• 3
  • 4
2014-08-04, 20:34
Medlem
Hej igen! Ny vecka och nya ökningar.
Vecka 11 - 12

Bänkpress 110kg->112,5kg
Knäböj 130kg->160Kg

Har ej kört Marklyft sen senast.
Citera
2014-08-04, 21:25
Medlem
Tänkte åka till gymmet igen inatt och filma när jag gör knäböj, och marklyft. Förstår att ni har svårt och tro mig.

Knäböj 85kg->160kg på 8 veckor
Citera
2014-08-04, 23:08
Medlem
Nu tog jag 350kg i knäböj, med ena foten!
Citera
2014-08-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elatixx
Nu tog jag 350kg i knäböj, med ena foten!

Riktigt bra jobbat! När kommer den utlovade filmen upp?
Citera
2014-08-11, 14:57
Medlem
sunchymes avatar
Dalig i basovningar..

Vad har ni for tips for att bli battre pa basovningar?

Jag ar 29 ar, 178 cm och vager ca 83 (borde vaga 78-80) lite lonnfet for tillfallet

Jag har styrketranat i perioder av och till under ca 8 ar och eftersom jag tranat sporadiskt sa har ju varje "ny" gang handlat om biceps saklart, det har resulterat i att jag skulle saga att jag ar klart starkare an medel i biceps men tror jag ligger under snittet for basovningar.

Till att borja med kor jag inte langre bank da mina armar ar olika langa och om jag kor bank sa jobbar endast vanster arm/brostmuskel, far ingen kontakt i den hogra, spelar ingen roll om jag kor strikt och endast med stang utan vikter, den hogra brostmuskeln kan jag bara fa kontakt med om jag kor liggande hantelpress eller pec dec..

Dock nar jag har kort bank har jag aldrig vagat lassa pa mer an 15 kg pa varje sida, sa vad blir det? 15 + 15 plus stang? = ca 50kg? Och detta tycker jag ar skittungt och svinlaskigt, har svaga handleder sa det kanns allt annat an stabilt. Daremot har jag inga problem att kora hantelpress med 25-27kgs hantlar 3x5

Knaboj ar val om mojligt annu laskigare an bankpress, detta har jag borjat kora mer pa sistone for att trana ben, men jag har aldrig kort pa mer an 20kg pa varje sida sa ca 60kg? Jag skulle sakert kanske kunna lyfta 20kg till men jag vagar inte, det finns ingen smithmasking pa gymmet och jag har ingen som sakrar mig.. Hur tranar jag bast upp mina knaboj? Manga reps pa ca 50 kg eller farre reps pa allt tyngre och tyngre vikter?

Marklyft har jag aldrig varit intresserad av men det finns ingen radsla infor da skiten inte ar ovanfor kroppen som i bank och knaboj.. Har har jag kanske lyft 80kg som mest? Samma har, ska jag trana med lattare vikt manga reps/veckor for att bli van vid marklyft eller farre reps med nara maxvikt?

Utover dessa klena resultat har jag inga problem att bicepscurla en 20kgs stang med 15kg pa varje sida 3x3. Vilket ocksa ar det jag som mest lyckats kora i militarpress?

Jag ar ocksa bra pa traning med egna kroppen och gor utan problem ca 80 strikta armhavningar i rad, ca 20 strika pull ups och kanske 10 strikta chins..

Sa hur battrar jag pa basovningarna?
Citera
2015-01-12, 13:17
Medlem
Dom resutaten låter lagom troll!
Om de inte är det grattis satan i mig!
Citera
2015-01-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elatixx
Tjena. Är en kille på 190cm och 25 år, vikt ca 100kg.Tränat lite styrka i min ungdom.
Nu till min fråga..... jag lyfter efter en månads styrketräning 70 kg 3x5 i Knäböj och samma vikt och reps i bänkpress och marklyft. Har för mig att jag maxat 85kg i bänkpressen och skulle troligtvis få samma resultat i de andra två övningarna. Är det någon av övningarna som ni tycker att jag ligger långt under eller över i för min kroppstyp? Ange gjärna ratio ex. 0.8 eller 1,2 osv.

Tycker detta är ganska vettiga mål:
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in