöver om planerna blir som dom blir. Alltid fint att bjuda nära kära på en fin joint också och låta den passas runt lite, trevligt och socialt. Är inte mkt för alkohol så det skippar jag, är den drog jag gillar minst. Den drogbrukare jag nästan hatar mest, iaf under alkoholruset, Finns inga mer störande människor om man själv inte är full, men då när jag nu inte gillar alkohol så blir det inget med det.
Senast redigerad av Mommejr 2014-06-06 kl. 06:11.
Citera
2014-06-06, 05:49
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
vilket berusningsmedel tycker ni passar bäst på nationaldagen, motivera gärna varför.

Akvavit. Kanns Skandinaviskt. Kanns sommar, blom, och du har sakert extra for/fran midsommars.

Spliffar ar ok, men kanns inte sarskilt knytet till just nationaldagen. Eller norra halvklotet, i naturlig vaxtvag tankt.
Citera
2014-06-06, 07:00
Medlem
Jungles avatar
Alkohol och tjack känns ju mest "svenskt" och ev röka, inget jag själv kommer köra på pga av olika anledningar fast röka hade jag gärna rökt men kan inte pga urinprover
Citera
2014-06-06, 09:22
Medlem
Haha, härlig trådstart!
Självklart ska Sveriges nationaldag firas med affe och hasch, blir inte svenskare än så!
Citera
2014-06-06, 12:32
Medlem
Bolliwollis avatar
Tror hedligt mjöd är typiskt svenskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto