Citat:
Ursprungligen postat av
alltelleringetelr
När det kommer till de shoppar som säljer olagliga grejer är de ju oftast skyddade bakom diverse saker som kräver lite insats från polisens sida för att komma igenom, dock har polisen inte de resurser att direkt plocka alla de nya shoppar som hela tiden dyker upp.
Ja precis, domänen kan vara registrerad i ett falskt namn med en VPN som inte ger ut loggar till polisen till exempel, det kan även webbhostingen vara och så använder ju dessa också krypterade e-mails också antar jag. Om de inte gör det så är det enkelt för polisen att spåra och kräver inte speciellt mycket insats, det är så enkelt att till och med en privatperson kan göra det ganska enkelt.
Däremot när de gör på det här sättet så måste polisen gå igenom massor av olika saker för att kunna få fram den skyldige och ifall VPN:en inte ger ut loggar så tar det stopp där oftast.
En smart person vet också när det är tid att byta "identitet" när det gäller shoppen, mailen, ip-adressen och så vidare och då måste polisen börja om med hela sin framgång om man nu vill kalla det för det.
Drogshoppar som säljer lagliga droger däremot, till exempel rökmixar är inte lätta att sätta dit på grund av att dom måste lyckas klassa drogen innan de kan göra någonting för att stoppa det, sen brukar också dessa droger säljas under andra kategorier såsom doftpurri och sådant trams.
Ganska intressant allt det här måste jag erkänna, det är också anledningen till att jag är påläst.
Jag sysslar inte med andra droger än alkohol förövrigt.