2014-06-18, 19:08
Medlem
speedcolas avatar
Vet att det här är en lite "hur lång är ett snöre"-aktig fråga men tror ändå att den ska kunna gå att svara på.

Det är så att jag åkte på vad jag tror är en förkylning förra söndagen. Har varit rejält snuvig från och till sedan dess (11:e dagen nu dvs). Är det vanligt att snuvan sitter i så länge? Undrar pga att jag inte kan minnas att jag just varit snuvig mer än 4-5 dagar på sin höjd vid tidigare förkylningar... dessutom är jag lite fundersam på om jag kan ha pollenallergi, men försöker utreda huruvida möjligheten finns att det faktiskt är en förkylning.

Vet att man kan vara förkyld rejält länge annars.. har haft hosta som varat i över en månad t.ex och halsont brukar ju sitta i ett tag det med, men snuva kan jag inte minnas att jag haft så mycket. Vad tror ni?
Citera
2014-06-18, 19:27
Medlem
E.W.s avatar
Några veckor kan man absolut vara snuvig. Hosta kan man göra upp till 1 månad efter förkylning. Det beror på hur irriterad luftvägarna har blivit. Samma sak med snuva, även om den oftast är kortare.
Citera
2014-06-18, 19:30
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Vad jag vill minnas så har jag varit snuvig i typ 2-3 månader så det går nog vara snuvig rätt så länge.
Citera
2014-06-18, 19:32
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Några veckor kan man absolut vara snuvig.

Skönt att höra En annan fråga om just förkylningar till de som vet; på vilket sätt kan nässpray (typ otrivin) förvärra förkylningar? Sjukvårdsrådgivningen påstår att så är fallet.
Citera
2014-06-18, 19:35
Medlem
E.W.s avatar
Om du tar nässpray mer än 10 dagar kan man få kronisk nästäppa. Kallas också "nässprayberoende". Vid kortare behandlingstid har det en positiv effekt vid förkylning (om näsan är täppt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in