• 1
  • 2
2014-06-07, 14:29
Medlem
Tänkte fråga om det är någon som har förslag på något läkemedel som kan ge en liten mood-boost och så man kan sitta och ta det lugnt. Något som inte ger knarkar varning om man frågar en läkare efter det. Är fd-benso missbrukare som många säkert vet vid det är laget, och jag vill inte bli så jävla flummad. Bara något man kan sitta och ta det lugnt på.
Föreslå inte röka heller för behöver en paus från det.

Men ja, något som inte ger en direkt knarkar varning. Har inte råd att gå till privat läkare nu, där det är lättare att få ut, så det får ju bli VC, vilket är rätt värdelöst egentligen. Värt att fråga iallafall.

Hade varit bra om det också hade hjälpt lite mot ryggsmärta också, då jag har haft problem med ryggen i ett x-antal år nu.
Senast redigerad av MrSebastior 2014-06-07 kl. 14:31.
Citera
2014-06-07, 14:32
Medlem
En låg dos tram?
Citera
2014-06-07, 14:41
Medlem
oboyglass avatar
Lyrica, om det är nervskador du har i ryggen.
Citera
2014-06-07, 14:45
Medlem
Tram funkar inte för mig.

Nej, det är kotor som nästan har fått diskbråck.
Citera
2014-06-07, 14:53
Medlem
Stilnoct? Fast är det inte rätt kört att få ut receptbelagt om du är känd hos VC?
Citera
2014-06-07, 14:58
Medlem
Ja, finns ingen chans att jag kommer få något benso eller z-analoger av dom, är inte ute efter det heller.
Tappar all självkontroll på dom och får en rätt duktig black out.
Är inte ute efter opi heller för det är lika värdelöst på VC eftersom dom tror att alvedon är någon magisk smärtstillande som hjälper mot allt.
Bara något som inte är någon direkt knarkar/missbrukar substans, något subtle liksom.
Citera
2014-06-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apepojken
Stilnoct? Fast är det inte rätt kört att få ut receptbelagt om du är känd hos VC?
Lycka till som gammal benso pundare...

Mot ryggsmärtan så är väl typ alvedon säkrast om du inte vill få en ny pundarstämpel men kanske inte hjälper då det är så svagt? annars typ citodon är väl den svagaste morfinläkemedlet som ges ut i sverige.
Citera
2014-06-07, 18:12
Medlem
Vill inte ha något sånt, som sagt, vill bara ha något som kan ge en mood-boost och så man kan sitta och ta det lugnt bara. Om det hjälper ryggen är det ett plus bara, menade jag.

Citodon hjälper inte så jätte bra längre, haft det från privat läkare. Men är inte ute efter det.
Citera
2014-06-07, 20:27
Medlem
jeanne-darcs avatar
Kanske nått muskelavslappande? Det blir man inte direkt hög på men avslappnad och lite chill.
Citera
2014-06-07, 20:49
Medlem
storpungens avatar
Lyrica. Funkar att ta till helgen och man får en djävla moodboost utav det. Akta dig att gå in dig på det. Avtändningen på Lyrica var bland det värsta jag varit med om.
Senast redigerad av storpungen 2014-06-07 kl. 20:52.
Citera
2014-06-08, 09:15
Medlem
Läste lite om Lyrics på fass, såg att man kan ha det för generaliserat ångestsyndrom. Är det daglig ångest som är 'förlamande'?
Isåfall verkar det verkligen värt att prova. Har det isåfall en direkt påverkan på ångesten så det inte är som antidepressiva som man måste gå på i några veckor för att sedan se om det ens har effekt på det?

Hur lätt är det isåfall att få utskrivet av VC för en fd. benso missbrukare?

Jävlar vad dyr den va, 204:- för 56 kapslar ...
Senast redigerad av MrSebastior 2014-06-08 kl. 09:29.
Citera
2014-06-08, 10:13
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Läste lite om Lyrics på fass, såg att man kan ha det för generaliserat ångestsyndrom. Är det daglig ångest som är 'förlamande'?
Isåfall verkar det verkligen värt att prova. Har det isåfall en direkt påverkan på ångesten så det inte är som antidepressiva som man måste gå på i några veckor för att sedan se om det ens har effekt på det?

Hur lätt är det isåfall att få utskrivet av VC för en fd. benso missbrukare?

Jävlar vad dyr den va, 204:- för 56 kapslar ...

du kmr inte få lyrica heller. inte från VC. det har blivit svårt att få ut det nu också. om du inte går till priv.läkare för det där med ryggen då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in