• 1
  • 2
2014-06-26, 01:29
Bannlyst
Nu har grannen under kontaktat min hyresvärd som inte var glad. Men jag undrar om får inte barn leka och hoppa inne?
Citera
2014-06-26, 01:31
Medlem
Det är klart de får. De gör det väl inte nu va?
Citera
2014-06-26, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Det är klart de får. De gör det väl inte nu va?

Nejnej men de leker fram till 21.00 cirka. Är det ok?
Jag tror jag har fått en överkänslig granne som dessutom inte vågade gå till mig först. Vad är det för en man tro?
Citera
2014-06-26, 01:40
Medlem
Zeriths avatar
Gå ner och knacka på och säg till hen att du har fått höra klagomålen, fråga varför personen inte kunde komma till dig först. Sen så brukar man inte behöva tysta ner sig i hyreslägenheter förrän 22-23?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Jag tror jag har fått en överkänslig granne som dessutom inte vågade gå till mig först. Vad är det för en man tro?

Helt ok.
Jag hatar sånt där! Har en granne också som vart sur ikväll. Helt annan situation men vad får människor att gå och samla vrede till bristningsgränsen och sen flippa ut istället för att bara gå och prata lugnt och sansat på en gång? Misslyckade idioter.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Det är helt ok med lekande barn i lägenheten.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bu...us_8992096.svd
Hittade denna blogg http://gibsonlover.blogspot.se/2008/...boende_01.html

Edit: Om värden trilskas, vänd dig till Hyresnämnden. Värden ska också ta ett snack med anmälaren, att klagomålen ska upphöra. Barn har rätt att leka.
Senast redigerad av Passepartout 2014-06-26 kl. 01:51.
Citera
2014-06-26, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zerith
Gå ner och knacka på och säg till hen att du har fått höra klagomålen, fråga varför personen inte kunde komma till dig först. Sen så brukar man inte behöva tysta ner sig i hyreslägenheter förrän 22-23?

Han hejar inte ens i hissen. Så det känns weird.
Citera
2014-06-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88

Vid vilken tidpunkt börjar de leka? Är det så att de är igång hela dagen fram till klockan 9 på kvällen så kan jag förstå att din granne upplever det som jobbigt.

Huruvida det är ljud som får anses som acceptabla eller inte, är väl så vitt jag vet upp till din hyresvärd att avgöra. Det kan ju vara så att det är så lyhört i huset att värden skulle kunna komma att tvingas genomföra en förbättring av ljudisoleringen och i det läget är det tråkigt nog mer ekonomiskt hållbart att varna dig och om så krävs, hota med vräkning för att du stör.
Citera
2014-06-26, 01:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bargeld
Vid vilken tidpunkt börjar de leka? Är det så att de är igång hela dagen fram till klockan 9 på kvällen så kan jag förstå att din granne upplever det som jobbigt.

Huruvida det är ljud som får anses som acceptabla eller inte, är väl så vitt jag vet upp till din hyresvärd att avgöra. Det kan ju vara så att det är så lyhört i huset att värden skulle kunna komma att tvingas genomföra en förbättring av ljudisoleringen och i det läget är det tråkigt nog mer ekonomiskt hållbart att varna dig och om så krävs, hota med vräkning för att du stör.

Nej, det är inte hyresvärden som avgör, utan Hyresnämnden. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bu...us_8992096.svd
Citera
2014-06-26, 02:05
Medlem
Sereenas avatar
Beror ju lite på omfattningen av "störningen" om det är konstant spring/hopp/bus dag in och dag ut så kanske det är dags att överväga att lära ungarna några lugnare lekar som omväxling.
Citera
2014-06-26, 03:58
Bannlyst
lite oväsen får dom ju föra, men är dom igång hela tiden kan jag förstå att din granne blir irriterad
Citera
2014-06-26, 06:03
Medlem
SkepticalHippos avatar
Barn som lever om är inte en orimlig situation men likväl inte garanterat felaktig. Förstå själv om du levde i lägenheten under, som säkert är lyhörd, och hör buller hela dagarna fram till 21. Jag hade i alla fall blivit less.

Man har ingen rättighet att störa och det som nämndes tidigare i tråden, att man har "rätt att störa" fram till en viss tid, är inte sant. Man har aldrig rätt att störa oavsett tid på dygnet även om man självklart får bortse för kortare borrningar exempelvis.

Ditt fall är jättesvårt. Barn mpste så klart få leka, men tror du att du kan minimera hoppandetnoch springandet inomhus? Kan du aktivera barnet met utomhus? Är det /dom tillräckligt gamla för att förstå om du ber dem att inte hoppa omkring på hälarna hemma?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in