Citat:
Ursprungligen postat av
stiftsadjunkten
saeger inte maanga vetenskapsmaen och haelsofanatiker att det aer gott foer kroppen och dess matsmaelningsapparat att daa och daa laata den gaa ' i traeda' och goera sig fri fraan diverse gifter och slaggprodukter, och dessutom ger minskad skadlig oevervikt? men det daer om att kunna boerja kaeka efter solnedgaang innebaer ju att det INTE aer naagon FASTA.
Helt klart kan kroppsrening vara helt relevant - MEN : det är på individuell basis.
Inte på religiös basis.. sådan bas.. är ingen bas.
Å andra sidan är mycket fokus på just matsmältning och metabolism.
du kan ju skölja nosen.. så du för det första tolkar stimulin bättre... smakämnen tt placera sig lite adekvat..
så du inte underkonsumerar.. i tron att fastan är mirakulös, i guds"kontakten".
jag vill ändå i sammanhanget framhåla att vill man uppnå mer slags optimalt finlir här i detta . då svänder man sig till vetenskapliga rön, INTE religiös dogmatik... då anatomi psykiatri.. sällan hanteras särskilt bra via religiös fanatism eller fastassiasmerande retoriker.. att orera "kunskaper" är en sak särskilt när man tror sig "förära gud" någonting av värde.. att då gynna kropp?
Detta har jag bevittnat åtskilliga gånger bland kollegor som är intelligenta och dumma i ett o samma andetag.
Väldigt patetiskt, enligt mig.. subjektiv bedömning men jag fick tyv rätt också
(ang. patetiskt driven fasta.. som går malplacerade turen...) säger inte att alla är lika kontraproduktiva, men dessa finns... där man minst trodde de skulle plugga in sig.
För det första, vad ska du med kroppen till att förära.. var inte gud en immanent abstraktio i metaspekulativa sfären?
Hur går detta ihop.. det är idel pusselbitar som behöver pressas och bankas i varandra...
I övrigt så är rening sällan dåligt, men så här? please
närmast jag kommer på, är självbedrägeriets klimax
det är inte boken som anger din anatomiskt organiska flöde... att du inte ens vill fataa det snälle lille gudsdyrkare..
du blir alltså inte gud och du når inte gud mer el. bättre, , hur du än tömmer dig.. eftersom det är kroppsfixeringen i fokus gällande fasta, du kommer få dö med insikten att du var inget mer än en stycke människa, med tarmpaketet att tillfredsställa och enbart fyller på med egofixerad exalterad tro att det skulle gagna gud..
Så, vad har "gud" med kroppen nu att göra, ändå ? genom alla trådar säger ni att gud är "något annat".. var är relationen please? ditt ego nu än mer fixerat i självcentreringen..
ät normalt under hela året, hela livet.. så ska du se på effekter.
att rena sig, gagnar din KROPP, men begär inte att du inser
kontradiktionen som är
maxad här i just denna topic.