Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-24, 22:12
Bannlyst
Jag undrar om man fr in andra kanaler n tex Viasat-kanalerna om jag skaffar mig ett parabolpaket.
Finns det "ppna" kanaler som jag kan se ocks?
Eller r det bara de som man betalar fr?
Kanske ni vet ngot webbsida som presenterar denna information?
Jag knner ingen som har parabol, s jag kan tyvrr inte se efter sjlv
Vilket r bst, Viasat eller canal-plus?
Citera
2005-08-24, 22:18
Medlem
Stlfarfars avatar
Beror ju p hur du riktar den. Jag har en parabol med fyra huvuden som tar in tv av de "svenska" satelliterna men ven de mer europeiska Astra och Hotbird. Jag har inga kort i min mottagare men fr nd in ngra gratiskanaler p "svensksatelliterna", dock mest kristna fundamentalistkanaler frn Norge. Tyvrr r det mnga som inte knner till att det finns fler satelliter n de som Viasat och Canal+ har lagt beslag p, frmodligen drfr att handlarna aldrig informerar om det eftersom vissa kanaler som man mste betala fr finns gratis p de andra satelliterna. Det finns hur mycket som helst gratis p Astra och Hotbird. Jag har totalt 628 kanaler hr hemma...

Kolla exempelvis www.lyngsat.com fr kanallistor.
Citera
2005-08-25, 07:54
Bannlyst
Lter bra
Jag r mest ute efter, spanska, italienska, d jag frstr dessa sprk plus musikkanaler, MTV och Z visar som bekant inte musikvideos lngre.
Fyra huvuden fr det bli d plus en stor parabol antagligen.

Ny frga:
Jag behver allts inga CA-moduler i boxen alls fr att se fria kanaler?
r detta den bsta parabolen?
Citera
2005-08-25, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Lter bra
Jag r mest ute efter, spanska, italienska, d jag frstr dessa sprk plus musikkanaler, MTV och Z visar som bekant inte musikvideos lngre.

Ny frga:

Vad jag har frsttt s r CA-modulen kopplat till kortet man stter i boxen... har man inget kort behver man ingen CA-modul.

Om du ocks ska kra canaldigital och viasat s tnk p att vissa boxxar inte r godknda fr bde systemen ven om de har tv kortplatser. De boxxar som r godknda fr bda har oftast endast en CA-modul installerad s man fr kpa och installera en andra modul.

S var det fr ntt r sedan nr jag skulle ha parabol... blev dock boxer fr mig.. enklast
Citera
2005-08-25, 10:18
Medlem
Stlfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Lter bra

Ny frga:

D br du definitivt rikta den mot Astra/Hotbird p 19.2 + 13 grader st. Jag har runt 100 italienska kanaler, en hel hg med spanska och diverse olika upplagor av MTV och andra udda musikkanaler. Jag har inga moduler eller kort, bara mottagaren som jag fick den av Almsat i Gteborg. Det som mnga glmmer bort r ju att man fr satellitradio p kpet, jag har vl dryga 1000 stationer inkl bl a Virgin Radio 1215AM, DR P3 och ven en massa svenska reklamstationer som jag visserligen inte lyssnar p, men de finns nd.

Parabolen du visar r nog helt ok, sjlv har jag denna: http://www.invision.nu/ebusiness/pro...p?articleID=76 och fr bra signalstyrka (~75-85%) norr om Stockholm.
Citera
2005-08-25, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
D br du definitivt rikta den mot Astra/Hotbird p 19.2 + 13 grader st. Jag har runt 100 italienska kanaler, en hel hg med spanska och diverse olika upplagor av MTV och andra udda musikkanaler. Jag har inga moduler eller kort, bara mottagaren som jag fick den av Almsat i Gteborg. Det som mnga glmmer bort r ju att man fr satellitradio p kpet, jag har vl dryga 1000 stationer inkl bl a Virgin Radio 1215AM, DR P3 och ven en massa svenska reklamstationer som jag visserligen inte lyssnar p, men de finns nd.

Parabolen du visar r nog helt ok, sjlv har jag denna: http://www.invision.nu/ebusiness/pro...p?articleID=76 och fr bra signalstyrka (~75-85%) norr om Stockholm.

Har du analog eller digital mottagare??
Citera
2005-08-25, 10:57
Medlem
Stlfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeldar
Har du analog eller digital mottagare??

Digital, @sat ECI 9500 (stavas ven "Atsat" ibland).
Citera
2005-08-25, 13:09
Medlem
darkmarcs avatar
Lite Off-topic, men om man bara vill ha TV4 via satellit pga att marksndningen inte gr fram, finns det ngot billigt stt att stadkomma detta? Fr TV4 i sig snds vl okodat?

///DM
Citera
2005-08-25, 13:29
Medlem
darkmarcs avatar
Svarar mig sjlv. Citat frn tv4.se:

"TV4 snder bara digitalt via satellit i Canal Digitals utbud. De snder p satellitfrekvensen:

THOR3
1 grad vst
11.216 GHz
V-pol

Sndningen r Conax krypterad och krver accesskort frn Canal Digital."

///DM
Citera
2005-08-25, 16:15
Medlem
Tyler Durdens avatar
Kolla annars upp dreambox det r en mycket bra mottagare. Behver man inga ca-moduler ifall man bestmmer sig fr att skaffa olika abbonnemang eftersom den emulerar p mjukvarusidan.
Citera
2005-08-27, 17:29
Medlem
hookis avatar
www.lyngsat.com det som inte finns dr om satellit r inte vrt att veta

dr kan du kolla vilka fria kanaler det finns frn varje land t.ex.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in