Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-01, 21:25
  #1
Medlem
På föranledd anledning: http://instagram.com/p/p63G3cucIN/ (foto i den nyss avslutade Aktuelltdebatten mellan Jimmie Åkesson och Erik Ullenhag där desinformationsministern står på en stålpall) så skulle jag vilja ha Flashbackpanelens analys av varför Ullenhag står på en stålpall i en tv-debatt? Vad är det frågan om egentligen? Tror han att han blir en än mindre dålig kopia av Bagdad-Bob eller vad fan är detta? Har det någonsin skett i någon tidigare svensk eller utländsk tv-debatt mellan politiker?

https://pbs.twimg.com/media/BreyxeBIQAA8BDQ.jpg:large (större bild)
__________________
Senast redigerad av Al-ex-poo 2014-07-01 kl. 21:28.
Citera
2014-07-01, 21:29
  #2
Medlem
Klosss avatar
Var det SVT som tillhandahöll pallen eller hade desinformationsministern med den själv?
Citera
2014-07-01, 21:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Var det SVT som tillhandahöll pallen eller hade desinformationsministern med den själv?
Står det inte Desinformationsministeriet på den där i det bakgrundssvarta?
Citera
2014-07-01, 21:30
  #4
Medlem
Jag hoppas att desinformationsministern svarar offentligt på frågan.
Citera
2014-07-01, 21:32
  #5
Medlem
tlcswes avatar
Man får många gånger mer förtroende för en människa som är längre, då långa personer oftare är mer framgångsrika än kortare.

Jag tror att det finns en medveten handling i att göra Ullenhag längre, för att manipulera.
Sedan kan halva Flashback stå och säga att det är en konspiration. Men detta händer SD ånyo, att det är en skymf att kalla det konspiration.
Citera
2014-07-01, 21:33
  #6
Medlem
Jag frågar mig om det inte gick hem ändå, syftesmässigt, för syftet måste väl på något sätt vara att få sin meningsmotståndare ur balans - och det upplevde jag att Jimmie var jämfört med allt annat han presterat idag.... Snuskigt låg nivå på det argumentet, Politrukenhag!
Citera
2014-07-01, 21:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Man får många gånger mer förtroende för en människa som är längre, då långa personer oftare är mer framgångsrika än kortare.

Jag tror att det finns en medveten handling i att göra Ullenhag längre, för att manipulera.
Sedan kan halva Flashback stå och säga att det är en konspiration. Men detta händer SD ånyo, att det är en skymf att kalla det konspiration.
Skulle man rentav kunna kalla det för en riktig Härskarteknik att använda sig av metoder som gör en fake-lång i tv-rutan?
Citera
2014-07-01, 21:37
  #8
Medlem
Snubbs avatar
Jimmie åkesson får väl bära runt på en likadan, fast lite längre. Som han gärna kan åbäka sig med så att tittarna ser vad det är frågan om.

"Ursäkta, jag skall bara justera min pall lite så att vi får lika förutsättningar..."
Citera
2014-07-01, 21:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
Jimmie åkesson får väl bära runt på en likadan, fast lite längre. Som han gärna kan åbäka sig med så att tittarna ser vad det är frågan om.

"Ursäkta, jag skall bara justera min pall lite så att vi får lika förutsättningar..."
I approve this message. Borde man inte kunna kräva disclaimer från SVT:s sida för sådana här debattförstörartekniker?
Citera
2014-07-01, 21:40
  #10
Medlem
börsvalps avatar
Haha vilka Nordkorea-fasoner. Det är bara de där löjliga Kim Jong-Il Buffalo-dojorna som saknas. Ullenhag är nog Sveriges största tönt.
Citera
2014-07-01, 21:41
  #11
Medlem
Åkesson är väl c:a 185 och Cecilia Gralde är lika lång. Om det bara hade varit Åkesson tror jag inte man hade ställt Ullenkräk på en låda men när båda är långa skulle han ha sett ut som en hobbit. Det roliga är att i debattprogrammet just innan Aktuellt så fick Hanif Bali stå bredvid Markus Uvell, dom är väl typ 160 och 195 långa. Ingen låda där
Citera
2014-07-01, 21:41
  #12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vissa korta journalister står också på en pall när de ska intervjua osv så det är inget ovanligt.
Justitieministern Ask står också på en pall när hon intervjuas alternativt så brukar kameramannen stå på huk och filma henne lite uppåt.

Varför görs detta jo för att i tv så ser det fånigt ut om någon är betydligt kortare än de andra.
I det här fallet är journalisten lång, Åkesson lång och då måste man bildmässigt göra Ullenhag i det närmaste lika lång för annars ser det fånigt ut i bild. Kameran kommer ju annars att behöva vinklas lite uppåt och neråt beroende på vem som talar vilket gör tittaren åksjuk. En tv eller filmkamera ska röras mjukt och följsamt i sidled i första hand så arrangemanget följer helt handboken i bildproducering och är inget att bli arg över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in