Citat:
1. Jag har inte kallat något för sexigt.
2. Vad spelar det för roll att det kallas för "träningskläder"? Dagens träningskläder för tjejer består ju av hotpants och en minimal bikinitopp.
3. Shorts och linne är anständig träningsklädsel.
Vad avsikten är har ju noll relevans. Men givetvis är avsikten att få uppmärksamhet. Annars kan de ju klä sig i ett par löst sittande shorts och t-shirt, som män gör, istället för att träna i bara trosor och BH. Jag lovar, det går att utföra övningarna även med kläder på sig.
Ja, jag är man ja, precis. Alltså är det JAG som har tolkningföreträdet här, inte du, en kvinna. Eftersom det är jag, MAN, som påverkas av det hela. Bara för att du som kvinna är likgiltig inför halvnakna tjejer på gymmet så betyder inte det att män också nödvändigtvis är det.
Sen är det väl mer ett konstaterande än något annat. Eller fascination över hur man är funtad när man väljer att klä sig på det sättet bland en massa okända män.
Minikjolar och bar mage är ingenting mot dagens mode där rumpa och underliv ska framhävas till max. Det räcker ju inte ens med att ha på sig de förbannade hotpantsen/yogabyxorna. Tjejerna viker ju även aktivt in byxorna mellan skinkorna för att skapa sitt babianarsle![Laugh](https://static.flashback.org/img/smilies2/laugh.gif)
https://www.dailymail.co.uk/femail/h...-good-gym.html
Idag räcker det inte att stänga av tv:n och logga ut från sociala medier. För man ser detta även IRL precis överallt numera.
Det är den inte. Det är ju minst ett dussin varje gång jag är på gymmet, alltså som är såpass lättklädda att man reagerar. Sommartid kryllar det även ute på stan. Vintertid är det av naturliga skäl inte lika extremt men även då går ju 99% av tjejer runt i sina yogabyxor, vilket i princip inte är någon skillnad alls mot om de vore nakna på underkroppen, bortsett från färgen.
Vad sägs om något mellanting? Det går alldeles utmärkt för kvinnor att klä sig anständigt utan att behöva ha på sig burka. Det finns liksom inte bara två extrema lägen att välja bland.
2. Vad spelar det för roll att det kallas för "träningskläder"? Dagens träningskläder för tjejer består ju av hotpants och en minimal bikinitopp.
3. Shorts och linne är anständig träningsklädsel.
Vad avsikten är har ju noll relevans. Men givetvis är avsikten att få uppmärksamhet. Annars kan de ju klä sig i ett par löst sittande shorts och t-shirt, som män gör, istället för att träna i bara trosor och BH. Jag lovar, det går att utföra övningarna även med kläder på sig.
Ja, jag är man ja, precis. Alltså är det JAG som har tolkningföreträdet här, inte du, en kvinna. Eftersom det är jag, MAN, som påverkas av det hela. Bara för att du som kvinna är likgiltig inför halvnakna tjejer på gymmet så betyder inte det att män också nödvändigtvis är det.
Sen är det väl mer ett konstaterande än något annat. Eller fascination över hur man är funtad när man väljer att klä sig på det sättet bland en massa okända män.
Minikjolar och bar mage är ingenting mot dagens mode där rumpa och underliv ska framhävas till max. Det räcker ju inte ens med att ha på sig de förbannade hotpantsen/yogabyxorna. Tjejerna viker ju även aktivt in byxorna mellan skinkorna för att skapa sitt babianarsle
![Laugh](https://static.flashback.org/img/smilies2/laugh.gif)
https://www.dailymail.co.uk/femail/h...-good-gym.html
Idag räcker det inte att stänga av tv:n och logga ut från sociala medier. För man ser detta även IRL precis överallt numera.
Det är den inte. Det är ju minst ett dussin varje gång jag är på gymmet, alltså som är såpass lättklädda att man reagerar. Sommartid kryllar det även ute på stan. Vintertid är det av naturliga skäl inte lika extremt men även då går ju 99% av tjejer runt i sina yogabyxor, vilket i princip inte är någon skillnad alls mot om de vore nakna på underkroppen, bortsett från färgen.
Vad sägs om något mellanting? Det går alldeles utmärkt för kvinnor att klä sig anständigt utan att behöva ha på sig burka. Det finns liksom inte bara två extrema lägen att välja bland.
Gud så mkt sjukt i detta inlägg..
Jaha, du som man ska ha tolkningsföreträde för hur kvinnor klädsel ska tolkas rent allmänt? Hade kunnat köpa om du sagt att du kanske tillför ett annat perspektiv som man på kvinnors klädsel, men du säger att din åsikt om den är det enda som räknas.
Glöm det.
Du är ju mer än lovligt störd om du finner detta vara en rimlig hållning.
Och så exemplifierar du med en bisarr skvalleraartikel i Daily mail. Som om det vore fakta över hur kvinnor klär sig.
Sen vad fan är det för skillnad på ett par tights med lite mer scrunch och inte? Du är helt dum i huvudet om du menar att tjejer visar sin rumpa och "underliv" på gym.
Vad är det för skitsnack? Kvinnors underliv var väl lika synligt genom ett par träningstights på 80-talet som idag.
Det var mode med hög skärning på bikinis då jag var barn, och dåtidens aerobics kläder kunde vara väldigt utmanande-och avslöjande. Man visade verkligen konturen på muttan då. Det var då det blev trendigt med att raka bikinilinjen.
Det enda som skiljer ett par tights då och nu åt och som jag tror att du menar är just de här scrunchtightsen som ska visa och framhäva rövens konturer mer.
Men som sagt, det är inte nödvändigtvis något som är ämnat att få dig att få bånge.
Snyggare att ha en snygg bakdel än gällivarehäng i mysbyxor.
Återigen, att du har problem med klädsel hos kvinnor ligger mest hos dig (undantag finnes givetvis) och att kvinnor är så avklädda idag(tänker att du menar sommarhalvåret då alla går mer lättklädda eftersom de flesta nu har kappor och jackor) är en kraftig överdrift från dig
Du har inga fakta som understödde den tesen.
En bisarr artikel om en person i Tabloiden Daily Mail utgör inte fakta om hur majoriteten kvinnor klär sig.
Vi svenskor får dessutom ofta höra att vi klär oss maskulint, med Mom-jeans och inte förföriskt som nere vid Medelhavet, tex,där kvinnorna kör en mer traditionell stil..
Träningskläder har alltid varit avslöjande. Ett par tights smiter om lår och underliv. Då som nu. Du ser inte tjejer visa underliv på gym.. lägg ner.
Det är jobbigt för dig att exponeras för kvinnokroppen, men du får tycka vad du vill. Tjejer kommer inte att göra som du vill, om ni nu inte inför en diktatur som i Afghanistan/Iran där kvinnor helt enkelt ska tvingas att täcka sig.
Man kan aldrig så noga veta med dagens växande islamism parat med incelfenomenet.