2024-11-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
1. Jag har inte kallat något för sexigt.

2. Vad spelar det för roll att det kallas för "träningskläder"? Dagens träningskläder för tjejer består ju av hotpants och en minimal bikinitopp.

3. Shorts och linne är anständig träningsklädsel.

Vad avsikten är har ju noll relevans. Men givetvis är avsikten att få uppmärksamhet. Annars kan de ju klä sig i ett par löst sittande shorts och t-shirt, som män gör, istället för att träna i bara trosor och BH. Jag lovar, det går att utföra övningarna även med kläder på sig.

Ja, jag är man ja, precis. Alltså är det JAG som har tolkningföreträdet här, inte du, en kvinna. Eftersom det är jag, MAN, som påverkas av det hela. Bara för att du som kvinna är likgiltig inför halvnakna tjejer på gymmet så betyder inte det att män också nödvändigtvis är det.

Sen är det väl mer ett konstaterande än något annat. Eller fascination över hur man är funtad när man väljer att klä sig på det sättet bland en massa okända män.

Minikjolar och bar mage är ingenting mot dagens mode där rumpa och underliv ska framhävas till max. Det räcker ju inte ens med att ha på sig de förbannade hotpantsen/yogabyxorna. Tjejerna viker ju även aktivt in byxorna mellan skinkorna för att skapa sitt babianarsle

https://www.dailymail.co.uk/femail/h...-good-gym.html

Idag räcker det inte att stänga av tv:n och logga ut från sociala medier. För man ser detta även IRL precis överallt numera.

Det är den inte. Det är ju minst ett dussin varje gång jag är på gymmet, alltså som är såpass lättklädda att man reagerar. Sommartid kryllar det även ute på stan. Vintertid är det av naturliga skäl inte lika extremt men även då går ju 99% av tjejer runt i sina yogabyxor, vilket i princip inte är någon skillnad alls mot om de vore nakna på underkroppen, bortsett från färgen.

Vad sägs om något mellanting? Det går alldeles utmärkt för kvinnor att klä sig anständigt utan att behöva ha på sig burka. Det finns liksom inte bara två extrema lägen att välja bland.

Gud så mkt sjukt i detta inlägg..
Jaha, du som man ska ha tolkningsföreträde för hur kvinnor klädsel ska tolkas rent allmänt? Hade kunnat köpa om du sagt att du kanske tillför ett annat perspektiv som man på kvinnors klädsel, men du säger att din åsikt om den är det enda som räknas.
Glöm det.
Du är ju mer än lovligt störd om du finner detta vara en rimlig hållning.

Och så exemplifierar du med en bisarr skvalleraartikel i Daily mail. Som om det vore fakta över hur kvinnor klär sig.

Sen vad fan är det för skillnad på ett par tights med lite mer scrunch och inte? Du är helt dum i huvudet om du menar att tjejer visar sin rumpa och "underliv" på gym.
Vad är det för skitsnack? Kvinnors underliv var väl lika synligt genom ett par träningstights på 80-talet som idag.
Det var mode med hög skärning på bikinis då jag var barn, och dåtidens aerobics kläder kunde vara väldigt utmanande-och avslöjande. Man visade verkligen konturen på muttan då. Det var då det blev trendigt med att raka bikinilinjen.

Det enda som skiljer ett par tights då och nu åt och som jag tror att du menar är just de här scrunchtightsen som ska visa och framhäva rövens konturer mer.
Men som sagt, det är inte nödvändigtvis något som är ämnat att få dig att få bånge.

Snyggare att ha en snygg bakdel än gällivarehäng i mysbyxor.

Återigen, att du har problem med klädsel hos kvinnor ligger mest hos dig (undantag finnes givetvis) och att kvinnor är så avklädda idag(tänker att du menar sommarhalvåret då alla går mer lättklädda eftersom de flesta nu har kappor och jackor) är en kraftig överdrift från dig
Du har inga fakta som understödde den tesen.
En bisarr artikel om en person i Tabloiden Daily Mail utgör inte fakta om hur majoriteten kvinnor klär sig.
Vi svenskor får dessutom ofta höra att vi klär oss maskulint, med Mom-jeans och inte förföriskt som nere vid Medelhavet, tex,där kvinnorna kör en mer traditionell stil..

Träningskläder har alltid varit avslöjande. Ett par tights smiter om lår och underliv. Då som nu. Du ser inte tjejer visa underliv på gym.. lägg ner.
Det är jobbigt för dig att exponeras för kvinnokroppen, men du får tycka vad du vill. Tjejer kommer inte att göra som du vill, om ni nu inte inför en diktatur som i Afghanistan/Iran där kvinnor helt enkelt ska tvingas att täcka sig.
Man kan aldrig så noga veta med dagens växande islamism parat med incelfenomenet.
Citera
2024-11-21, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Gud så mkt sjukt i detta inlägg..
Jaha, du som man ska ha tolkningsföreträde för hur kvinnor klädsel ska tolkas rent allmänt? Hade kunnat köpa om du sagt att du kanske tillför ett annat perspektiv som man på kvinnors klädsel, men du säger att din åsikt om den är det enda som räknas.
Glöm det.
Du är ju mer än lovligt störd om du finner detta vara en rimlig hållning.

Men nu pratar vi om sexuellt utmanande eller hur? Då är det väl självklart att personer ur den gruppen som kan tänkas påverkas sexuellt av den sexuellt utmanande klädseln, dvs i det här fallet heterosexuella män eller möjligen homosexuella kvinnor, har tolkningsföreträde?

Det blir liksom lite märkligt när någon som inte är sexuellt attraherad av kvinnor ska komma och berätta för män vad som är sexuellt utmanande och inte.

Citat:
Och så exemplifierar du med en bisarr skvalleraartikel i Daily mail. Som om det vore fakta över hur kvinnor klär sig.

Ja, det är fakta eftersom jag dagligen ser dussintals tjejer som använder sig av just det där "tricket" som det tipsas om i artikeln. Det hör snarare till regeln än undantagen bland yogabyxklädda att man använder sig av det.

Citat:
Sen vad fan är det för skillnad på ett par tights med lite mer scrunch och inte? Du är helt dum i huvudet om du menar att tjejer visar sin rumpa och "underliv" på gym.
Vad är det för skitsnack? Kvinnors underliv var väl lika synligt genom ett par träningstights på 80-talet som idag.
Det var mode med hög skärning på bikinis då jag var barn, och dåtidens aerobics kläder kunde vara väldigt utmanande-och avslöjande. Man visade verkligen konturen på muttan då. Det var då det blev trendigt med att raka bikinilinjen.

Visar sin rumpa och underliv på gym är exakt vad tjejer gör. Att de också gjorde det på 80-talet förändrar ju inte det faktumet.

Citat:
Det enda som skiljer ett par tights då och nu åt och som jag tror att du menar är just de här scrunchtightsen som ska visa och framhäva rövens konturer mer.
Men som sagt, det är inte nödvändigtvis något som är ämnat att få dig att få bånge.

Men återigen så spelar det ingen roll vad som är ämnat och inte. Effekten blir ju densamma oavsett eller hur?

Citat:
Snyggare att ha en snygg bakdel än gällivarehäng i mysbyxor.

Men också betydligt mer sexuellt provokativt.

Citat:
Återigen, att du har problem med klädsel hos kvinnor ligger mest hos dig (undantag finnes givetvis) och att kvinnor är så avklädda idag(tänker att du menar sommarhalvåret då alla går mer lättklädda eftersom de flesta nu har kappor och jackor) är en kraftig överdrift från dig
Du har inga fakta som understödde den tesen.
En bisarr artikel om en person i Tabloiden Daily Mail utgör inte fakta om hur majoriteten kvinnor klär sig.
Vi svenskor får dessutom ofta höra att vi klär oss maskulint, med Mom-jeans och inte förföriskt som nere vid Medelhavet, tex,där kvinnorna kör en mer traditionell stil..

Jag ser ju vad jag ser. Jag har berättat om just det, vad jag ser, och inget annat. Jag länkade Daily Mail-artikeln för att visa exempel på leggings-tricket, och jo, det är ett trick som nästan alla med leggings/yogabyxor använder.

Citat:
Träningskläder har alltid varit avslöjande. Ett par tights smiter om lår och underliv. Då som nu. Du ser inte tjejer visa underliv på gym.. lägg ner.

Jo, det ser jag. Många gånger, varje gång. Och träningskläder måste inte alls vara avslöjande. Går alldeles utmärkt att ha träningskläder som inte är det.

Citat:
Det är jobbigt för dig att exponeras för kvinnokroppen, men du får tycka vad du vill. Tjejer kommer inte att göra som du vill, om ni nu inte inför en diktatur som i Afghanistan/Iran där kvinnor helt enkelt ska tvingas att täcka sig.
Man kan aldrig så noga veta med dagens växande islamism parat med incelfenomenet.

Jag kan tycka att det är lite småirriterande att behöva se det hela tiden och överallt, ja. Det hade varit skönt om man åtminstone kunde gå och posta ett brev eller köpa mjölk utan att behöva tro att man gått fel och hamnat på en bordell. På gymmet får man ju stå ut med att det ser ut som en porrfilm. Som sagt, någon jättebig deal är det inte men nu är detta vad tråden handlar om. Och mest är jag fascinerad över hur man är funtad när man går klädd på det sätt tjejer gör idag bland en massa okända män. Jag begriper det helt enkelt inte. Men det måste ju handla om att man älskar uppmärksamheten. Någon annan förklaring finns ju inte. Och då jag själv är raka motsatsen till uppmärksamhetskåt så kan jag väl helt enkelt inte relatera.

Allt har sin plats, och jag kan tycka att exponerade kroppar inte har någon plats i det offentliga rummet. Befinner man sig i det offentliga rummet bör man klä sig anständigt och respektfullt gentemot omgivningen. Du nämnde reklam och nakenhet i reklam och sociala medier i förra inlägget. Vad är poängen med att arbeta för att få bort det om alla ändå tvingas se dessa syner IRL vart man än går för att tjejer inte kan klä på sig? Då kan vi ju lika gärna ha kvar all lättklädd reklam.
Citera
2024-11-21, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men nu pratar vi om sexuellt utmanande eller hur? Då är det väl självklart att personer ur den gruppen som kan tänkas påverkas sexuellt av den sexuellt utmanande klädseln, dvs i det här fallet heterosexuella män eller möjligen homosexuella kvinnor, har tolkningsföreträde?

Det blir liksom lite märkligt när någon som inte är sexuellt attraherad av kvinnor ska komma och berätta för män vad som är sexuellt utmanande och inte.

Ja, det är fakta eftersom jag dagligen ser dussintals tjejer som använder sig av just det där "tricket" som det tipsas om i artikeln. Det hör snarare till regeln än undantagen bland yogabyxklädda att man använder sig av det.

Visar sin rumpa och underliv på gym är exakt vad tjejer gör. Att de också gjorde det på 80-talet förändrar ju inte det faktumet.

Men återigen så spelar det ingen roll vad som är ämnat och inte. Effekten blir ju densamma oavsett eller hur?

Men också betydligt mer sexuellt provokativt.

Jag ser ju vad jag ser. Jag har berättat om just det, vad jag ser, och inget annat. Jag länkade Daily Mail-artikeln för att visa exempel på leggings-tricket, och jo, det är ett trick som nästan alla med leggings/yogabyxor använder.

Jo, det ser jag. Många gånger, varje gång. Och träningskläder måste inte alls vara avslöjande. Går alldeles utmärkt att ha träningskläder som inte är det.

Jag kan tycka att det är lite småirriterande att behöva se det hela tiden och överallt, ja. Det hade varit skönt om man åtminstone kunde gå och posta ett brev eller köpa mjölk utan att behöva tro att man gått fel och hamnat på en bordell. På gymmet får man ju stå ut med att det ser ut som en porrfilm. Som sagt, någon jättebig deal är det inte men nu är detta vad tråden handlar om. Och mest är jag fascinerad över hur man är funtad när man går klädd på det sätt tjejer gör idag bland en massa okända män. Jag begriper det helt enkelt inte. Men det måste ju handla om att man älskar uppmärksamheten. Någon annan förklaring finns ju inte. Och då jag själv är raka motsatsen till uppmärksamhetskåt så kan jag väl helt enkelt inte relatera.

Allt har sin plats, och jag kan tycka att exponerade kroppar inte har någon plats i det offentliga rummet. Befinner man sig i det offentliga rummet bör man klä sig anständigt och respektfullt gentemot omgivningen. Du nämnde reklam och nakenhet i reklam och sociala medier i förra inlägget. Vad är poängen med att arbeta för att få bort det om alla ändå tvingas se dessa syner IRL vart man än går för att tjejer inte kan klä på sig? Då kan vi ju lika gärna ha kvar all lättklädd reklam.
Det är ingen idé att du diskuterar med Ericcca för hon kommer aldrig förstå ändå eftersom hon är lika efterbliven och horig som alla andra kvinnor.

Jag håller med dig Joe88 det är sjukt hur samhället har blivit och särskilt på gymmen så är det mer regel än undantag att tjejerna går runt i enbart en liten bikinitopp och ett par väldigt korta tights som är uppdragna så långt det går. Mer naket än påklätt. Det är ju förfan tjejerna som är perversa.
Dom har ingen skam eller självrespekt.
Citera
2024-11-21, 07:55
Avstängd
Citat:
Ursäkta men jag går på gym och det du kallar sexigt är uppenbarligen att tjejer har träningskläder på sig.
En kille kan träna i shorts och linne som avslöjar både det ena och det andra, men tjejer måste vara anständiga och täckta när de tränar?
Att klä fram formen på sin kropp är inte att vara sexuellt provokativ. Det är du som tolkar det så. Det handlar om stil och om att klä sig och få bra proportioner. Man kan klä fram en mer smickrande figur. Vem vill inte se bra ut?
Att ha ett par tights som sitter bra i röven och en top som visar armarna är inte att klä sig sexigt. Om en tjej råkar vara kurvig så är det såklart att många kan uppfatta henne som sexuell. Men återigen: det är skillnad på avsikt hos tjejen och känsla hos killen. Det måste ni förstå.

Det är du som förmodligen är en man med en massa lust som du projicerar på kvinnor. Så jäkla oanständiga är inte tjejer idag,sen finns det väl undantag.

På 60-talet var ju minikjol en som slutade strax under rumpan mode. Och bar mage under 70-talet var inte konstigt. Inte heller bikinilverdel och tighta jeansshorts.

Kan verkligen förstå att det är för mycket naket överallt, i reklamen, på sociala media etc.
Ibland blir jag också trött på det.

Men bilden av dig som vadandes genom gym och bussar med halvnakna kvinnor bedömer jag kraftigt överdriven.

Om man tränar vill man väl också visa upp sina gains. Det ger pepp. Allt som du upplever lite oanständigt är inte avsett att vara det,som sagt.
Om ni inte vill ha ett samhälle där kvinnor aldrig får visa hud förstår jag inte vad ni ska ha för samhälle.
Är heltäckande dräkt med kyskhetsbälte kanske något eftersträvansvärt. Kroppsburka?
Ska kvinnor rent av stanna hemma och bara gå ut vissa tider dagtid och träna i täckande klädsel och med manligt sällskap? Ska kurviga kvinnor inte klä dig kroppsnära?

Jag tror inte ens den värsta incel vill ha det så, faktiskt. Men man börjar ju undra över den röda tråden.

Varför har kvinnor tighta träningskläder på sig men inte män? Har du någon teori om det?
Citera
2024-11-21, 08:59
Avstängd
Jag brukar ronka och spruta på tjäjjen
Citera
2024-11-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Det är ingen idé att du diskuterar med Ericcca för hon kommer aldrig förstå ändå eftersom hon är lika efterbliven och horig som alla andra kvinnor.

Jag håller med dig Joe88 det är sjukt hur samhället har blivit och särskilt på gymmen så är det mer regel än undantag att tjejerna går runt i enbart en liten bikinitopp och ett par väldigt korta tights som är uppdragna så långt det går. Mer naket än påklätt. Det är ju förfan tjejerna som är perversa.
Dom har ingen skam eller självrespekt.

Haha. Jag ser minst sexig ut av alla på gym. Bryr mig inte ett smack om någon tycker jag är sexig då jag tränar, vill inte alls ha den uppmärksamheten. Inte för fem öre, det är bara stressande. Det är i er fantasi alla tjejer vill bli kollade på, och uttrycket "horig" säger ju allt. Du är ett väldigt intressant studieobjekt.

Har också hört incels beklaga sig över tjejgym, vilket ju snart sagt varje gym har. Jag bevistat dem ganska ofta. Det motbevisar ju att tjejer bara vill bli tittade på.
Känner mig inte ok med att göra squats i tex träningstights eller shorts om det är varmt, just pga att det av vissa löst hängande hormonella bittermän kan uppfattas som någon slags samlagsrörelse.

Intressant är också att i beklagar er över hur det är "idag", sen när jag söker påvisa att kvinnor alltid och i varierande perioder av modehistorien visat hud och det ansetts provokativt, då gäller plötsligt inte klagosången "ja se kvinnor av IDAG". Det var väl det som var er tes,eller har jag helt fel?

N I är helt enkelt svagbegåvade och förstår inte vad ni egentligen känner,reagerar på och tycker kan ju jag kontra med eftersom du så fint kallar mig för "horig". Till listan kan läggas historielösa.

Det är det gamla vanliga, män förstår aldrig och tar aldrig ansvar för sina reaktioner, utan skyller allt som de upplever i sin inre värld och i sina runkfantasier på kvinnor.

Märker ni att det är tyst här i tråden från andra än ryggdunkarpartiet hatmännen ?
Inga kvinnor orkar vara kvar här när det är så tjockt av förnekelse och aggressioner.
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-21 kl. 09:45.
Citera
2024-11-21, 09:57
Medlem
Att tjejer har "tighta träningskläder" beror på att de ska visa att de är tjejer (DUH). Allt mode handlar om att klä fram form,att visa det som är fint,att skapa bra proportioner.
Det är könsroller.
Om alla tjejer klädde sig i herrutstyrsel, vet inte vad män tränar i som standard på just gym,men säg, fladdriga shorts och stora t-shirtar, elller mysbyxor (och det GÖR JU många tjejer, ni ser några få och ser öht inte alls övriga på gymet eller de som gömmer sig i tjejgym för att de helt vill slippa män när de tränar och tror då att ALLA tjejer klär sig i tighta kläder med maximal exponering)
.
Hela mode-och klädindustrin säljer efter kön.
Vi har damavdelningar och herravdelningar etc.

Det kan inte vara så att ni småglin här inne, helt har missat att samhället liksom delar upp sig efter kvinnligt och manligt i klädsel.

Dessutom tycker jag ni kan kolla på löpargrupper, av blandade kön. Där är killarnas kläder och tjejerna ganska snarlika.
Inte alls ovanligt att killar springer i tights.
Och cykelbyxor är ju tighta. Även på män. Dvs bylsiga kläder är opraktiskt.

Sög som det är,att ni önskar att kvinnor helt och hållet täcker sina kroppar och att det därmed inte är någon skillnad på er kvinnosyn och synen hos en ortodoxt religiös man i en religiös diktatur.
Hett tips: kolla in en riktig gym-tjej: Victoria Tonnessen-Persson. Hon älskar stora t-shirts.
Men av någon anledning tror jag inte ni räknar henne som en sån tjej ni adresserar här. Hon faller utanför er radar.
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-21 kl. 10:03.
Citera
2024-11-21, 10:22
Medlem
halaltarzans avatar
Men det är väl perfekt med sexigt klädda brudar egentligen, mannen går runt på stan och blir hungrig och går sen hem och äter så att säga.
Citera
2024-11-21, 10:43
Avstängd
Citat:
Att tjejer har "tighta träningskläder" beror på att de ska visa att de är tjejer (DUH). Allt mode handlar om att klä fram form,att visa det som är fint,att skapa bra proportioner.
Det är könsroller.
Om alla tjejer klädde sig i herrutstyrsel, vet inte vad män tränar i som standard på just gym,men säg, fladdriga shorts och stora t-shirtar, elller mysbyxor (och det GÖR JU många tjejer, ni ser några få och ser öht inte alls övriga på gymet eller de som gömmer sig i tjejgym för att de helt vill slippa män när de tränar och tror då att ALLA tjejer klär sig i tighta kläder med maximal exponering)
.
Hela mode-och klädindustrin säljer efter kön.
Vi har damavdelningar och herravdelningar etc.

Det kan inte vara så att ni småglin här inne, helt har missat att samhället liksom delar upp sig efter kvinnligt och manligt i klädsel.

Dessutom tycker jag ni kan kolla på löpargrupper, av blandade kön. Där är killarnas kläder och tjejerna ganska snarlika.
Inte alls ovanligt att killar springer i tights.
Och cykelbyxor är ju tighta. Även på män. Dvs bylsiga kläder är opraktiskt.

Sög som det är,att ni önskar att kvinnor helt och hållet täcker sina kroppar och att det därmed inte är någon skillnad på er kvinnosyn och synen hos en ortodoxt religiös man i en religiös diktatur.
Hett tips: kolla in en riktig gym-tjej: Victoria Tonnessen-Persson. Hon älskar stora t-shirts.
Men av någon anledning tror jag inte ni räknar henne som en sån tjej ni adresserar här. Hon faller utanför er radar.

Hur hade du reagerat på en man med tighta byxor så man skulle sett konturerna av kuken? Hade du tyckt det var en passande klädsel?
Citera
2024-11-21, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det är väl perfekt med sexigt klädda brudar egentligen, mannen går runt på stan och blir hungrig och går sen hem och äter så att säga.

Kvinnor får klä sig så i hemmet, bisarrt att man tillåter sån klädsel i det offentliga. Att det har blivit så accepterat.
Citera
2024-11-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Hur hade du reagerat på en man med tighta byxor så man skulle sett konturerna av kuken? Hade du tyckt det var en passande klädsel?

Kvinnor går sällan igång på synliga kuk-konturer hos främmande män. Därmed inte sagt att man inte kan gilla det och tända på en erigerad penis hos en väldigt stilig man man tänder på i stort. Privat.

Det känns mest pinsamt om man ser kulorna genom tyget, men jag hade inte mått dåligt av det. Hade nog bara tittat bort. Av respekt, och tänkt att han nog inte ser hur det ser ut utifrån.
Tjejer är ju också nojiga över att få tex kameltå. Och du ska bara veta hur mkt tid som läggs ned på att det INTE ska bli en sådan effekt. Inte det lättaste,alltid. Tightsen är betydligt bättre nu (sömlösa).

Men som jag skrev kan jag också förstå mättnaden av att allt ska vara så naket hela tiden och sexigt i reklam och på SoMe.
All denna rumphysteri där tjejer visar upp sig, tröttar ut mig. Men för kan man styra sitt flöde själv ju.

Men jag stör mig inte det minsta på tjejers klädsel om de bär tights och top tex. Om det vore förbjudet för tjejer att ha tights för att man såg konturen på deras kön igenom, skulle jag tycka det var ännu mer knäppt. Samma med män. I ett gym.är det mycket kropp. Visst finns det säkert någon som går över gränser, men då vanligt är det inte.

Att vilja visa upp sin kropp och vara stolt över gains, vid ev rutor på magen och muskelutveckling är ju inte jättekonstigt i sig.
Alla vill vi ha bekräftelse. Det är ju därför många gymmar också. För att få en snygg utveckling och hypertrofi. För att man ska kunna gå lättklädd, tex i en klänning eller bikini utan att skämmas. Tjejer vill oftast få en markerad/större snygg rumpa då det är i ropet nu.

Men skulle inte orka springa omkring i lite mer avslöjande kläder. Kanske någon gång, om de satt bra.
Det beror på dagsform.
Som jag skrev så tränar jag oftast på tjejgym, åtminstone när det är glutesday.
Känner mig inte bekväm med att göra benböj i ett rum med bara män.

Ärligt talat slipper jag helst män då jag tränar.
Tror inte seriöst tränande människor orkar tänka på att alla ska titta på dem och tycka att de är sexiga, man är ju inte sexig då man tränar, utan högröd och svettig och gör miner.

Det är känslan bara, måste inte betyda att jag tror att alla raggar på mig.

Det finns kvinnor och män på gym som går dit för att bli tittade på, men de allra flesta är där för att träna.
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-21 kl. 11:13.
Citera
2024-11-21, 15:45
Medlem
Citat:
Haha. Jag ser minst sexig ut av alla på gym. Bryr mig inte ett smack om någon tycker jag är sexig då jag tränar, vill inte alls ha den uppmärksamheten. Inte för fem öre, det är bara stressande. Det är i er fantasi alla tjejer vill bli kollade på, och uttrycket "horig" säger ju allt. Du är ett väldigt intressant studieobjekt.

Har också hört incels beklaga sig över tjejgym, vilket ju snart sagt varje gym har. Jag bevistat dem ganska ofta. Det motbevisar ju att tjejer bara vill bli tittade på.
Känner mig inte ok med att göra squats i tex träningstights eller shorts om det är varmt, just pga att det av vissa löst hängande hormonella bittermän kan uppfattas som någon slags samlagsrörelse.

Det visar bara att just DE tjejerna som går på tjejgym inte vill bli tittade på. Samtidigt kryllar de av lättklädda tjejer som springer runt på gym med rumpan i vädret och underlivet på full display, bland män. Och vad DU känner är ju inte relevant eftersom det inte är dig vi pratar om. Uppenbarligen finns det massor av tjejer som känner sig bekväma med squats och andra rumpövningar i tights, på gym fulla med män. Det är ju det vi pratar om här.

Citat:
Intressant är också att i beklagar er över hur det är "idag", sen när jag söker påvisa att kvinnor alltid och i varierande perioder av modehistorien visat hud och det ansetts provokativt, då gäller plötsligt inte klagosången "ja se kvinnor av IDAG". Det var väl det som var er tes,eller har jag helt fel?

Alltid? Under en period på 80-talet kanske. Och sedan i varierande grad sen dess, med peak just nu. Så ja, IDAG.

Citat:
N I är helt enkelt svagbegåvade och förstår inte vad ni egentligen känner,reagerar på och tycker kan ju jag kontra med eftersom du så fint kallar mig för "horig". Till listan kan läggas historielösa.

Jaha så män förstår inte att de inte ska bli sexuellt attraherade av lättklädda tjejer? Det är inte korrekt reaktion. Den korrekta reaktionen är den som du, en kvinna, får. Dvs reaktionen likgiltighet...

Seriöst, vad i helvete pratar du om?

Och i den allra största delen av historien har kvinnor INTE gått runt i bara underkläderna offentligt. T om faktiska underkläder har ju i majoriteten av historien varit betydligt mer heltäckande och anständiga än vad dagens s k "träningskläder" och annat är.

Citat:
Det är det gamla vanliga, män förstår aldrig och tar aldrig ansvar för sina reaktioner, utan skyller allt som de upplever i sin inre värld och i sina runkfantasier på kvinnor.

Det är det gamla vanliga, kvinnor som anser sig ha rätt att göra precis vad de vill utan minsta hänsyn till omvärlden för det har feminismen lärt dem. Kanske vi kan trycka in en massa nakna män i kvinnors omklädningrum (vi har ju redan börjat med alla dessa "transkvinnor")? Och när kvinnor klagar på detta så kan vi bara säga: "dumma kvinnor som aldrig förstår och aldrig tar ansvar för sina reaktioner utan skyller allt de upplever i sin inre värld på män!!!"

Citat:
Märker ni att det är tyst här i tråden från andra än ryggdunkarpartiet hatmännen ?
Inga kvinnor orkar vara kvar här när det är så tjockt av förnekelse och aggressioner.

Den enda som ägnar sig åt förnekelse här är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in