Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-05, 23:45
Medlem
P sidan 39 av det nyaste numret av hyresgstfreningens medlemstidning, Hem & Hyra, fr SD INTE vara med och representera "alla partier" i deras interna helsidesannons angende bostadsbristen.

Tror ni att det r ett misstag eller en medveten uteslutning?

Varfr skulle man vilja utesluta ett kort citat om SD:s politik angende bostadsbristen p en helsidesannons?

Tycker man inte att SD representerar "alla partier" i Sverige i dag, trots att SD faktiskt r med i riksdagen?

Lnk till bilden ---> http://oi60.tinypic.com/2v26tk4.jpg

Diskutera.
Citera
2014-06-05, 23:46
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2014-06-05, 23:50
Medlem
svallerbyttans avatar
Deras kampanj gr ju ut p att det mste byggas fler bostder. Skulle invandringen minska s skulle det inte det behvas och bostadsbristen skulle kunna lsas p s stt. Kan nog rra sig om ett egenintresse i detta fall och att det anses legitimt att lmna ute SD.
Citera
2014-06-06, 07:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag vill minnas att jag sg SD p en av deras bostadsbyggeannonser en gng tidigare.
Oavsett skiter jag i vilket om SD inte r med. Vad sger SD i bostadsfrgan? Vill de att man ska bygga fler bostder? Om de inte gr det s r det ju inte s jvla mrkligt om de inte r med. SD vill helt enkelt annorlunda n Hyresgstfreningen.
Citera
2014-06-06, 08:46
Medlem
pederastens avatar
dessutom har de i samma nummer av tidningen ett reportage om hur riksdagmnnen bor och dr syns sd i precis samma grad som andra partier.
Citera
2014-06-06, 09:04
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Ja, den annonsen har jag ocks reagerat p och jag anser att det r vldigt fult och oprofessionellt gjort. Hyresgstfreningen har vl tagit rtt stark stllning mot SD s visst r det medvetet gjort. I mitt tycke r det omoraliskt, fr sger man sig visa upp vad rikspartierna sger i en viss frga s ska man ta med alla, inte alla utom en.
Citera
2014-06-06, 09:11
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Deras kampanj gr ju ut p att det mste byggas fler bostder. Skulle invandringen minska s skulle det inte det behvas och bostadsbristen skulle kunna lsas p s stt. Kan nog rra sig om ett egenintresse i detta fall och att det anses legitimt att lmna ute SD.

Hem & Hyra en tidning for endast invandrarbostader?

Jaja. Vi sager det. Men om alla andra legitima partier finns representerade ar det val knappast en forlust att ta med ett parti som (om det nu ar sant) inte vill ha fler bostader.
Trots studentbostadsbristen, som sa vitt jag vet alla partier addresserat.

...Om man ska vara demokratiskt ratt.

Vilket de absolut inte behover vara. H&H ar ju ett foretag.
Som saledes behover de inte nagon ursakt att exkludera vilket parti de an vill. Och annonsorer.

tl:dr
Som foretag kan de exkludera sa mycket de vill.
Citera
2014-06-06, 09:24
Medlem
SD har vl ingen bostadspolitik, jo i en debatt skulle de nog ha det, just d. Dremot r det vl en vlgrundad tes att de r frmlingsfientliga i realiteten och skyller p de som freningen representerar. Frstr inte varfr SDare har ett sdant problem att frst det. Skygglapp r en sak men total blindhet r ju allvarligare. Allt skitsnack om demokratisk rttighet blir bara ljligt om de tror att det innebr att alla tvingas gilla SDs politik och ideologi. N socialkonservatistism r ingen ideologi, det r tv diametralt skilda ideologier som satts samman till ett ord och getts en betydelse av pappskallar.
Citera
2014-06-06, 10:50
Medlem
I min fasa upptckte jag att problemet var lite strre en bara annonsen. Jag studerade inte annonsen srskilt noga eftersom jag ville f upp det p Flashback s snabbt som mjligt. Egentligen hade jag velat moderera min TS och rubriken, men jag kan ju ta efterfljande tankar hr likavl.

Helsidesannonsen i Hem & Hyra r ju bara en hint om Hyresgstfreningens kampanj "fler hem", och hela kampanjen utesluter ju SD.

Hyresgstfreningen har allts pbrjat en kampanj som de kallar "fler hem" som dels lanserades i papperstidningen och dels finns online (www.flerhem.nu). P hemsidan kan man bland annat kontakta en politiker "http://flerhem.nu/kontakta-partierna/" men dr r SD inte representerade.

P hemsidan till kampanjen (http://flerhem.nu/om-hyresgastforeningen/) kan man bland annat lsa fljande om hyresgstfreningen:

Hyresgstfreningen r en partipolitisk obunden medlemsorganisation. Vi jobbar fr att hyresgster ska bo bra, men ocks fr att frbttra boendesituationen i stort. Hr p flerhem.nu vill vi lyfta fram hur de ungas boendesituation i Sverige ser ut och hur du kan pverka den, s att fler kan flytta hemifrn i en rimlig lder. Frutom denna sajt har vi ocks gjort reklamfilmer som du kanske har sett p tv eller bio, annars kan du kolla p dem hr nedan

r hyresgstfreningen verkligen en partipolitiskt obunden medlemsorganisation?

Hyresgstfreningen r sledes inget fretag som ska verka hursomhelst. De gr ju, i mitt tycke, emot sin filosofi om att vara partipolitiskt obunden med uteslutningen.

Sjlvklart har SD en bostadspolitik. Men det visade sig svrare n vad jag trodde att hitta ngonting om deras bostadspolitik, speciellt nationellt. P hemsidan http://sverigedemokraterna.se/var-politik/12445-2/ finns det ingen tydlig underrubrik fr bostadspolitik s man fr nog leta lite.

Aja, SD:s bostadspolitik r off-topic, men den existerar ju i alla fall.
Citera
2014-06-06, 17:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hyresgstfreningen hade en helsidesannons i Metro innan EU-valet. De hade med alla riksdagspartier utom SD. Jag ifrgasatte detta p deras Twitter-konto, och det visade sig att de tog avstnd frn demokratin...
Citera
2014-06-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan

Blev lagom fel nr du frskte tnka dr va ?

Hur fr du det att g ihop med att det inte skulle behva byggas fler bostder fr att invandringen minskade med 90% jmfrt med dagens kvot ?

I Sverige behvs det byggas 385 000 bostder fr att klara av bostadsbristen, bara i Stockholms ln behvs det 109 500 bostder.

Du br vara medveten att om Sverigedemokraternas politik blir verklighet kommer inga invandrare som r svenska medborgare tvingas att lmna landet. S ditt resonemang gr i stpet miserabelt!

Gllande bojkott av SD s ger det motsatt effekt d gemene hen tnker "vart r SD" Ingen i samhllet vill bli ignorerad och d media ignorerar SD och dess sikter, s ignorerar en ven vljarnas sikter. Drmed strks enbart grunden fr partiet.
Citera
2014-06-25, 16:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hyresgstfreningen hade en helsidesannons i Metro innan EU-valet. De hade med alla riksdagspartier utom SD. Jag ifrgasatte detta p deras Twitter-konto, och det visade sig att de tog avstnd frn demokratin...

Invandrare bor till 90% i hyresrtt det r HSB;s mlgrupp mer n ngot annat och d vill man inte reta den gruppen.
Sedan r det inte skert att de tnker rtt. Alla invandrare vill inte ha hit fler invandrare.

Huvudsakligen r det bidragsinvandrare men mnga bidragsberoende slktingar kvar i skitlnder som vill att alla de ocks ska f komma.

Andra tnker, det gr inte. Det finns inga jobb, inga bostder och pengarna rcker inte till.

Andra tnker inte alls de bryr sig inte om det lngsiktiga perspektivet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in