• 4
  • 5
2014-06-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Men det är just det. Vi bor i ett hus av betong och inte trä. Jag har frågat en granne jämte och de hör oss aldrig. Det samma med barnfamiljen ovan. Men jag hör i bland dunsar från ovan men det är inget som stör mig. Så det är ett väldigt bra ljudisolerat hus. Likväl klagar grannen.

Shit alltså, är du på riktigt?

Ljud hörs främst rakt nedåt.

Betong är utmärkt för att transferrera ljud. Många betongkåkar är fruktansvärt lyhörda och orsak till att du sällan hör grannen ovan är för att denna granne visar dig respekt genom att inte väsnas.

Barn som hoppar omkring och lever fan låter nåt så fruktansvärt illa för en granne undertill i de flesta hus.

Jag har själv 3 barn och vi valde direkt vi fick barn att bosätta oss på bottenplan, just för att inte störa andra hela tiden. Du påminner om en idiot till kvinna vi hade som granne ovanför oss för ett par år sen, hennes döttrar som var byggda som flodhästar hoppade hopprep inomhus, med träskor (nej, jag skämtar faktiskt inte). Jag klagade ett par gånger och fann att hon var ungefär lika puckad och oresonlig som du är, så jag gick till hyresvärden och pratade och fann att lite barnstoj emellanåt får man nog leva med.

Jag satte upp ljudutrustning och spelade in hur en vanlig onsdagkväll lät, en vecka senare var dom väck.

Det du tycker och uppfattar är inte alls det som din stackare till granne under förmodligen tvingas leva med, gör så här, be dina ungar leva om som fan en kväll, gå ner till grannen och be om att få lyssna på hur det låter därunder. Hade du varit en hänsynsfull, respektfull individ hade du redan gjort det och fått reda på hur illa det är utan att han ens hade behövt klaga.

Barn ska få leka, ja. Barn ska få leva om ibland, ja. Ska barn få leva rövare hela tiden utan att en förälder tar sitt ansvar och ser till att lugna ner det hela så grannar inte störs, nej. Det är vanligt sunt förnuft men tom det verkar en del ha riktigt svårt att förstå. Somliga borde helt enkelt inte ha barn.
Citera
2014-06-28, 01:40
Medlem
Citat:
Vi har en barnfamilj ovan och det är bara lite dunsar ibland. Men mina barn är kanske vildare. Ni tror att man kan styra barn? Det går inte. Istället borde ni lära er att leva med lite ljud. Varför är det alltid barnlösa som klagar på ljud??????

Varför drar du förhastade slutsatser? Vem har sagt att jag är barnlös?

Nej, man styr inte barn utan lär dom hänsyn!
Men du svarade aldrig på min fråga.
Citera
2014-06-28, 04:33
Medlem
Vanillababes avatar
Du bör nog fundera på att aktivera dina barn mer. Det låter som om de är understimulerade.

Dessutom är det ju så att alla är olika. Det du uppfattar som störande är kanske inte störande överhuvudtaget för en annan och tvärtom.
Om din granne tycker att dina barn lever om för mycket, så lever dina barn om för mycket, oavsett vad du tycker. Och det måste du acceptera och försöka förhindra.
Citera
2019-04-23, 22:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
frågan är om du inte ska flytta på dig själv då?
en barnfamilj måste väl ändå gå före din ljudöverkänslighet?
det kan inte vara meningen att barnfamiljen ska flytta???
Barnfamiljer har inte
i lägenheter å göra, det är därför vi uppfann radhus-villa områden med ljud-isolerings-skrubb
istället för mellanvägg, om inte annat tycker jag vi inför att alla barnfamiljer får bo i vissa Apartheid lägenheter så blir ingen part nånsin störd.

Dessutom äkta mormödrar/farmödrar som bor i hyreslägenhet borde inte
ens få titulera sig detta, en pensionär bor i villa fram till servicehuset..punkt!.

Jag utsätts just nu för små skitstövelsungar som ska över samtliga skollov
flytta in att springa runt runt ungefär 8/24 men dom slutar inte fören vid 22 tiden
vilket är ganska fräckt på min låda.

Och efter att jag tidigare bemött deras idiotmormor
https://www.youtube.com/watch?v=ZC6zIMf5aFk
med en svensk feg passivt aggressiv lapp utan adressat i brevinkastet har jag från och med idag
börjat med mesiga karatesparkar i väggen https://www.youtube.com/watch?v=dPIGKIXaN_Y för att kanske även hetsa mina grannar mot denna folkgrupp i anslutning till gris-kultisternas oljud för att göra dels plastikmormor uppmärksam på vad god ton är, samt uppvisa lite ledar-egenskaper för att resterande grannar ska inse att dom faktiskt själva är störda
av min reaktion

Någon annan än jag som vågat knacka/sparka tillbaka i väggen?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-23 kl. 23:07.
Citera
2019-04-24, 01:09
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Barnfamiljer har inte
i lägenheter å göra, det är därför vi uppfann radhus-villa områden med ljud-isolerings-skrubb
istället för mellanvägg, om inte annat tycker jag vi inför att alla barnfamiljer får bo i vissa Apartheid lägenheter så blir ingen part nånsin störd.

Dessutom äkta mormödrar/farmödrar som bor i hyreslägenhet borde inte
ens få titulera sig detta, en pensionär bor i villa fram till servicehuset..punkt!.

Jag utsätts just nu för små skitstövelsungar som ska över samtliga skollov
flytta in att springa runt runt ungefär 8/24 men dom slutar inte fören vid 22 tiden
vilket är ganska fräckt på min låda.

Och efter att jag tidigare bemött deras idiotmormor
https://www.youtube.com/watch?v=ZC6zIMf5aFk
med en svensk feg passivt aggressiv lapp utan adressat i brevinkastet har jag från och med idag
börjat med mesiga karatesparkar i väggen https://www.youtube.com/watch?v=dPIGKIXaN_Y för att kanske även hetsa mina grannar mot denna folkgrupp i anslutning till gris-kultisternas oljud för att göra dels plastikmormor uppmärksam på vad god ton är, samt uppvisa lite ledar-egenskaper för att resterande grannar ska inse att dom faktiskt själva är störda
av min reaktion

Någon annan än jag som vågat knacka/sparka tillbaka i väggen?

1. Tråden är 5 år gammal.
2. Du skriver så man inte fattar nånting, är du en bot? Översatt med google?

Angående trådens fråga, därför man bosätter sig överst. För att slippa sådana ungar som TS verkade ha när det begav sig.
Citera
2019-04-25, 20:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
1. Tråden är 5 år gammal.
2. Du skriver så man inte fattar nånting, är du en bot? Översatt med google?

Angående trådens fråga, därför man bosätter sig överst. För att slippa sådana ungar som TS verkade ha när det begav sig.
Jag vill att du skrattar med kungen, då det visar sig att mina väggsparkar har felriktats till den...åtminstone denna gång...oskyldiga kärringen, detta kan man göra en sketch på

Cirkusen kom i själva verket uppifrån.....ifrån andra grannar som använder mitt tak som golv, det är svårt att höra var ljud kommer ifrån.
För att hedra kärringen jag angrep i onödan, kände jag stressen i att klämma till dom största brottslingarna, så jag skickade en arg lapp på både svenska och engelska samtidigt som jag ringde Securitas så många chanser fick dom alltså att bättre sig självmant
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in