Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Ursäkta men jag går på gym och det du kallar sexigt är uppenbarligen att tjejer har träningskläder på sig.
En kille kan träna i shorts och linne som avslöjar både det ena och det andra, men tjejer måste vara anständiga och täckta när de tränar?
1. Jag har inte kallat något för sexigt.
2. Vad spelar det för roll att det kallas för "träningskläder"? Dagens träningskläder för tjejer består ju av hotpants och en minimal bikinitopp.
3. Shorts och linne är anständig träningsklädsel.
Citat:
Att klä fram formen på sin kropp är inte att vara sexuellt provokativ. Det är du som tolkar det så. Det handlar om stil och om att klä sig och få bra proportioner. Man kan klä fram en mer smickrande figur. Vem vill inte se bra ut?
Att ha ett par tights som sitter bra i röven och en top som visar armarna är inte att klä sig sexigt. Om en tjej råkar vara kurvig så är det såklart att många kan uppfatta henne som sexuell. Men återigen: det är skillnad på avsikt hos tjejen och känsla hos killen. Det måste ni förstå.
Vad avsikten är har ju noll relevans. Men givetvis är avsikten att få uppmärksamhet. Annars kan de ju klä sig i ett par löst sittande shorts och t-shirt, som män gör, istället för att träna i bara trosor och BH. Jag lovar, det går att utföra övningarna även med kläder på sig.
Citat:
Det är du som förmodligen är en man med en massa lust som du projicerar på kvinnor. Så jäkla oanständiga är inte tjejer idag,sen finns det väl undantag.
Ja, jag är man ja, precis. Alltså är det JAG som har tolkningföreträdet här, inte du, en kvinna. Eftersom det är jag, MAN, som påverkas av det hela. Bara för att du som kvinna är likgiltig inför halvnakna tjejer på gymmet så betyder inte det att män också nödvändigtvis är det.
Sen är det väl mer ett konstaterande än något annat. Eller fascination över hur man är funtad när man väljer att klä sig på det sättet bland en massa okända män.
Citat:
På 60-talet var ju minikjol en som slutade strax under rumpan mode. Och bar mage under 70-talet var inte konstigt. Inte heller bikinilverdel och tighta jeansshorts.
Minikjolar och bar mage är ingenting mot dagens mode där rumpa och underliv ska framhävas till max. Det räcker ju inte ens med att ha på sig de förbannade hotpantsen/yogabyxorna. Tjejerna viker ju även aktivt in byxorna mellan skinkorna för att skapa sitt babianarsle
https://www.dailymail.co.uk/femail/h...-good-gym.html
Citat:
Kan verkligen förstå att det är för mycket naket överallt, i reklamen, på sociala media etc.
Ibland blir jag också trött på det.
Idag räcker det inte att stänga av tv:n och logga ut från sociala medier. För man ser detta även IRL precis överallt numera.
Citat:
Men bilden av dig som vadandes genom gym och bussar med halvnakna kvinnor bedömer jag kraftigt överdriven.
Det är den inte. Det är ju minst ett dussin varje gång jag är på gymmet, alltså som är såpass lättklädda att man reagerar. Sommartid kryllar det även ute på stan. Vintertid är det av naturliga skäl inte lika extremt men även då går ju 99% av tjejer runt i sina yogabyxor, vilket i princip inte är någon skillnad alls mot om de vore nakna på underkroppen, bortsett från färgen.
Citat:
Om man tränar vill man väl också visa upp sina gains. Det ger pepp. Allt som du upplever lite oanständigt är inte avsett att vara det,som sagt.
Om ni inte vill ha ett samhälle där kvinnor aldrig får visa hud förstår jag inte vad ni ska ha för samhälle.
Är heltäckande dräkt med kyskhetsbälte kanske något eftersträvansvärt. Kroppsburka?
Ska kvinnor rent av stanna hemma och bara gå ut vissa tider dagtid och träna i täckande klädsel och med manligt sällskap? Ska kurviga kvinnor inte klä dig kroppsnära?
Jag tror inte ens den värsta incel vill ha det så, faktiskt. Men man börjar ju undra över den röda tråden.
Vad sägs om något mellanting? Det går alldeles utmärkt för kvinnor att klä sig anständigt utan att behöva ha på sig burka. Det finns liksom inte bara två extrema lägen att välja bland.