2018-11-15, 05:06
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha, Tinder har inte frndrats mycket allts.

Helt omjligt ens f ett bra surr med 27+ med undantag frn slitna singelmoshor, men de som r under 25 som man per automatik kr knullspret p hakar p direkt. Generationsfrga i kombo med extrem selektivitet pga biologiska klockans tickande eller vad tror ni?

N, bara ner och stta sig i tinder-karusellen och brja ktta igen. Verkligen svrt motst frestelsen att skinka p dom som stller upp utan nmnvrd anstrngning i jakt p ngot mer lngvarigt.

S r det ju helt klart. Vet inte hur mnga % av de kvinnliga singlarna som r p appen men det torde vara ganska vanligt. Jag r inte frvnad att de r singlar, s mycket kan man ju sga. Nr de under r suttit och letat kan man ju undra hur mnga frslag de mottagit och varfr de fortfarande pstr sig leta. Som kille r det dremot en riktig tidsslukare d du fr det frsta inte fr ngra frslag serverade, du lggs skapa intresse, transportera dig till dejter och bjuda.

Knns som att Tinder r andrahandssorteringen. Singlarnas Geks.
Citera
2018-11-15, 05:14
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Mste frga en sak, mnga gnger har jag kommit i kontakt med en del foreigners som vill att man ska adda dem p WhatsApp. Tnk p att ntet r farligt med tanke p hur mycket fakers det finns i andra nden/folk som frsker komma t ens pengar, r det bsta man kan gra d att gra som jag alltid har gjort, nmligen att vgra ge ut numret?

Jag frgar sjlv om whatsApp (helst kik d man slipper ge ut sitt nummer) fr Tinder r buggigt som fan och man kan inte skicka bilder m.m. via chatten. Vissa har inte 7 bilder uppe (max p Tinder tror jag) och ibland r det 7 snarlika bilder s man fr inte en helhetsbild av personen. D r Kik och liknande appar ett bra nsta steg om man inte har brdis att f till en trff IRL riktigt nnu.
Citera
2018-11-15, 08:56
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Man fr knna in nr det r lge, typ. Beror helt p hur snacket gr, hur tjejen verkar som person och s vidare. Men absolut att man br ha framfrhllning eftersom tjejer r hypersociala varelser och frmodligen redan r uppbokade sju veckor framt.

Jag brukar fresl ngra dagar framt. Tycker jag tjejen verkar lite svr s kan jag lgga ytterligare lngre fram fr att ge knslan av att jag r upptagen och inte prioriterar henne s mycket. Fr att upprtta ngot slags maktbalans, liksom.
Ja jag bjd ut en tjej igr om att trffas p fredag kvll. Hon skrev att hon precis hade bestmt att hon skulle bowla den kvllen men skrev att hon kunde trffas nu p lrdag istllet.

Jag skrev att jag ska bort p lrdag, vilket r sant men jag skulle kunna hinna med att trffa henne end p kvllen.

Nu vet i fan om jag ska frga om att ses nu p lrdag, eller skriva att det kanske fr bli nsta fredag. Hade nog helst vntat till nsta fredag men d kan det hinna komma andra saker emellan. Och samtidigt vill jag inte rtta mig fr mycket efter henne...
Citera
2018-11-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Utopi inte bara p tinder, utan i helhet skulle jag sga. Har lagt ner det dr med att skaffa en flickvn. Med mnniskors begr s skulle det aldrig hlla i lngden. Jag m vara pessimist men det r ju av en anledning. Att hitta en flickvn som skulle vara dig trogen och njd i lngden r en bisarr tanke. Kan tom vga jmfra att hitta denna i princip r som att kamma hem 50 eller 1000000 kronor. Tycker du ska anvnda Tinder till att knulla, tillslut kanske ni trivs s pass bra att ni kan sova ver och ta ngot gott, knulla, mysa sedan sga hej d och fortstta med livet. Jag kr den stilen och det anser jag vara mest effektivt i ett samhlle som detta.

Ja men jag r mer introvert och har mrkt att jag inte mr bra av s pass mycket lsaktiga relationer. Tar p psyket att hlla p sdr. Kper en ps4 istllet och brja lira.
Citera
2018-11-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ja jag bjd ut en tjej igr om att trffas p fredag kvll. Hon skrev att hon precis hade bestmt att hon skulle bowla den kvllen men skrev att hon kunde trffas nu p lrdag istllet.

Jag skrev att jag ska bort p lrdag, vilket r sant men jag skulle kunna hinna med att trffa henne end p kvllen.

Nu vet i fan om jag ska frga om att ses nu p lrdag, eller skriva att det kanske fr bli nsta fredag. Hade nog helst vntat till nsta fredag men d kan det hinna komma andra saker emellan. Och samtidigt vill jag inte rtta mig fr mycket efter henne...

Ja, svrt det dr ...

Att vnta till nsta helg kan ju helt klart innebra att ni frlorar momentum. Du kan inte fresl trff i brjan av veckan?
Citera
2018-11-15, 12:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Stmmer inte, jag har sett flera dyka upp flera gnger, uppenbart buggar tinder.
Noterade det nyligen. Mste ha varit ngon uppdatering i oktober som stllde till det.
Fjrde gngen man ser samma trtta nunor frsvinner lite av intresset fr appen, kan jag knna.
Citera
2018-11-15, 16:05
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ja, svrt det dr ...

Att vnta till nsta helg kan ju helt klart innebra att ni frlorar momentum. Du kan inte fresl trff i brjan av veckan?
Fredrar ju att trffs en helg. Jobbar konstig tider mm. Vi bstmde en trff i maj 2019 iaf p skoj.
Citera
2018-11-15, 16:29
Medlem
Skopjas avatar
En till grej, r det lika hgt i tak p Tinder som p sajter som t.ex. Bodycontact? Hnde nyligen att en brud nnstans mellan 20 och 30 var ganska snabb p att skriva att vi kunde ha.. You know. Min uppfattning, den kanske inte r alla andras men man kan ju bara svara fr sig sjlv, r att det r lite en annan grej nr det gller tjejer, det r helt ok nr de frgar s efter spass kort tid medans killen mste vnta ett tag. r det bara min uppfattning?

Som ni kanske mrker s har jag rtt lite erfarenhet av detta, beror p att jag fick upp intresset fr tjejer och punani ganska sent i livet. Ja, jag vet att man ska tilltala dem ssom man tilltalar folk i vrigt, allts lta bli att sga "Fan damen, du r s jvla fin, vill g ner i brygga p dig och sen kra tvan, u up?"

Men jag blir fan galen av den hr JVLA NGESTEN!!!!! ngest ver att inte vga g ut med mitt budskap i chatten, ven fast jag har frstnd nog att inte tilltala bruden som om jag vore kund hos en prostituerad, jag kan ju inte veta att mnniskan i andra nden inte knner sig krnkt och vill anmla mig. ven om Tinder i huvudsak r en mtesplats fr folk som vill ha sig ett skjut eller flera, eller frhllande. ngest ver att inte vga gra andra saker ocks, som att ka Fritt Fall p Grnan, som att inte vga hoppa fallskrm osv.

Och ja, den r medfdd.
Senast redigerad av Skopja 2018-11-15 kl. 16:32.
Citera
2018-11-15, 16:45
Medlem
SkepticalHippos avatar
Trden lses fr att rensas.

Vissa pgende diskussioner har ej med mnet att gra och jag hinner inte rensa i den takt som behvs, drfr stts lset p under en oknd period.

*Klick*

/Moderator
Citera
2018-11-16, 02:53
Medlem
Tindermatchning o nu snapar vi. Hur ofta ska man hra av sig?

Hej! Hur ofta ska man hra av sig till en tjej efter man ftt hennes snapchat? Vi har matchat tinder o nu snap.
Tjejer vad tycker ni?
Och vad ska man skriva ? Skicka bilder p sig sjlv eller skriva text?
Citera
2018-11-16, 03:37
Medlem
Rogerdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Hur ofta ska man hra av sig till en tjej efter man ftt hennes snapchat? Vi har matchat tinder o nu snap.
Tjejer vad tycker ni?
Och vad ska man skriva ? Skicka bilder p sig sjlv eller skriva text?

Man mste inte skicka bilder p sig sjlv varje gng. Man kan skicka bilder p annat med i rummet man befinner sig i, blandat med skrivande

Jag som tjej gillar inte nr snubben endast skickar bilder p sig sjlv, oftast med konstiga poser haha.
Citera
2018-11-16, 03:45
Bannlyst
Skicka brev hela tiden. Bertta att du ska laga mat, vad fr mat du lagar, bertta nr du ter den och nr du slutat ta och sg att "nu ska jag diska lite" och sen skickar du en 45 meddelanden lng brev som beskriver en drm du hade frra natten och sen sger du att du har ont i magen och undrar om det kan vara cancer? D blir hon orolig och vill komma och r om dig. Funkar alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in