2014-06-27, 19:38
Medlem
Bro-cats avatar
Hejsan!

Det är så att jag ska sälja 45 st aktier jag har hos länsförsäkringar, och då står det pris. Jag undrar om jag ska fylla i hela priset jag vill ha för mina aktier, ca. 8000kr eller om jag ska skriva marknadspriset i rutan där det står pris vilket ligger på omkring 177kr
Tack på förhand för snabbt svar
Citera
2014-06-27, 20:08
Medlem
rolemodels avatar
Väljer du att lägga dig på "marknadspris" så säljer du rätt av ner till närmaste köpare, vad den nu bjuder, och det kan du lätt se i orderdjupet. Väljer du att ta ut t.ex. 180 kronor så får ud vänta tills det finns köpare som är villiga att betala det samt att det är din tur i "kön".

Hoppas du fattade
Senast redigerad av rolemodel 2014-06-27 kl. 20:13.
Citera
2014-06-27, 20:10
Medlem
Goto10s avatar
Är det Stockholmsbörsen du ska sälja på så behöver du inget snabbt svar. Den är stängd och öppnar igen på måndag .
Citera
2014-06-27, 20:20
Medlem
Bro-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Väljer du att lägga dig på "marknadspris" så säljer du rätt av ner till närmaste köpare, vad den nu bjuder, och det kan du lätt se i orderdjupet. Väljer du att ta ut t.ex. 180 kronor så får ud vänta tills det finns köpare som är villiga att betala det samt att det är din tur i "kön".

Hoppas du fattade

hmm, så om jag sätter 180kr i prisrutan så blir det 45x180kr? Har jag fattat rätt?:P
Citera
2014-06-28, 18:21
Medlem
Bro-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Är det Stockholmsbörsen du ska sälja på så behöver du inget snabbt svar. Den är stängd och öppnar igen på måndag .

Innebär det att man inte kan lägga säljorder innan måndag då? Jag har satt 45 i rutan där det står "antal" om jag då sätter 180 i rutan "pris" blir det då 45x180? vill ju inte sälja alla aktier för bara 180kr så det är det som jag är lite osäker på, det stod ogiltigt pris när jag skrev 8000 i rutan "pris"

irriterande när det är så otydligt:P
Citera
2014-06-28, 18:51
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Innebär det att man inte kan lägga säljorder innan måndag då? Jag har satt 45 i rutan där det står "antal" om jag då sätter 180 i rutan "pris" blir det då 45x180? vill ju inte sälja alla aktier för bara 180kr så det är det som jag är lite osäker på, det stod ogiltigt pris när jag skrev 8000 i rutan "pris"

Du anger antal aktier och önskat pris per styck. Vänta tills börsen är öppen på måndag. Då kan du se vad köparna vill ge, ange ditt önskade pris till strax under det, det pris du får blir det högsta på köpsidan.
Citera
2014-06-28, 18:56
Medlem
Bro-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Du anger antal aktier och önskat pris per styck. Vänta tills börsen är öppen på måndag. Då kan du se vad köparna vill ge, ange ditt önskade pris till strax under det, det pris du får blir det högsta på köpsidan.

Okej, då vet jag. Tusen tack för svar
Citera
2014-06-28, 21:46
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat

Även om du nu skulle sätta 180kr för alla,dvs 4 kr styck, så tror jag det fungerar som så att högsta köpbudet vinner. Så om där ligger köpbud på 175 kr och du lägger ut för 4 kr så blir dom sålda för 175 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in