• 1
  • 2
2014-06-14, 22:34
Medlem
swingersclubs avatar
Sitter o letar efter charter till Israel o i synnerhet till Eilat men tycker att det r dligt med charterarrangrer till Eilat o Israel. Beror det p ssongen? Juni r vl knappast hgssong fr Eilat o Israel. Eller beror det rent allmnt p att det r vldigt f charterarrangrer som flyger p Israel?

Ska iof sig inte resa varken i morgon eller i vermorgon men tyckte att uppt 20K kronor fr en 2 veckors reguljrflight inkl lgprishotell/lgenhet var lite vl hftigt.
Citera
2014-06-15, 10:42
Medlem
Tralfamadores avatar
Eftersom Israel r s litet kan du kolla p flyg till hela landet och sen ka buss ner. Eller mste det vara charter?

Jag vill ocks ka till Israel, mellansterns enda demokrati och ljuspunkt i vrldens mest efterblivna vrldsdel.
Citera
2014-06-15, 10:47
Medlem
swingersclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
vad fan ska du gra i israel? bojkotta den dr apartheid-staten. dessutom finns det ingenting att gra i eilat fr annars hade charterbolagen flugit dit s klart. eller kanske har charterbolagen fattat att israel r en apartheid-stat och har drfr slutat att flyga dit? hur som helst bojkotta israel.
Jag hller p att leta resa t en ldre slkting. Jo, Israel har ngra reseml som inget annat land kan erbjuda. Betlehem, Jerusalem, Rda Havet o Dda Havet. Det finns faktiskt fortfarande en o annan svensk som ker dit av religsa (kristna) syften. Sjlv ska jag bara flja med som "personlig assistent".

Vad betrffar Israel o apartheid r det inget som berr mig. Jag r svensk!
Citera
2014-06-15, 11:01
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Det gr resor till Eilat frn Norge. Men inte under sommaren. Brjar frst i hst igen - 16:e oktober.
Kolla norska Apollo.
Citera
2014-06-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Det gr resor till Eilat frn Norge. Men inte under sommaren. Brjar frst i hst igen - 16:e oktober.
Kolla norska Apollo.

Gller ven om man vill ka frn Kpenhamn och d kan man ka med
Falk Lauritsen eller Apollorejser.
Citera
2014-06-15, 14:36
Medlem
fr att nd svara p frgan s flyger apollo under vinterhalvret direkt till aqaba strax p den jordanska sidan. drefter ska man ta taxi frn aqabas flygplats till grnsvergngen. taxiresan till grnsen tar ngra minuter. tnk p att det kostar att resa ur bde jordanien och israel.

har du otur s kanske du blir frhrd i flera timmar av israeliska grnsvakter vid inresan.
Citera
2014-06-16, 01:11
Medlem
swingersclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
fr att nd svara p frgan s flyger apollo under vinterhalvret direkt till aqaba strax p den jordanska sidan. drefter ska man ta taxi frn aqabas flygplats till grnsvergngen. taxiresan till grnsen tar ngra minuter. tnk p att det kostar att resa ur bde jordanien och israel.

har du otur s kanske du blir frhrd i flera timmar av israeliska grnsvakter vid inresan.
Jag har varit i Israel flera gnger tidigare men d rest med charter till Cypern o sedan tag btresa Limasol, Cypern till Haifa, Israel. Men detta r ganska mnga r sedan s lget har skert frndrats.
Citera
2014-06-16, 15:21
Medlem
DeWhines avatar
Nu skall vi klara ut lite hr,

Israel har i dagslget endast en Internationell flygplats. Ben Gurion Airport. Det innebr att det gr inga charterresor till Eilat lngre, d Tel Aviv har blivit otroligt mycket mer populrt att ka till (de allra flesta turister i Eilat idag r nmligen israeler).

Men det jag verkligen kan rekommendera att hitta sig en otroligt billig resa p www.norwegian.se och dr efter fortstta resan med arkia eller israir (inhemska flygbolag).

Att flyga ner till Eilat frn Ben Gurion tar ungefr 45 minuter och brukar inte kosta mer n 100$ och det gr dagliga flyg.

Det gr ven att ka med Norwegian fr att sedan stanna ett par dagar i Tel Aviv fr att sedan flyga till Eilat frn Sde Dov Airport, som ligger inne i stan som ocks har flyg till Eilat.

Charter finns dock inte kvar, bara charter frn Israel
Citera
2014-06-16, 15:32
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeWhine
Nu skall vi klara ut lite hr,

Israel har i dagslget endast en Internationell flygplats. Ben Gurion Airport. Det innebr att det gr inga charterresor till Eilat lngre, d Tel Aviv har blivit otroligt mycket mer populrt att ka till (de allra flesta turister i Eilat idag r nmligen israeler).

Men det jag verkligen kan rekommendera att hitta sig en otroligt billig resa p www.norwegian.se och dr efter fortstta resan med arkia eller israir (inhemska flygbolag).

Att flyga ner till Eilat frn Ben Gurion tar ungefr 45 minuter och brukar inte kosta mer n 100$ och det gr dagliga flyg.

Det gr ven att ka med Norwegian fr att sedan stanna ett par dagar i Tel Aviv fr att sedan flyga till Eilat frn Sde Dov Airport, som ligger inne i stan som ocks har flyg till Eilat.

Charter finns dock inte kvar, bara charter frn Israel

Nu skall vi klara ut det hr.

En kollega till mig, reste p charter till Eilat i februari, tidigare i r.
De flg med Apollo till Jordanien, dr de sedan fick g ver grnsen och ta bussen till hotellet drifrn.
Citera
2014-06-19, 11:07
Medlem
DeWhines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Nu skall vi klara ut det hr.

En kollega till mig, reste p charter till Eilat i februari, tidigare i r.
De flg med Apollo till Jordanien, dr de sedan fick g ver grnsen och ta bussen till hotellet drifrn.

Det r vl ocks ett alternativ antar jag. Det gr vl ka till Sharm El-Shejk ocks p ngot vnster och ta sig ver sen, s vitt jag vet.
Citera
2014-06-19, 11:24
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeWhine
Det r vl ocks ett alternativ antar jag. Det gr vl ka till Sharm El-Shejk ocks p ngot vnster och ta sig ver sen, s vitt jag vet.

Du behver inte anta. Det r s. Punkt slut!
Citera
2022-11-22, 06:08
Medlem
banzaipirates avatar
Bumpar trden. Det finns inga direkt resor lngre till Eilat. Tel Aviv r skert trevligt och Israel r ju inte strre n Lappland, s det gr ju att ta sig vart man vill utan ngra lngre avstnd. Men varfr har de slutat med charter till Eilat? Skerhetsfrga?
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2393669

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här