2018-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Tycker inte du ska vlja bort veganer, finns riktigt fina tjejer (personlighetsmssigt) som r veganer. Finns samtidigt ven en grupp som attackerar allt och alla, gller bara hlla tummarna s man slipper dem.

.. och sjlvfallet ska veganer skriva att de r just veganer, en av grundprinciperna.

mobil, stavning
Jag har inget problem med av personlighetsmssiga skl, s lnge de inte aggressivt frsker sprida sin ideologi p andra (mig).

Jag ratar dem av praktiska skl. Jag vill inte leva i ett hypotetiskt frhllande med en vegan, som inte kan (vill) ta ens mejeriprodukter, som r fundamentala i min egen kost.

Att leva med en vegan skulle enligt mig innebra att antingen tvinga mig att lgga om min kost till en version som inte r drglig (inget smr och mjlk tex), eller leva ett dyrt dubbelkost-liv dr jag ter mitt smr och hon ter sin sojagegga. Ja jag vet att det finns mnga goda vegan-recept, men det r inte enligt min melodi.
Citera
2018-02-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kan ven jag skriva under denna. Kikade igenom facit frn Januari. 1/8 av mina matchningar har lett till dejt, hlften av dessa till ligg p frsta dejten alternativt andra dejter.

Andra hlften av dejterna som inte blivit till ngot mer efter frsta dejten beror uteslutande p att tjejen haft missvisande bilder (ls fetton/dlig hy) och att jag inte velat ses igen.

Upplever att det r extremt sllan det inte fungerar bra socialt p frsta dejten utan det r just besvikelsen ver utseendet det fallit p. Tycker det r ett jtteproblem att man 50% gngerna av trffarna VET att man kommer trffa en tjej som inte ser ut p bilderna.
Jag har nog haft ganska tur med utfallet, ganska sllan de verraskat till de smre, oftast faktiskt till det bttre i de fallen. Det beror nog p att jag i princip alltid gr min due diligence, dvs i 90% av fallen har jag vetat hennes FB/Insta osv dr verifiering av bilder kunnat ske.
Citera
2018-02-05, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag har inget problem med av personlighetsmssiga skl, s lnge de inte aggressivt frsker sprida sin ideologi p andra (mig).

Jag ratar dem av praktiska skl. Jag vill inte leva i ett hypotetiskt frhllande med en vegan, som inte kan (vill) ta ens mejeriprodukter, som r fundamentala i min egen kost.

Att leva med en vegan skulle enligt mig innebra att antingen tvinga mig att lgga om min kost till en version som inte r drglig (inget smr och mjlk tex), eller leva ett dyrt dubbelkost-liv dr jag ter mitt smr och hon ter sin sojagegga. Ja jag vet att det finns mnga goda vegan-recept, men det r inte enligt min melodi.

Klarar du inte av att bete dig som en anstndig mnniska eller anvnda logik ska du givetvis inte beblanda dig med mnniskor som kan det. Hll dig till ktttare!
Citera
2018-02-05, 14:51
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Brukar starta om ganska ofta s har tappat bort totala antalet, men nr jag frde statistik s kom jag fram till ca 1/10 matchningar ledde till trff, och min knsla sger att den siffran bestr, ven om det varierar med nya matchningar. Skulle sga att det r rent nummerspel, precis som all ntdejting.

Sdana radikala feminister mste ju vara det mest motsgelsefulla som finns? Det de hatar mest av allt verkar ju vara mn (i bemrkelsen urskiljningsls homogen grupp), men uppenbarligen inte lika mycket som de verkar hata sig sjlva fr att de nd gillar mn. En gissning r ju att mnga v dem har alla kn valda och r "pansexuella" (vilket r samma sak som bisexuell, i praktiken) ocks eller w/e.

Jag trodde det dr med ko-vldtkt var satir frn brjan, men tydligen s syftar de p tvngsinsemineringen av mjlkkor (fr att de ska producera mjlk). Man lr sig alltid ngot nytt. Gr inte att debattera med veganer tycker jag, speciellt inte p Tinder. Fr s fort de drar "global uppvrmning"-kortet r det krt, d de har allt rtt i det, ven om jag inte tycker det r skl nog att bli vegan. Etik-kortet r lttare, men d har man automatiskt frlorat personen fr de tycker man r hemsk typ.

Jag har mrkt att mnga r just veganer, som tur r, s r de noga med att skriva ut det, s man kan swipa bort dem. Men mnga av dem r dock vldigt snygga. Jag gissar att de "har rd" att vara veganer i strre utstrckning pga sitt utseendekapital, n tex fula tjockisar, d de vet att det r ett bortfall om man identifierar sig som sdan. Vad tror ni?

Att mnga veganer ser bra ut tror jag hnger ihop med att de r tnkande mnniskor som bryr sig om sitt utseende, kropp och liv i allmnhet. S mnga av dem ser ju inte bara bra ut, utan kan ven vara vlutbildade och ha spnnande jobb. Hur mnga WT-brudar som rker, r tjocka och allmnt ckliga tror du bryr sig om sin kost? Dom ter ju p Donken och tycker det r gott och tror skert att det r nyttigt ocks fr att det r sallad i. Att vara vegan signalerar ju nd p att det finns ngon typ av tankeverksamhet och sikt i personen. Till skillnad frn WTs som kan se ut och ta hur som helst.
Citera
2018-02-05, 14:53
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag har nog haft ganska tur med utfallet, ganska sllan de verraskat till de smre, oftast faktiskt till det bttre i de fallen. Det beror nog p att jag i princip alltid gr min due diligence, dvs i 90% av fallen har jag vetat hennes FB/Insta osv dr verifiering av bilder kunnat ske.

Har faktiskt svart blte i due diligence. Kollar till och med igenom deras nrmaste polares FB/Insta fr att se om de har lagt upp ngra mindre smickrande bilder p vederbrande.

I de fallen dr jag sprungit p minor har de tjejerna varit HELT incognito i sociala medier. Ny princip fr februari blir sledes att brja lyssna p Quasimodo's gigantiska varningsklocka som ringer nr just detta intrffar.
Citera
2018-02-05, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Att mnga veganer ser bra ut tror jag hnger ihop med att de r tnkande mnniskor som bryr sig om sitt utseende, kropp och liv i allmnhet. S mnga av dem ser ju inte bara bra ut, utan kan ven vara vlutbildade och ha spnnande jobb. Hur mnga WT-brudar som rker, r tjocka och allmnt ckliga tror du bryr sig om sin kost? Dom ter ju p Donken och tycker det r gott och tror skert att det r nyttigt ocks fr att det r sallad i. Att vara vegan signalerar ju nd p att det finns ngon typ av tankeverksamhet och sikt i personen. Till skillnad frn WTs som kan se ut och ta hur som helst.

Detta min vn detta!

Neurotiska mnniskor brukar vara de mest tnkande varelserna och att tnka som ktttare att lite skit rensar magen gr inte veganen till en jobbig mnniska - det gr dig till en skitstvel och otnkande individ.

Hll dig ifrn veganen (fr dennes skull, lite anstndighet kan du visa). Nu vet jag att mnniskan alltid har storhetsvansinne och tror att den vet bst, s att personen r vegan r sklart bara ett "undantag".
Citera
2018-02-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Har faktiskt svart blte i due diligence. Kollar till och med igenom deras nrmaste polares FB/Insta fr att se om de har lagt upp ngra mindre smickrande bilder p vederbrande.

I de fallen dr jag sprungit p minor har de tjejerna varit HELT incognito i sociala medier. Ny princip fr februari blir sledes att brja lyssna p Quasimodo's gigantiska varningsklocka som ringer nr just detta intrffar.
Det r roligt s lnge man inte frsker leta efter typ Anna, 25 som bor i Stockholms innerstad.

Det r helt klart oftast s att har de inget att visa upp s r det ju inget id att har sociala medier. Sen r det ju en etablerat psykiskt fenomen, att visar man bara upp en begrnsad bild av sig sjlv, s fyller den mnskliga hjrnan i av sig sjlv, och ofta till subjektets frdel.
Citera
2018-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ja, jag hller med om att det finns en viss socioekonomisk korrelation med detta fenomen. Jag ser det mer att det r en trend dr man tar kosten till ytterligheterna. Finns mig veterligen inga studier som sger att vegansk kost r nyttigare n "normal" kost (hit rknar jag inte donken). Ktt r onyttigt visar mnga studier, men fr mig r det svrt frst hur mnga vljer att g till det extrema och vlja bort alla animaliska produkter ocks. Nr det inte finns ngra belgg fr den kostens verlgsenhet, mer n den moraliska sidan. Att bara utesluta ktt (vegetarianism och liknande) r ngot jag kan frst, ven om jag sjlv inte gr det, d det knns mer rationellt n veganism. Nyttigt fr mig r att hlla balans och ta under sitt RDI i kalorier.

Ska frska att inte g off topic hr, s ska frska hlla mig till fenomenet veganer p Tinder. Ser du/ni det attraktivt, i praktisk bemrkelse, att ngon r vegan? (frutstter att ni inte r vegan, annars r det ju s klart en bra match). Man letar ju ofta efter gemensamma drag hos folk, dr kan ju mat vara en bra klla, d r det ju inte frdelaktigt om man som vegan utesluter ett stort antal rtter och drigenom partners.
Citera
2018-02-05, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Problemet med veganer r ju att det skr sig matmssigt, p restauranger, men framfrallt hemma... ska man laga side-dishes varenda gng... kul...nr en annan r en ENORM kttlskare (speciellt rtt ktt, och ju mer raw-stekt, desto bttre).

Veganer optimerar inte heller sin trning (mnga trnar inte ens utan r smala och har inga muskler/former) eftersom allt fullvrdigt protein (alla aminosyror inkluderade) terfinns i animaliskt protein... Sdant r bde fult och strigt fr en som har trning som stor del av ens liv.
Senast redigerad av NirvanA 2018-02-05 kl. 16:57.
Citera
2018-02-05, 17:49
Medlem
Om man fr en match och r inte betalade kan man se vem det r och kan man chatta med personen ?
Citera
2018-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tack fr stats ..ja det knns som man ska nog ha denna appen som ett komplement till annat socialt eftersom det verkar vara en del som anvnder den till en massa annat n dejting

Kanske detta swipandet stller in hjrnan p dissmode och att allt ska g s snabbt

Jaha s har de blivit fulla och haft sex p frsta dejtenvad ska de prata om sen? Knns som att brja i fel nde typ att bestlla in efterrtten frst p restaurangen
Tinder kommer alltid sist p stt fr mig att trffa kvinnor. Mestadels fr tusen det kan ta att finna intressanta, som man fastnar fr och som i sin tur ocks fastnar fr n sjlv. Sedan r det s vldans ltt att manipulera bilder med filter, vinklar, ljus och poser. Och drfr r det ltt att man blir besviken vid trff.
Citera
2018-02-05, 19:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Jag tnkte p det hr med bilder nu frmst bilder dr ni inte r med sjlv som komplement till selfies. Fr problemet kan vara att ni inte fr fram er personlighet,energi och vibe i bilderna. S man lixom knner en personkemi via bilderna fr jag tror att det r kemin som gr att det varar i lngden.

Tex man har bakat ett brd och tar en bild p det, ngon fin hrna hemma, ett husdjur, man har handlat mat och lgger upp det snyggt p diskbnken osv. Just fr att komma ifrn de hr standard bilderna och visa sitt liv och sin personlighet lite mer. Ta en bild p bilen full av skum vid tvtt, en lerig mountainbike eller crosscykeln eller vad ni nu har. Mer detaljer s bilden ser lite mer vertnkt ut. Kanske ngot ni handlat i frarstet p bilen i en najs pse..ja ni fattar.

Ngon bild av ngot/en detalj i en techaffr,IKEA,gymet lixom out and about s man ser livet ni lever inte bara ert utseende. Ngot fint i skogen nr ni r ute och har ni hund t ex nn utebild dr. Jttegulligt med en vovve som hoppar runt i snn t ex eller bygg en snlykta

Sna bilder kan ni ju lgga upp hr och visa fr varandra d ni inte r med sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in