Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-09, 21:26
  #1
Medlem
EggBoxJuans avatar
Teaser trailer läckt till next gen Tomb Raider.

https://www.youtube.com/watch?v=PWyhQUm42Vk

Det har utlovats att utforskande och skattletande skall ha en större roll igen, något som det var lite fjuttigt med i Tomb Raider 2013 eftersom det mer handlade om Lara's tidiga år.
Citera
2014-08-13, 13:20
  #2
Medlem
PrinceMeandors avatar
Spelet är numera exklusivt för X-box One Känns säkert jättebra för alla som köpt 1an till PS3 eller PS4.
Citera
2014-08-13, 13:26
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Spelet är numera exklusivt för X-box One Känns säkert jättebra för alla som köpt 1an till PS3 eller PS4.

Eller PC för den delen.

Riktigt besviken på det då 1:an var riktigt bra med en underbar story (om än lite för linjärt).
Citera
2014-08-13, 13:32
  #4
Medlem
scarlots avatar
Spännande!
Citera
2014-08-13, 13:35
  #5
Medlem
Hoppas att det blir mer som dom gamla tomb raider spelen, mer utforskande och gömda skatter osv, inte bara springa runt och döda hela tiden.
Citera
2014-08-14, 15:57
  #6
Moderator
^Eazs avatar
goda nyheter: http://www.forbes.com/sites/insertco...med-exclusive/


Citat:
Microsoft's Xbox 'Rise of the Tomb Raider' Deal Is A Timed Exclusive

There were a hundred questions after Microsoft announced that the next installment in Crystal Dynamics’ Tomb Raider series was going to be an Xbox exclusive. This morning, many of those have been answered by Microsoft’s Phil Spencer.

The headline? Rise of the Tomb Raider will be exclusive to Xbox One and 360 in holiday 2015, but not forever.
Citera
2014-08-16, 11:17
  #7
Medlem
EggBoxJuans avatar
Dåligt av Crystal Dynamics.
Tacken till alla fans som spelat Tomb Raider på Playstation ända sedan PS1.
Hoppas det dröjer max ett år innan det släpps till PS4.
Citera
2014-08-16, 11:20
  #8
Medlem
Jag har spelat TR 1, 2 och någon på vanilla Xbox - minns inte vad den hette.

Men jag tycker det ser ut att se vara likt generiska shooters tex Gears of War numera så jag har inte spelat de senaste TR.
Citera
2014-08-16, 16:42
  #9
Medlem
Bara de inte fokuserar så galet mycket på MP och mer på single player så är jag nöjd. Senaste TR var i mitt tyckte riktigt bra!
Citera
2015-11-14, 14:49
  #10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Bara de inte fokuserar så galet mycket på MP och mer på single player så är jag nöjd. Senaste TR var i mitt tyckte riktigt bra!

Denna personen fick rätt. Finns inget multiplayer alls, bara leaderboards där man tävlar mot folk om antal poäng i bonuscontent för single player

Spelet är ju helt underbart, dock förstår jag inte en grej:

När det står att en tomb finns i närheten, kan dessa då vara vanliga "challenge dungeons" som inte är rakt av tombs?

Skulle finnas en tomb i början, men när jag hittade entrén enligt kartan så var det bara en grotta med lite vargar i och lite ädelsten att hacka. Inget plattformande eller pussellösande som tombs brukar ha
Citera
2015-11-14, 21:43
  #11
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Ni som har spelat detta, vad tycker ni om spelet?
Citera
2015-11-15, 00:48
  #12
Medlem
EggBoxJuans avatar
Lite besviken faktiskt.
Jag tycker miljöerna är enformiga, och ibland lite för stora.
Det finns för mycket grejer att samla på sig hela tiden, vilket blir irriterande emellanåt då man ofta måste stå i en viss vinkel för att kunna trycka X och plocka upp.

Hade gärna sett att de gjorde som i tidigare Tomb Raider och haft mer exotiska miljöer men glad att de inte är så mycket som utspelas under vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in