2014-06-23, 10:48
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat från Metro:

Citat:
Det var den 3 maj förra året som företaget bildades. I olika annonser, bland annat hos Arbetsförmedlingen, sökte de eldsjälar och ”telefonterrorister” som älskar pengar. I en annons uppgavs den fasta lönen vara från 120 kronor i timmen, plus möjlighet att tjäna mer. Men unga tidigare anställda vittnar för Metro om att lönerna låg långt under det – eller inte betalades ut alls.

Länk till artikeln: http://www.metro.se/goteborg/fangels...f9ChB9x8SG6SE/

Hela artikeln:

Någon som har jobbat för detta företaget eller vet mer om personerna som drev det?
Senast redigerad av blomvattnare 2014-06-23 kl. 10:53.
Citera
2014-06-23, 10:53
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2014-06-23, 12:49
Medlem
J0Es avatar
Vet inte säkert, men kan det vara dessa?: (FB) Företagsgruppen - Faceways...
Citera
2014-06-23, 16:44
Medlem
Ett utav företagen som lurade ungdomarna var Where it happens AB.
Jag jobbade själv där under en kort tid och har blivit lurade på flera tusen. Vi sålde tandborstar och elavtal åt Enkla Elbolaget. Man fick förklarat för sig att kunderna kan använda sig utav ångerrätten men man fick inte se vilka personer som hade gjort det utan man fick en väldigt låg lön med förklaringen att folk hade ångrat sig.

Personerna i artikeln är:
Andreas Fridolfsson (bild) och Mikael Burzynska (33)

Minns även att vi hade en chef som hette Kim. Men hans efternamn vet jag inte.

peace
Senast redigerad av AM88 2014-06-23 kl. 16:45. Anledning: Länkar
Citera
2014-06-24, 08:50
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Jag jobbade själv där under en kort tid och har blivit lurade på flera tusen. Vi sålde tandborstar och elavtal åt Enkla Elbolaget. Man fick förklarat för sig att kunderna kan använda sig utav ångerrätten men man fick inte se vilka personer som hade gjort det utan man fick en väldigt låg lön med förklaringen att folk hade ångrat sig.

peace

Ser inte ut som den "typiska" VD:n precis tack för info!
Citera
2014-06-24, 10:59
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88

peace

Vet du om samma bolag även pysslade med canvasförsäljning av tandborstarna?

/#LOUDmouth#
Citera
2014-07-02, 16:39
Medlem
Jag har jobbat för dessa klåpare innan. Riktiga idioter som har nollkoll på det dom sysslar med.

Den där Kim hade vi med som chef när vi sålde elavtal. han stoltsera ofta om hur han var kriminell gängledare för hela norden och hur andra kriminella pussa hans händer, vilket resultera i att andra tröttna och tog över hans kontor varpå han valde att gömma sig. så det snacket fick han väl äta upp förmodligen. Sen dess har ingen sett han i stan.

Var det någon mer som reagera på att dom sparka en kille som tog kokain och hade sex med anställda ? för att sedan lura alla på pengar själva? verkar ju som han gav mer till dom anställda än vd:n

Någon som sitter på fler historier om dessa klåpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in