Citat:
Men det är just det. Vi bor i ett hus av betong och inte trä. Jag har frågat en granne jämte och de hör oss aldrig. Det samma med barnfamiljen ovan. Men jag hör i bland dunsar från ovan men det är inget som stör mig. Så det är ett väldigt bra ljudisolerat hus. Likväl klagar grannen.
Shit alltså, är du på riktigt?
Ljud hörs främst rakt nedåt.
Betong är utmärkt för att transferrera ljud. Många betongkåkar är fruktansvärt lyhörda och orsak till att du sällan hör grannen ovan är för att denna granne visar dig respekt genom att inte väsnas.
Barn som hoppar omkring och lever fan låter nåt så fruktansvärt illa för en granne undertill i de flesta hus.
Jag har själv 3 barn och vi valde direkt vi fick barn att bosätta oss på bottenplan, just för att inte störa andra hela tiden. Du påminner om en idiot till kvinna vi hade som granne ovanför oss för ett par år sen, hennes döttrar som var byggda som flodhästar hoppade hopprep inomhus, med träskor (nej, jag skämtar faktiskt inte). Jag klagade ett par gånger och fann att hon var ungefär lika puckad och oresonlig som du är, så jag gick till hyresvärden och pratade och fann att lite barnstoj emellanåt får man nog leva med.
Jag satte upp ljudutrustning och spelade in hur en vanlig onsdagkväll lät, en vecka senare var dom väck.
Det du tycker och uppfattar är inte alls det som din stackare till granne under förmodligen tvingas leva med, gör så här, be dina ungar leva om som fan en kväll, gå ner till grannen och be om att få lyssna på hur det låter därunder. Hade du varit en hänsynsfull, respektfull individ hade du redan gjort det och fått reda på hur illa det är utan att han ens hade behövt klaga.
Barn ska få leka, ja. Barn ska få leva om ibland, ja. Ska barn få leva rövare hela tiden utan att en förälder tar sitt ansvar och ser till att lugna ner det hela så grannar inte störs, nej. Det är vanligt sunt förnuft men tom det verkar en del ha riktigt svårt att förstå. Somliga borde helt enkelt inte ha barn.