• 1
  • 2
2014-06-07, 09:47
Medlem
Sveriges feminister vet inte vad förtryck är eftersom dem aldrig har upplevt något riktigt förtryck, dem feminister som jag känner skulle ALDRIG våga stå upp mot ett äkta patriarkat.

Dem skulle ju såklart tycka att det var förfärligt, men inte mer än så.

Jag menar, svenska feminister som kritiserar islam bara som exempel? det tror jag på först när jag ser det.
Citera
2014-06-08, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sveriges feminister vet inte vad förtryck är eftersom dem aldrig har upplevt något riktigt förtryck, dem feminister som jag känner skulle ALDRIG våga stå upp mot ett äkta patriarkat.

Dem skulle ju såklart tycka att det var förfärligt, men inte mer än så.

Jag menar, svenska feminister som kritiserar islam bara som exempel? det tror jag på först när jag ser det.

Bra sagt!

Men lär dig för fan de vs. dem, använd annars dom (så slipper du framstå som en idiot, i all välmening).
Citera
2014-06-10, 00:13
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Den Svenska kvinnan är 100% fri och skulle till och med kunna knulla halva stan utan att någon ens höjer ögonbrynet. Jag skulle dessutom kunna gå så långt och säga att Svenska kvinnan har mer makt än Svenska mannen.

Jo, men det där är väl ändå inga nyheter ? Det har väl varit känt sedan 60-talet att vi kvinnor i Sverige håller i ordförandeklubban när det gäller sexuell frihet och inflytande i samhället ? Det är ju ni karlar som bestämt att ni är rädda för det ansvar som makthavare måste ha. Därför har vi kvinnor tagit befälet istället.

Den som inte gillar Sverige kan ju alltid flytta till Saudi-Arabien.
Citera
2014-06-10, 02:14
Medlem
PiRATAs avatar
För mig skulle jag definiera "patriarkatet" som en samling inexplicita, förlegade sociala och kulturella strukturer med artefakter från en tid då kvinnor inte fick lov att utföra någon typ av självförverkligande aktivitet som inte var direkt kopplad till hushållet eller någon annans (mans) glädje.

För ~120 år sedan såg en kvinnas liv ut ungefär så här: http://www.hastingspress.co.uk/history/19/overview.htm

Meditera på detta en stund och ta sedan en funderare kring Freuds egenmyntade diagnos "kvinnlig hysteri".

Ha det!
Citera
2014-06-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiRATA
För mig skulle jag definiera "patriarkatet" som en samling inexplicita, förlegade sociala och kulturella strukturer med artefakter från en tid då kvinnor inte fick lov att utföra någon typ av självförverkligande aktivitet som inte var direkt kopplad till hushållet eller någon annans (mans) glädje.

För ~120 år sedan såg en kvinnas liv ut ungefär så här: http://www.hastingspress.co.uk/history/19/overview.htm

Meditera på detta en stund och ta sedan en funderare kring Freuds egenmyntade diagnos "kvinnlig hysteri".

Ha det!

Jo men nu var det ca 120år sedan. Och redan på den tiden började det böja över till någon form av dold Matriarkat.
Idag har begreppet patriarkatet sedan länge ersatts av kvinnostyre. Från hem till yrke.

Enda orsak till att fortsätta beklaga sig över ett patriarkat kan bara vara en skenmanöver till att skapa ett riktigt Matriarkat. Alltså inte balans mellan man och kvinna utan fullständigt maktskifte.
Citera
2014-06-11, 18:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kort svar på trådrubriken: Kärringar har i alla tider gnällt och pekat finger.
Citera
2014-06-12, 07:43
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copunkt
Feminister eller radikal feminister de kvittar. De försöker hitta anledningar till deras bittra inställning på livet.

Jag har inget emot att dessa existerar men dom måste skaffa sig en verklighetsuppfattning. Att kvinnan mår dåligt i Sverige är de mest bisarra jag har hört, jag kan rabbla upp halva världen som har det sämre.
+text.

Svenska kvinnor mår inte bara dåligt, jag är medveten om att svenska kvinnor är en av de folkslagsgrupper som mår absolut sämst i Sverige och det beror just på händelseutvecklingen, krossandet av familjevärderingarna & familjen.

Det blev en paradox, kvinnorna ville få det bättre på bekostnad av andra, ökade sin gruppegoism och istället blev det den gruppen som fick det radikalt sämre.
Du går väl inte runt och tror att feminister mår bra eller?
Citera
2014-06-12, 07:46
Medlem
Svenska kvinnor förstör för sig själva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem